Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mammavantwee

mammavantwee

15-01-2016 om 15:36

eindtijd kinderfeestje

vandaag kwam mijn zoon van 9, groep 6, thuis met een uitnodiging voor een kinderfeestje. Heel erg leuk natuurlijk, totdat ik de tijd zag.....van 20.00 uur tot 23.00 uur ..... op een zaterdagavond.....
Voor mijn gevoel veel te laat.... als ik hem laat gaan weet ik zeker dat hij op zondag niet te genieten is.
Wat is jullie mening hierover, wat vinden jullie een goede eindtijd voor een avondfeestje van iemand die tien wordt?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-01-2016 om 15:40

Ja, dat is wel laat

Het is inderdaad wel wat laat, maar voor een zaterdag vind ik dat geen probleem. Wat gaan ze doen?

Half a twin

Half a twin

15-01-2016 om 15:44

Afhankelijk van het kind

Mijn oudste heeft voor haar tiende verjaardag ook een feestje gegeven tot 23.00 uur. Had ook vriendinnen die daar prima tegen konden en die ook goed konden uitslapen. Zoon had voor zijn 10 verjaardag nog een feestje overdag tot na het avondeten. Kon hij gewoon op tijd naar bed, dat is bij hem hard nodig. Binnenkort wordt hij 11 en dan weer maximaal tot 20.00 uur. Ligt ook aan zijn vriendjes die gaan allemaal stuiteren van vermoeidheid als het later wordt.
Ik kijk naar wat mijn kind kan en de beste vriendjes. Heb voor zoon een keer een uitnodiging gehad voor een feestje tot 21.00 uur op een doordeweekse dag van een vriendje dat 8 werd. Ik de moeder gebeld en gezegd dat zoon niet kwam. Vond die moeder niet leuk, nou ja jammer dan.

mammavantwee

mammavantwee

15-01-2016 om 15:45

inhoud feestje

Ze gaan een disco feest houden,

Ik vind

het erg laat, zou zoiets zelf niet doen, maar zou mijn dochter (9) waarschijnlijk wel laten gaan. Ze zou zo'n feestje namelijk heel erg leuk vinden en het is nou ook weer niet zo dat ze wekelijks of zelfs maar maandelijks zo'n feestje heeft. En dan zou ik haar zondag met fluwelen handschoentjes behandelen, en lekker vroeg in bed stoppen.

Jaina

Jaina

15-01-2016 om 16:02

Best

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben. Ik zou zelf geen feestje geven voor kinderen van die leeftijd wat zo laat eindigt maar ik zou er niet moeilijk over doen als mijn kind zo'n feestje zou hebben. Ja, het is laat maar het is een zaterdag dus de volgende dag kunnen ze rustig aan doen.

erg laat

Ik vind het erg laat. Zo laat ga ik zelf niet eens naar bed, ook niet in het weekend. En mijn bijna 9 jarige zou daar ook echt een paar dagen last van hebben (hij is namelijk chronisch vroeg wakker, hoe laat het ook wordt).
Ik zou overwegen mijn kind eerder op te halen.

laat voor kinderen in groep 6

ik zou mijn kind er niet van thuis houden voor een keertje, maar zo'n trendsetter maakt misschien dat er vaker van die late feestjes komen.
Wat slaap betreft is zo'n discofeestje misschien nog net wat minder inspannend dan een slaapfeestje.

Jamie

Jamie

15-01-2016 om 16:13

maar

Wat wil je zondag met hem? Wat is er mis met een beetje uitslapen en als hij dat niet kan vroeg naar bed of hem lekker een beetje laten aanlummelen na een leuk feestje? Moet je ergens naar toe?

lieverdje

lieverdje

15-01-2016 om 16:16

slaapfeestje

ja, bij een slaapfeestje komen ze vast nog veel later op bed..... maar een slaapfeestje bewaren wij hier dan ook voor groep 8. Oudste zit in groep 7 en heeft tot dusver niet van die extreem late feestjes gehad, het laatste was geloof ik half 10 op vrijdagavond.

angel3

angel3

15-01-2016 om 16:24

hier ook keer

Hier had zoon ook een keer met die leeftijd een discofeest tot 23 uur. We hebben hem om 22 uur opgehaald. Dat vond hij helemaal prima. Hij verveelde zich dood

Ik zou zondag een chilldag doen en vroeg naar bed, dan heb je het zo weer bijgewerkt.

haha angel

kan ik me helemaal voorstellen. Niet iedereen is met 9 jaar aan discofeestjes toe en heel wat mensen gaan het nooit als favoriete weekendtijdbesteding zien.

Elisabeth

Elisabeth

15-01-2016 om 16:33

Ik vind het ook laat

Wat vind je zoon zelf? Te gek of zoiets van mwah...disco...

Misschien kun je hem gewoon om half 10 ophalen en zeggen dat je dat laat genoeg vind, maar dan staat ie natuurlijk voor aap bij de rest.

Misschien is ie het zelf zat om een uur of half 10, kan ie je dan bellen ofzo?

En anders....kijken hoe het gaat, gewoon laten gaan en zondag een chagerijnig kind...Hij zal er niet dood aan gaan

vroeger halen

Ik zou ook geneigd zijn kind vroeger te halen, bijvoorbeeld om 10 uur.

Overigens heeft mijn zoon voor zijn 10e verjaardag nog gewoon een feestje gegeven van 2 tot half 7.

Groeten,

Temet

maria

maria

15-01-2016 om 19:20

hier slaapfeestjes

masaal op die leeftijd, dus tsja, dan werd het later dan dat tijdstip.
Kinderen zaten op montessorischool, met gr 6, 7 en 8 bij elkaar dus het gebeurde wel vaker dat ze in groep 6 al werden uitgenodigd door kinderen van gr 8, ook voor de eindfeestjes in groep 8.
Één van mijn kinderen werd trouwens erg vaak gevraagd voor feestjes, dus gelukkig niet allemaal late/slaapfeestjes.
Maarja, mijn kinderen hadden nooit problemen met laat naar bed. Anders had ik het wel een probleem gevonden.

maria

maria

15-01-2016 om 19:24

voor aap staan

Mwoa dat zal wel meevallen lijkt me.
Wat ik wel irritant vond was dat ouders hier hun kind om 9 uur in ochtend kwamen halen, bij slaapfeestje tot 12. Geen echt goede reden voor. Ik vond het super vermoeiend.
(Zo'n goede nacht had ik nu ook weer niet bij slaapfeestjes, en dan moest ik toch om 8 op)

Wel laat,

Maar mijn zoon zou wel mogen gaan. Het is toch een uitzondering, zo laat naar bed. En zoon kon en kan goed uitslapen.
Ik zou van 19.30 uur tot 22.00 uur ook fijner hebben gevonden, maar er verder niet zo'n punt van maken.

mammavantwee

mammavantwee

16-01-2016 om 15:10

iedereen bedankt!

Iedereen bedankt voor jullie meningen en reacties. Ik heb met mijn zoon afgesproken dat hij gewoon naar het feestje mag gaan, maar als hij er geen zin meer in heeft, hij ons mag bellen en dan halen wij hem op.
Voor de zondag maar geen dingen gepland.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.