Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
M@riell@

M@riell@

09-11-2014 om 00:19

Even heel trots op mijn dochter.

Vorige week was mijn dochter jarig en ze werd 11. Ze zit in groep 8 en dit is dus het laatste jaar 'kinderfeestje' en uitdelen.

Nu vertelde ze me toen ze uit school kwam dat ze een meisje uit haar klas had uitgekozen waar ze eigenlijk weinig contact mee heeft om mee te gaan met de klassen rond.

Na mijn verbaasde "Maar waarom heb je dan voor haar gekozen? Je hebt normaal ook weinig contact met haar?" kwam het volgende antwoord:

"Mama, niemand kiest voor haar, ze is nog nooit met iemand mee de klassen rond geweest en dit is misschien wel de laatste kans die ze kon krijgen om de klas rond te mogen met iemand anders".

Het meisje heeft dus autisme en zwaar adhd en het klopt dat ze nooit gekozen wordt. Was dus wel even trots op mijn dochter dat ze niet heeft gekozen voor een van haar vaste vriendinnen maar voor dit meisje.

Zoiets kleins, maar kan zoveel betekenen voor een ander. Wou dat gewoon even delen


Theekopje

Theekopje

09-11-2014 om 00:28

Wat lief

Wat lief van je dochter

fee

fee

09-11-2014 om 01:13

bijzonder

Om heel erg trots op te zijn. Empathie is een prachtige eigenschap.

Geweldige ervaring

Ja, echt fijn dat je dochter dat deed. Dat zal haar zelf ook een goed gevoel geven. Een gevoel van rijkdom dat je een ander plezier kunt geven.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-11-2014 om 09:26

Ooh M@riell@

Wat ontzettend lief van je dochter!

Mej. Griffel

Mej. Griffel

09-11-2014 om 09:43

zuur

Het klinkt wellicht zuur, maar ik vind dit wel een hoog: kijk mijn dochter eens een goed Mensch- gehalte hebben.

Dat is aardig van je dochter en fijn dat ze er nu zelf achter komt dat je ook aardig dient te zijn voor kinderen die erbuiten liggen. Voor het meisje zelf komt het waarschijnlijk te laat, in de laatste klas is er bijna geen kans vriendinnen te maken.

Ali

Ali

09-11-2014 om 10:12

Idd zuur en helemaal niet nodig

Ik vind het wel goed van het meisje, want ze is pas 12 en heeft dit al goed in de gaten. Je mag zeker trots zijn.

In tegenstelling tot het andere draadje over het uitnodigen van een meisje op een kinderfeestje, waar zelfs volwassenen zich van een geheel andere kant laten zien, nl: ik nodig geen drukke en onpopulaire kinderen uit op het feestje van mijn kind, want stel het feestje wordt verpest.

En in groep 8 is het zeker wel mogelijk om vriendinnen te maken, wat een rare aanname.

Suze

Suze

09-11-2014 om 10:35

Begrip

M@riell@: ik begrijp je trotse gevoel. Echt super, van je dochter. Fijn hoor, dat er opeens kwartjes vallen! Die komt er wel, jouw dochter.

En mej. Griffel: tjee, wat zuur. Kijk je altijd of het glas half leeg is ipv half vol?

Gelukkig dat To niet zo zuur naar haar dochter heeft gereageerd, pfff(TO schrijft niet over haar reactie naar dochter, maar kan me voorstellen dat die een stuk positiever is dan jouw reactie).

Ali

Ali

09-11-2014 om 10:41

Sorry, leeftijd

Sorry, ik lees niet goed, ze is pas 11 geworden!

Mej. Griffel

Mej. Griffel

09-11-2014 om 11:00

jaja

Jaja, ik zei het al wel zuur. Ik zou er niet zo trots op zijn om er een stukje aan te wijden. Ben ik blijkbaar de enige in. Ik zou eerder verwacht hebben dat een moeder een stukje schrijft dat haar dochter eindelijk eens wordt uitgenodigd voor een feestje en hoe fijn ze dat vindt. Daar wil ik liever in meeleven.

Ali

Ali

09-11-2014 om 11:02

Allebei

Mej Griffel,
Je kunt toch voor allebei de kinderen blij zijn

M@riell@

M@riell@

09-11-2014 om 11:20

Zure Mej Griffel

Ja ik ben daar trots op ja. En nee dit is geen "kijk mijn kind eens goed bezig zijn!!!" bericht, dan had ik het wel gewoon onder mijn eigen naam in de Telegraaf laten plaatsen. Gewoon iets wat ik leuk vond om even te delen, een positief iets, tussen vele vragen over problemen.

Het bewuste meisje zit overigens pas sinds vorig jaar bij haar in de klas, dus het "fijn dat ze er in groep 8 pas achter komt" gedoe kan je achterwege laten. En als het meisje wel al vanaf groep 1 bij mijn dochter in de klas zou zitten kan je die opmerking ook wel achterwege laten, want gek genoeg is mijn dochter maar 1x per jaar jarig en kan ze dus ook maar 1x per jaar iemand kiezen die mee mag de klassen rond. Dat zijn dus in totaal 8 kinderen waarvan dit meisje er nu dus 1 was. Blijven er nog 16 over die nooit zijn mee geweest met mijn dochter.

Ulla

Ulla

09-11-2014 om 13:36

Als Brandweervrouw

Helemaal mee eens! Ik moest ook aan het andere draadje denken.
En ik vind het bericht van TS echt ontroerend.

Mej. Griffel

Mej. Griffel

09-11-2014 om 14:31

minder zuur

Ok, nog maar net in de klas, dan is het een ander verhaal. Ik vind het aardig van je dochter, maar ik blijf het nog steeds niet ontroerend vinden
ben gewoon niet zo ophemelig, vrees ik

mijk

mijk

09-11-2014 om 15:29

ontroerend

heeft toch niets met ophemelen te maken? Ophemelen is per definitie niet ontroerend volgens mij. Maar kinderen die ineens verder kunnen kijken dan hun eigen behoeftes en zich uit zich zelf kunnen afvragen hoe een ander dingen aanvaardt dat is ontroerend. Misschien ook wel omdat het iets is dat moeilijk blijft... Ze laat zien dat ze zich ontwikkeld als iemand die naar anderen omkijkt en daar mag je best een beetje trots op zijn.

Mijk

Brianna F

Brianna F

09-11-2014 om 15:48

Poehee

Griffel wat een reactie zeg, ik vind het terecht dat TS trots is en dat wil delen. Ik vind het voor een 11 jarige heel bijzonder en het getuigt van een groot invoelingsvermogen. Petje af voor je dochter hoor.

bedenkingen

Natuurlijk is het goed om ook je bedenkingen te hebben bij 'goed' doen. Het kan een wespennest zijn. Maar dat een kind daarbij stilstaat en in actie komt is een goed begin. Daarna komt de rest er heus wel bij.

Juno

Juno

09-11-2014 om 16:22

Ik zou ook heel trots zijn.

Kind ziet het niet alleen in, ze zet die gedachte ook nog om in daden én zet haar eigen 'belang' opzij. Voor kind TS is het de állerlaatste keer dat ze uitdeelt dat had ze ook met een BF kunnen doen. Getuigt van groot empathisch vermogen.
Super hoor, ik zou ook enorm trots zijn.

Ely

Ely

09-11-2014 om 17:40

Trots

Wat fijn om te lezen en lief van je dochter! Ik zou ook trots zijn en vind het heel logisch dat je het graag even deelt.

En jfr Griffel: alles wat je aandacht geeft groeit. Jij kunt het ophemelig noemen maar als je niet de lichtpuntjes in het leven wil benoemen en delen wordt het leven er echt niet warmer en vrolijker op. Ik hoop oprecht dat je irl wat minder zuur bent dan als je nu overkomt.

Evanlyn

Evanlyn

09-11-2014 om 20:02

geweldig

Mijn kind wordt meestal buitengesloten, en dat is dan nog het minste. ik weet zeker dat zoiets als dit helemaal geweldig voor hem zou zijn geweest. Helaas heeft hij zoiets niet meegemaakt op de basisschool, maar de middelbare school is gelukkig beter.

Ik kan zelf soms best zuur zijn hoor, maar ik denk dat ik toch net even wat beter besef wat zo'n gebaar betekent. Van de andere kant, zeg maar.

Mooi

Wat lief, mag je zeker trots op zijn.
Verder vind ik dat iedereen ook over trots een topic mag starten. Alleen maar mooi, iets positiefs. Moeten we ook al gaan twijfelen aan de reden en intenties van de TS?

Wat een negatieve reacties hierboven....

Als moeder van een kind met autisme en adhd, ik krijg kippvel van wat je dochter heeft gedaan... Daar mag je met recht trots op zijn!!!

Tango

Tango

09-11-2014 om 21:36

Mooi

Mooi toch wat je dochter heeft gedaan. Ik zou daar ook trots op zijn hoor. Er zijn genoeg kinderen die dit niet zouden doen. Wat dan ook weer niet wil zeggen dat je op hen ook niet trots mag zijn natuurlijk.
Ik vind het zowieso mooi om te zien als kinderen opeens meer oog hebben voor anderen. Zie dat nu bij mijn eigen zoon ook meer komen en ben daar dan ook trots op.

+ Brunette +

+ Brunette +

09-11-2014 om 21:48

Tuurlijk mag je trots zijn.

Mijn dochter had ook eens zoiets, ze was toen tien geloof ik. Ze was dikke vriendinnen met iemand in de klas en er was een derde meisje dat er ook graag bij wilde horen. Mocht niet, was derde wiel aan de wagen. Die situatie duurde vele maanden. Totdat mijn dochter werd uitgenodigd op een verjaardagsfeestje waar iedereen elkaar kende en ze er buiten viel. Ze had het niet zo leuk gehad en merkte op: "Nu snap ik hoe X zich moet voelen als ze niet mag meedoen." Dan smelt je hart toch?

Tijgeroog

Tijgeroog

09-11-2014 om 22:33

Ook trots

Groot gelijk dat je trots bent, en leuk om hier ook positieve verhalen te lezen!
Mijn dochter in groep drie (jong, klein) zat naast twee jongens uit haar klas (groot, jaar ouder dan zij). Er was een voorstelling en de klas van mijn zoon, groep 6, trad op. De jongens zaten het onzekere, kwetsbare maar heel lieve meisje uit groep 6 uit te lachen, en vonden haar stom en lelijk. M'n dochter heeft ze verteld dat dat niet waar is en dat het haar vriendin is. Ik vond het heel fijn moet horen dat ze het lef had om voor het meisje op te komen, en dat ook belangrijk vond. (Ze was ook helemaal verontwaardigd toen ze uit school kwam)

Mej. Griffel

Mej. Griffel

10-11-2014 om 06:46

trots

Trots op je kind: Ja, terecht. Zeker nu ik weet dat ander kind nog maar kort bij haar in de klas zit. Maar ik zou er zelf geen berichtje over plaatsen. Over mijn kinderen kan ik soms ook trots zijn, maar ik vind dat toch meer 'normaal'. Voor jouw dochter is dit ook 'normaal', omdat ze vast al zo is van zichzelf.
Een fijn feestje toegewenst.

creabea

creabea

10-11-2014 om 12:05

ik snap het wel

van Mej. Griffel eigenlijk. In het licht van het andere draadje klonk het wel een beetje als míjn dochter is wel heel sociaal en ik zou het persoonlijk ook niet zo etaleren. Maar ach, dat mag best gezegd worden.

Evanlyn

Evanlyn

10-11-2014 om 12:24

ik vind het ook prima. Laat ze het maar etaleren, het is echt heel moeilijk voor een kind om zoiets te doen. Want reken maar dat er op dit soort dingen geklet wordt in de klas. Bovendien is het een hart onder de riem voor degenen die met de andere kant van het verhaal te maken hebben: het kan dus toch, er lopen zulke kinderen rond.

Molleke

Molleke

10-11-2014 om 12:52

wordt ze nu ook uitgenodigd voor het kinderfeestje? Of blijft het bij deze ene actie?

Etaleren

Laten we toch vooral wel etaleren wat we goed doen en wat onze kinderen goed doen. Harstikke fijn toch?
Ik ga er van uit dat ze ook allemaal wel eens iets doms doen, onhandigs, best wel egoistisch enzovoort. Des te fijner dat ze soms ook sociaal zijn of handig of lief, of wat dan ook. Je kan daar toch best een lichtje op zetten en blij zijn?

Ik zou hartstikke trots zijn, zo'n goede actie.
Loes

M@riell@,

Een goed voorbeeld doet goed volgen. Je mag ook trots zijn op jezelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.