Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-10-2016 om 09:49
Mijn nichtje geef ik altijd een cadeautje als er iets speciaals is. Over een poosje is het alweer sinterklaastijd en komen de kerstdagen eraan. Ik heb mijn schoonzus gevraagd wat haar wensen zijn, maar zij wil alleen maar kleding. Dat gaf ik meestal wel, maar ik vind dat ze de leeftijd heeft om speelgoed te krijgen ipv een pyjama.
Hierover heb ik nogal een discussie over gehad. Uiteindelijk naar mijn broer gegaan en hij zegt geef haar wat je zelf leuk lijkt. Mijn broer en ik kunnen goed met elkaar en dat lijkt mijn schoonzus moeilijk te kunnen accepteren. Ik weet dat hun relatie voortzet met ups en downs, maar ik wil niet "de druppel zijn die de emmer doet overlopen". Maar wil ook niet doen alsof ik geen eigen mening heb en braaf de regels van schoonzus opvolgen.
Wat zouden jullie een 4 jarig meisje geven voor sinterklaas?
25-10-2016 om 13:05
Pyama
Mijn kinderen kregen met Sinterklaas altijd een pyama van opa en oma. Elk jaar. Net als de andere kleinkinderen. Wel een leuke pyama die echt bij hun interesses paste (gewoon van de Zeeman), bv van Spiderman of zo. En blij dat ze ermee waren, elk jaar opnieuw.
Ik wilde nooit teveel kado's bij Sinterklaas. Ik vond de berg kado's echt te groot. Zelf gaven we al bijna niets meer. Mijn schoonmoeder had de neiging om voor 100 euro per kind kado's te kopen en dan kocht ze meestal iets wat ze echt helemaal niet leuk vonden. Zo zonde. Dus hebben we afgesproken dat ze een groot deel van het geld op hun spaarrekening stort en voor de rest van het geld geven we haar een paar opties waarvan we zeker weten dat de kinderen het leuk vinden.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.