Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Kiviet

Kiviet

26-10-2014 om 14:38

Dochter van bijna 8 wil op Moviestarplanet

Ik vraag me af of moviestarplanet geschikt is voor een 7 jarig kind. Het chatten met vreemden staat me tegen. Ook omdat ik er niet altijd naast zit als ze achter de computer zit. Wat is jullie ervaring? wel of niet doen....

Mijntje

Mijntje

26-10-2014 om 16:20

nee

Nee, ik laat mijn kinderen voorlopig niet chatten, en zeker niet met vreemden.

chatten met vreemden

Zou ik ook niet toelaten, maar hier op school was het inderdaad gebruikelijk dat de meisjes in groep 4 allemaal op MSP zaten en elkaar daar opzochten. Kan je het niet onder jouw toezicht laten doen?

nee niet doen

Zegt mijn 14 jarige dochter. Ze zegt dat er rare mensen opzitten.

Groet chani

jds

jds

28-10-2014 om 10:21

vanaf 10 jr

Zeker niet doen! Mijn 2 oudsten hebben er wel aan deel genomen (toen ze 12 resp 11 jaar waren), maar vonden het ook maar vreemd. Daarbij wist de oudste wel met wie ze ging chatten: zij ging niet in op verzoekjes/berichten van mensen die ze niet kent.
Daarbij: dit soort sites, waar veel kinderen op zitten, zijn helaas ook bekend en geliefd bij mensen die we liever uit de buurt van onze kinderen houden! Maar dat geldt voor bijna alle sites waar kinderen en jong volwassenen met elkaar kunnen chatten....

Samen!

Mijn dochter mag sommige spelletjes alleen samen met mij. Het is heel leerzaam, ik kan haar uitleggen over je naam of andere dingen over jezelf vertellen, of hoe sommige mensen vals spelen of 'lelijke woorden' gebruiken. Liever nu samen, nu ze nog veel van mij aanneemt dan opeens alleen als ze 12 is. Het leert haar ook om er over na te denken en het is speciale tijd voor ons samen. Ik ben er heel tevreden mee.
Loes

Kiviet

Kiviet

31-10-2014 om 22:25

Ik heb besloten om....

Dochter mag op msp maar dan samen met mij zoals Loes voorstelt. Dochter was eerst boos. Waarom kijk je maar nu vindt ze het toch leuk. Het valt me op dat dochter aan iedere jongen in de game verkering vraagt. Ha ha ik denk dat dochter eerder anderen lastig valt dan andersom. Toch blijf ik erbij en heb ook gezegd dat in een game dezelfde regels gelden als normaal. Dus niet uitschelden etc. Bedankt voor het meedenken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.