Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter bijt zichzelf

Onze dochter van 8 is een druk en temperamentvol dametje. Heel gezellig, maar soms wel moeilijk te corrigeren.

Als ze straf krijgt (na een paar keer waarschuwen) wordt ze erg boos en gaat zichzelf bijten. Ook bijt ze zichzelf als ze ruzie heeft met haar broer en zusje.

Ik krijg haar niet uitgelegd dat ze dat niet moet doen. Ze vindt dat het haar lichaam is en dat ze zelf mag weten of ze die kapot bijt.

Iemand een idee hoe hiermee om te gaan?

polly

polly

26-08-2016 om 12:20

wat

Wat zegt de huisarts hiervan?
Ik 'ken' dit gedrag meer peuters, maar als ze zichzelf zo bijt zou ik wel professionele hulp zoeken.
http://www.mobiel-pleegzorg.nl/2008/11/de-ene-pijn-door-de-andere-vervangen/

Eowyn1

Eowyn1

26-08-2016 om 20:34 Topicstarter

Huisarts

Bij de huisarts ben ik nog niet geweest. maar je berichtje heeft me aan het denken gezet. Hoewel ik automutilatie wel een zwaar woord vind... Misschien denk ik er te licht over.

Tine Winkel

Tine Winkel

26-08-2016 om 22:48

maar is dat bijten

niet gewoon een nieuwe manier van haar om aandacht te krijgen? Eerst krijgt ze haar zin niet, maar als ze dan zichzelf gaat bijten, krijgt ze toch weer heel veel aandacht.

Eowyn1

Eowyn1

27-08-2016 om 17:09 Topicstarter

aandacht

Dat zou goed kunnen. Maar hoe moet ik er dan mee omgaan? Negeren lijkt ook niet te helpen, dat hebben we in het begin gedaan....

Vandaag staan weer haar tanden in haar arm. Wordt er moedeloos van.

polly

polly

27-08-2016 om 17:48

toch maar naar de huisarts hiermee. Je kan het beter nu proberen te stoppen (en daar heb je hulp mee nodig) voordat ze zichzelf heeft opgegeten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.