Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
LinoStijl

LinoStijl

31-08-2016 om 12:10

Ex-vrouw laat kind van 6 alleen thuis

2 jaar geleden ben ik gescheiden van mijn vrouw, ze heeft iemand anders leren kennen en koos voor hem. Gelukkig kreeg ze niet het volledige hoederecht en werd een CO-ouderschap beslist (Week bij mama, week bij mij)... In het begin gin alles prima, amper een maand na de scheiding heeft ze de relatie met haar nieuwe vriend gestopt. Sindsdien merkte ik aan mijn zoontje dat er iets was. Telkens ik hem voor mijn week kwam halen sprong hij mijn armen van blijheid, maar als ik hem eind mijn week terug ga brengen begon hij steeds te wenen. Ik dacht eerst dat hij me gewoon hard ging missen, weken laten begon hij ook te bibberen als hij terug naar mama moest. Reeds heeft mijn zoontje vertelt dat hij vaak alleen thuis is in de week van mama en vooral in de avond. Volgens de overburen vertrekt mijn ex vaak in de avond met een groep vriendinnen, de overbuur dacht altijd dat er een oppas kwam voor ons kind maar dit blijkt gelogen te zijn. Ik heb mijn ex erover aangesproken en ze vind dit dood normaal, ik ga dit melden bij de jeugdrechter maar hoe begin je daar aan? Oké naar mijn advocaat gaan maar ik wil dit goed aanpakken. Iemand goede tips of mensen met gelijkaardig probleem? Ik zou het hoederecht volledig voor mij willen want mijn kind is dood ongelukkig bij zijn moeder, mijn ex kookt amper en de laatste keer belde de buren me op "Ja we hebben je kind hier bij ons zitten in grote paniek, zijn mama is er niet en het onweert en dat kind is doodsbang" dit was om 3u in de nacht ik vind dit kinderverwaarlozing van mijn ex.

Angela67

Angela67

31-08-2016 om 12:14

eerst oplossen

in plaats van naar de rechter te stappen zou ik je ex voorstellen dat jij 's avonds voor je zoon zorgt zodat zij uit kan gaan.
Of ze hem bij jou brengt of dat jij daar naar toegaat, dat kun je dan samen bekijken. Maar eerst de huidige situatie fijner maken voor je kind.
Als dat lukt kun je met je ex-vrouw gaan praten over een structurele oplossing. Maar om meteen hemel en aarde te bewegen om alles om te zetten is nogal een motie van wantrouwen naar je ex.
Houd het klein, los de problemen voor je kind op en kijk dan verder.
gr Angela

Linostijl

Linostijl

31-08-2016 om 12:26

Met ex valt niet te babbelen

@Angela67: Net dit heb ik duizend keer voorgesteld, ik heb ook altijd gezegd: 'Wat jij met je eigen leven doet is jou zaak en als je wil uitgaan mag dit, maar niet ten koste van ons kind' Voor een babysit is ze te gierig en als ik dan vraag 'breng hem naar mij als je uitgaat' dan vind ze dit niet eerlijk. Ik kan zomaar mijn kind niet weghouden bij haar in haar week want dan is dat 'ontvoering'. De politie is al enkele keren langs geweest, maken gewoon een pv op en zeggen 'De rest is voor je advocaat en jeugdrechter'. Mijn ex is gewoon geschift, ze heeft al de knuffels van mijn zoontje verkocht om daar een ticket voor een concert mee te kopen. Mijn zoontje durft zijn knuffels die bij mij liggen niet mee naar mama nemen omdat ze die dan kan verkopen. Ik moet voor al de was van mijn zoontje zorgen omdat madam geen machine heeft, te lam om de kleren van haar kind mee te nemen naar een wassalon. Ik doe met alle plezier de was voor mijn kind maar het gaat om het principe. Ze heeft ons zoontje al een keer of twee laten stikken bij de naschoolse opvang omdat ze een afspraakje met vriendinnen had, school belde me en ging hem halen. Nadien belde madam me op en begon te tieren.. Dat mens is een gevaar geworden voor ons zoontje. Daar valt niet mee te praten, ik heb ze eigenlijk al veel te veel kansen gegeven.

Bemiddeling

Heb je al geprobeerd met haar te praten als er iemand bij is die kan bemiddelen? Misschien luistert ze niet naar jou, maar wel naar een ander. Heb je al met haar vriendinnen gepraat en weten zij dat jullie kind in de avond alleen laat? Misschien dat zij haar wat verstand kunnen bij brengen. Zouden haar eigen ouders eventueel kunnen oppassen of een broer of zus, buren. Heb je al met jeugdzorg gepraat?

Linostijl

Linostijl

31-08-2016 om 12:43

Dat is nog erger

@Calenzia: Ik heb haar moeder als eens afgestuurd en die heeft haar eigen moeder gewoon buiten gesmeten en zie achterna 'Moeit met je eigen". Die vriendinnen zitten ganse dagen te zuipen en den helft zit nog op kot en die verdedigen hun vriendinneke altijd. Nadien belt madam me op en maakt ze me uit voor vanalles omdat ik andere mensen op haar af stuur. Die is compleet gestoord, dat mens is een monster geworden. Ze laat mijn zitten voor een vent waar ze amper een maand mee te doen heeft, verwaarloost ons kind en verkoopt dat kind zijn knuffels voor haar pleziertjes mee te betalen... Ik noem dit een schande en ze heeft kansen genoeg gehad normaal te doen. Ik wil mijn kind elke dag bij mij, niet uit egoïsme maar uit verantwoordelijkheid. Ik ben ook degene die destijds voor een CO-ouderschap was omdat ik dit de meest eerlijke manier vond en ze was toen meteen akkoord. Elke ouder moet bij een scheiding beloven zich 100% in te zetten voor zijn of haar kind en dan moet dit ook gedaan worden. Aangezien ze geen verantwoordelijkheid kent en het vertikt om zich normaal te gedragen en er voor haar kind te zijn zal ik het nu hard moeten spelen. Ik doe dit uit belang voor ons kind en het is mijn kind dat kwam vragen aan mij "Papa ik wil niet meer naar mama, ik wil bij jou zijn". Dat manneke zegt dit och arme elke keer als ik hem terug naar zijn moeder moet brengen dat zegt genoeg.

Dees

Dees

31-08-2016 om 14:58

buren

Ik zou de volgende keer aan de buren vragen of ze ondertussen de politie/jeugdinstanties al hebben gebeld over de situatie. Als een ex dat doet wordt dat gezien als ruzie tussen 2 exen maar als een onafhankelijke derde dat doet wordt het serieuzer genomen.

Of elke avond langs het huis rijden en als je ziet dat je kind alleen thuis is eens bellen met de politie dat je vermoed dat je kind alleen thuis is, en of ze even een kijkje willen nemen.

Linostijl

Linostijl

31-08-2016 om 19:27

Hard gaan

Deze namiddag ben ik naar een goede advocaat gegaan. Die heeft zijn werk gedaan en er is een bevel uitgeschreven vanuit de rechtbank dat ik mijn zoontje bij me mag houden tot er een nieuwe zitting bij de jeugdrechter is. Mijn advocaat beloofd 97% kans dat ik het hoederecht kan opeisen, volgens hem zal geen enkel jeugdrechter mijn ex nog een kans geven. Mijn ex heeft kansen genoeg gehad, ze mag het is beginnen voelen. Hij heeft de pv's gelezen en deze zijn volgens hem sterk genoeg om te gebruiken bij een jeugdrechter. Ik heb ook officieel klacht moeten neerleggen voor verwaarlozing van een kind zodat de politie een officieel onderzoek kan starten. Ze gaan praten met de buren van mijn ex om getuigenissen bijeen te verzamelen. Ik ben blij want ik ga niet wachten tot ze nog is mijn kind alleen laat en er dan iets erg gebeurt. Voordeel is dat hij deze week bij mij logeert en ze dus nog niet op de hoogte is. Die gaat morgen verschieten.

Angela67

Angela67

31-08-2016 om 19:59

zul je lief zijn voor je zoontje?

en niet kwaad spreken over zijn moeder? Vergiftig hem niet, ook al doe je dat niet bewust, met alles wat er nu gebeurt. Ook al doe je wat je doet voor hem, er spreekt ook heel veel rancune uit je postings over je ex. Maar het is wel zijn moeder en dat zal ze altijd zijn. Mocht hij twijfelen of zij van hem houdt, dan hoop ik dat je een manier zult vinden om hem daarin gerust te stellen. Geef hem tijd en liefde en rust.
gr Angela

Linostijl

Linostijl

31-08-2016 om 21:34

Ik mijn zoontje iets aan doen? In geen geval.

Mijn soontje is alles voor mij, kan van mijn ex niet gezegd worden. Mijn zoontje zal altijd zijn moeder mogen zien indien hij dat wil. Maar dat zal dan enkel met toezicht zijn. Ik zal mijn zoontje nooit pijn doen. Ik doe niet wat mijn ex doet echt niet want ik zie mijn kind graag. Voor haar is dat kind een last want ze steekt het op hem dat ze bepaalde hobby's niet meer kan doen. Ik weet niet waar je het haalt om te denken dat ik mijn kind zou kunnen vergiftigen. Ik hou van kinderen en kom net op voor kinderen, das mijn reflex. Ik zal altijd lief zijn voor mijn zoontje. Ik leg hem naast mij in bed wanneer hij bang heeft of niet kan slapen, ik ben zijne held, ik geef hem zoveel affectie als hij vraagt... Heb vaak moeten horen van mijn zoontje "Mama wordt kwaad als ik niet kan slapen". Dat mens denkt gewoon aan haar eigen.

Angela67

Angela67

31-08-2016 om 21:38

dat bedoel ik natuurlijk niet

ik bedoel niet dat jij hem wat aandoet, natuurlijk niet. Waarom denk je dat?

Maar alle woede die je voelt voor je ex, daar heeft hij niets mee te maken en moet je zo spoedig mogelijk uit je systeem krijgen. En natuurlijk mag je zijn held zijn maar je moet vooral een stabiele, betrouwbare rustige faktor zijn, en niet op haar 'afgeven'. En dat is wat je de hele tijd hier op het forum doet, en dat is misschien een handige uitlaatklep, maar als je hem het gevoel geeft dat je hem gered hebt van iets vreselijks dan lijkt me dat niet de goede insteek. Dat je hem wellicht kunt uitleggen dat zijn moeder hem op dit moment niet kan geven wat hij nodig heeft, dat soort dingen kun je misschien zeggen, maar zorg dat hij niet het gevoel krijgt dat zij slecht is.

gr Angela

Linostijl

Linostijl

31-08-2016 om 22:53

Niets mee te maken?

Dat kind is het slachtoffer door dat mens. Het mijn kind dat schrik heeft van zijn moeder omdat ze roept, zuipt, geen aandacht schenkt, dreigt enz... Ze slaat hem want dat heeft hij me zelf komen vertellen. Waarom zou ik alles moeten minimaliseren voor dat kind? Hij heeft schrik ban haar, zijne bloeddruk stijgt met de week als hij naar zijn moeder moet. En ik ben altijd rustig geweest tegen mijn ex waar hij bij was. Het was zijn moeder die altijd stond te roepen en te flippen. Mijne zoon heeft al genoeg meegemaakt met dat mens. En geloof me, geen enkel kind wil zo'n karakter van moeder, iedereen zou daar van wegblijven van zo'n geval. En met al de shit zou ik mijn ex nooit iets aan doen want zo laag wil ik niet vallen. En mijn kind heeft hier alles mee te maken, het is hij dat verwaarloosd wordt door dat mens en de pijn voelt van wat die allemaal uitsteekt. Ik moet hem daar nu uithalen en dat kan alleen door hen bij mij te houden. Ik hoop voor mijn ex dat ze in behandeling gaat en leert wat een moeder zou moeten zijn. Maar dat zal van haar afhangen en als ze niet veranderd dan is dit haar eigen fout.

Angela67

Angela67

31-08-2016 om 23:06

als het echt zo erg was

dan had je het nu niet even toevallig nét vanmiddag geregeld nadat je het op dit forum had geplaatst.
Sorry hoor, maar het wordt een beetje ongeloofwaardig.
gr Angela

Linostijl

Linostijl

31-08-2016 om 23:46

Jij begrijpt er niks van.

Het is omdat ik naar mijn advocaat moest dat ik even goede raad probeerde op te pikken voor het zover was. Want zo'n dingen ondernemen zijn allemaal gevaarlijke momenten. Als je begrijpend zou kunnen lezen dan zou je weten dat ik tips vraagde voor de bedoeling 'Op welke manier ga je naar de advocaat" omdat ik al een hele periode aan het twijfelen van hoe ik alles zou uitleggen. Geloof wat je wil maar this de waarheid.

Het is niet omdat ik nu een discussie op deze site gestart ben dat ik pas begonnen ben met iets te ondernemen. Ik moest vandaag naar de advocaat en kwam hier even raad vragen en mijn verhaal doen.

Target

Target

31-08-2016 om 23:57

Over begrijpend lezen gesproken

Het enige advies dat je krijgt is: wat er ook gebeurd is of zal gebeuren: maak nooit de moeder zwart waar je kind bij is. Dat is alles. Vervolgens ga je om je heen slaan. Dat agressieve doet je zaak geen goed en je wint er niets mee en je kind al helemaal niet.

1. Het zijn namelijk volwassen problemen bij die niet bij een kind passen
2. Het blijft zijn moeder.
3. Hij is genetisch 50% van zijn moeder. Als je haar afkeurt, keur je een deel van hem af.
4. Hij ervaart negativiteit bij de moeder. Zorg dat hij dat bij jou niet heeft en praat daarom niet slecht over de moeder.

WDLotte

WDLotte

01-09-2016 om 00:36

Rustig aan mensen

@Linostijl: Je hebt wel gelijk, wat je ex doet is niet goed voor jullie kind. Je bent ook bereid ja te zeggen als je kind zijn moeder zou willen zien. Dat is goed dat wil zeggen dat je enkel het hoederecht wil hebben om voor hem te zorgen maar ook beseft dat een kind recht heeft op zijn moeder. Ik lees nergens iets van omgangsverbod die je wil eisen voor je ex.

@Angela67: Er is nergens gezegd dat hij slecht over de moeder zal praten tegen zijn kind. Natuurlijk klopt het dat je tegen je kind altijd menselijk moet praten over je partner of ex-partner.

Deze dame heeft wel dringend hulp nodig, kinderen laat je niet alleen punt. En knuffels van eigen kind verlopen voor een ticket is ook niet echt normaal. Het zou beter zijn als het kind compleet bij zijn papa gaat wonen en de moeder geregeld op bezoek komt ofzo. Want het hoederecht eigen betekend helemaal niet dat het kind de moeder niet mee mag zien, kan enkel bij een omgangsverbod of strafrechtelijke redenen.

Beertje

Beertje

06-09-2016 om 12:43

En nu

En hoe gaan de zaken op dit moment? Wat was haar reactie en hoe is het met jou en je zoon?

groeten

LinoStijl

LinoStijl

23-09-2016 om 02:31

@ Beertje

De rechter heeft mij het volledige hoederecht gegeven en mijn zoontje woont full-time bij mij. Ze heeft in de rechtbank een heel circus veroorzaakt. Ineens begon ze te beweren dat ons kind een ongewenst kindje is terwijl we destijds samen gingen voor een kind. Ze begon de rechter uit te schelden toen die vertelde dat kinderen voorgaan op feestjes. Ik herken steeds minder de vrouw waar ik ooit mee samen was. Ze heeft gelukkig nu wel psychische begeleiding. Als ze ons kindje wil zien mag dit onder mijn toezicht. Hetzelfde als ons kind zelf naar de mama vraagt. Maar voorlopig kan ze beter wat afstand houden tot ze terug stabieler is in haar hoofd.

Beertje

Beertje

23-09-2016 om 10:26

Sterkte

Goed nieuws, zoon veilig met de nodige rust en mama de hulp die nodig is.!

Sterkte.

@Linostijl: ik kwam toevallig dit bericht tegen en vroeg me af hoe het nu, 5 jaar later gaat met jullie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.