Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Maantje

Maantje

29-04-2015 om 19:37

Dochter van 8 kan niet goed samen spelen

Mijn dochter van 8 kan niet goed samen spelen. Ze is erg op zichzelf gericht, is bazig en wil alles bepalen. Ze is vaak erg onaardig tegen haar vriendinnetjes. Ik schaam me soms tegenover haar vriendinnetjes en probeer de situatie vaak te redden maar ondertussen blijft er bijna niemand meer over die met haar wil spelen.

Mijn dochter heeft twee broers die al een stuk ouder zijn, 17 en 20. Het is een pittig maar lief kind.

Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

laten ervaren?

Wie weet kun je haar laten ervaren dat het niet leuk is wat ze doet.Krijgt ze thuis vaak (onbewust) haar zin? Door de grote broers of evt door jullie? Niet kwaad bedoelt maar...Dat kan bij een nakomer ook ongemerkt gaan.

Je kunt het benoemen als er iemand is bv;Nee marietje, zo doen we dat niet. Eerst mag de gast kiezen wat te doen voor een half uurtje en daarna mag jij kiezen wat er gedaan wordt en zo om en om. Dit kun je ook nog van te voren aangeven: als die en die komt dan....dan weet ze wat ze kan verwachten?
En haar aanspreken op haar gedrag, niet sussen. (vertel dit ook van te voren tegen haar)
Ze is nu op een leeftijd dat anderen het bazige niet meer pikken, maar dat het nog wel geaccepteerd wordt als een ouder corrigeert.
Naderhand kun je t met haar doorpraten waar t mis ging en hoe ze het evt anders zou kunnen doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.