Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Ervaring met Sleeplezen

De methode Sleeplezen voor kinderen met een hardnekkig leesprobleem zie ik regelmatig langskomen en ik ben benieuwd naar de positieve en negatieve ervaringen.

Misschien heb je wat aan deze oude discussie?

ouders.nl/forum/ouders-en-school/sleeplezen-0

Ik weet niet of je vraag gaat over de leesstrategie die 'zingend lezen', 'zoemend lezen', 'zoemen' of 'sleeplezen' wordt genoemd. Of dat je vraag gaat over het interventieprogramma Sleeplezen(R) waarbij deze leesstrategie één van de vele ingrediënten is.

De leesstrategie wordt op de meeste scholen aangeboden, en daar kun je prima thuis mee aan de slag. Hier is bijvoorbeeld de uitleg van zoemend lezen die bij Veilig Leren Lezen gebruikt wordt: https://drive.google.com/file/d/0B2my1ZBW5ptANHNFMEs1MnoyeGM/view?usp=sharing&resourcekey=0-Sk670U937SUksIVDuQs16w

Een interventieprogramma kun je het beste doen in overleg met school en alleen als de problematiek daar ernstig genoeg voor is. Het is in veel gevallen beter om het aanbod van school te 'intensiveren', dan om zomaar iets totaal anders te gaan doen.

Jacobus49

Jacobus49

08-10-2022 om 11:21 Topicstarter

Ik heb me volledig ingelezen. Bedankt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.