Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Miss Sas

Miss Sas

16-11-2016 om 15:58

dochter bang om geen cadeau te krijgen van de sint

Momenteel is me dochter van 6 overstuur. Vanmorgen op school had ze straf gekregen van haar juf. Na haar straf had een jongetje tegen haar gezegd dat ze daarom geen cadeau zou krijgen van de sint. En hij jutte ook de andere kindjes op. Dus dochter kreeg dus ook van de andere kinderen uit haar klas te horen dat ze geen cadeau krijgt van sinterklaas. En ze is nu best overstuur de hele middag. Heb van alles geprobeerd om haar op te vrolijken. Maar hoe kan ik haar toch overtuigen dat ze toch een cadeau krijgt en dat sinterklaas niet boos is op haar.

Kaplablokje

Kaplablokje

16-11-2016 om 16:10

Briefje Sint

Ik zou haar haar schoen laten zetten en er dan een briefje in doen van Sinterklaas. Ik zou hem laten schrijven dat hij hoorde dat ze bang was dat ze geen cadeautje zou krijgen, maar dat hij haar heus niet meteen meer lief vindt als ze een keertje iets doet wat niet mag. Daar zou ik dan ook een cadeautje, of iets lekkers, bij doen, zodat ze meteen bewijs heeft dat ze nog wel iets krijgt.

lieverdje

lieverdje

16-11-2016 om 16:10

communiceren via de schoen

...wat heeft ze gedaan dan? Klinkt ook niet aardig van die klasgenootjes, dat de juf daar niet een beetje op let.

Misschien kan je namens sint vannacht een briefje in haar schoen doen dat als ze beterschap belooft, het misschien nog wel goed komt met pakjesavond.... zoiets? Als ze echt flink stout is geweest krijgt ze deze week even niks in haar schoen, maar volgende week wel weer.

Miss Sas

Miss Sas

16-11-2016 om 16:23

Kaplablokje en lieverdje

JUllie advies ga ik zeker uitvoeren. Echt een goede en leuke tip!Ze had zitten babbelen tijdens het voorlezen en ging door na waarschuwingen van haar juf. En heeft ze daarvoor terecht eventjes achterin de klas moeten staan voor straf. Ga het het ook met juf over praten morgen of zij iets had gemerkt.

moeder olga

Ik heb forumbeheer gewezen op de berichten van moeder Olga. Verder zou ik ze vooral negeren...

Juno

Juno

16-11-2016 om 18:03

Regels van Sinterklaas

Ik heb het met mijn kinderen altijd over de regels van sinterklaas gehad. Regels, geen afspraken want die zijn onderhandelbaar.

Het komt altijd goed (dit is mn belangrijk als het Sinterklaasjournaal gevolgd wordt)
Je zet drie keer je schoen thuis en één keer op school
Op 5 december krijg je een cadeau

Deze regels printte ik uit en hing ik in de keuken. Dat waren de regels, en zo ging het gebeuren, wat er ook gezegd werd. Dit gaf bij mijn kinderen enorm veel rust en vertrouwen. Bij ieder spoortje stress nam ik ze mee naar de keuken en wees op de regels.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.