Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
evelien

evelien

23-01-2015 om 09:32

dochter van 7 heeft enorme stemmingswisselingen

hallo, ik ben ten einde raad... Mijn dochter van 7 heeft de laatste maanden enorme stemmingswisselingen. Het is een hele lieve meid, met een karaktertje. Ze verandert van de ene minuut op de andere van gewoon naar 'woedend', soms zonder aanleiding, soms door het minste wat gezegd wordt. Bij de papa doet ze dit niet, enkel wanneer hij niet thuis is... Iemand die dit herkent en tips ofzo heeft?? Ik weet het niet meer...

Juline

Juline

23-01-2015 om 19:09

Achterhalen

Er zal toch íets gebeuren wat bij haar een reactie oproept. Probeer eens te achterhalen, een volgende keer, wat maakt dat zij zo reageert. Is er tijdsdruk, wordt er (te)veel van haar gevraagd, is ze moe... Als ze het bij papa niet doet heeft het wellicht te maken met een wisselwerking tussen jullie?
Wat levert het haar op, om zo te reageren?

En, wat ik bij mijn kinderen heb gemerkt is dat ze soms ook behoefte hebben aan een knuffel. Soms wordt er zo veel van ze gevraagd, op school bijvoorbeeld, dat mijn dochters het fijn vinden om gewoon weer even bij mama te knuffelen. Zelfs als ze een woedeaanval hebben, dat kan nl ook een uiting zijn van onmacht en frustratie.

Succes, Juline

Vitamine B

Probeer het eens een tijd: vitamine B kan helpen bij stemmingswisselingen.

Tsjor

Kweenie

Kweenie

24-01-2015 om 12:32

Stemmingswisselingen?

Zo zou ik wat je beschrijft niet noemen. Eigenlijk lees ik vooral een kind dat vreselijk boos kan worden op haar moeder en dat bij haar vader niet heeft. Dat lijkt me wat anders dan stemmingswisselingen.

Ik zou jullie dynamiek eens onder de loop nemen want daar gaat blijkbaar wat fout. En met je man bespreken en hulp vragen. Blijkbaar reageert hij anders waardoor ze wel rustig kan blijven. Kijk de kunst bij hem af.
Ik kan overigens ook botsen met onze oudste, meer dan man. Weet nu wat hem triggert en zorg dat ik anders reageer. Meestal lukt. Een wereld van verschil, ook voor mijzelf.

guera

guera

24-01-2015 om 20:24

Of

Is vader zo streng dat ze bij hem niet woedend durft te worden en bij jou wel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.