Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tijgeroog

Tijgeroog

06-05-2015 om 23:50

Cadeau 10-jarige

Wie heeft een goed idee als verjaardagscadeau voor een jongen van tien? Ik kom er niet echt uit. Hij speelt niet zo veel, eigenlijk alleen met lego, maar daar heeft hij al heel veel van. Verder houdt hij van de natuur, wandelen, scouting, techniek, schaken, experimenteren. Beetje nerd-in-de-dop.

Anoniem

Anoniem

07-05-2015 om 00:35

Kompas

Een mooi kompas....

Beltegoed?

Ik gaf op die leeftijd nog weleens beltegoed. Maar ook spelletje voor op reis kan leuk zijn.

Bijvoorbeeld een schaakspelletje. Voor op de camping of mee op kamp.
http://www.depaddestoel.nl/reis-schaakspel-pocket

Barvaux

Barvaux

07-05-2015 om 06:22

gps

Om mee te geocachen.

Enne: beltegoed met tien jaar? Met wie moeten ze bellen dan?

Mijntje

Mijntje

07-05-2015 om 06:45

fotocamera

Wij overwogen ook een gps, maar kozen voor een fototoestel. Mijn tienjarige heeft er heel veel plezier van.
(idd mijn kind heeft ook nog geen telefoon, dus hier ook geen beltegoed gewenst)

Noet

Noet

07-05-2015 om 07:47

Barveaux

Bij ons op school heeft de helft van groep 6 al een telefoon. Kunnen ze de ouders bellen om te vertellen met wie ze een speelafspraak hebben.
Die van mij heeft er ook 1, kan ze met haar vader appen als ze thuis is. Dat ie niet mee naar school mag vinden vele ouders maar vreemd.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-05-2015 om 10:32

Ga verder

Een goed kompas en een fototoestel vindt hij inderdaad erg leuk, maar heeft hij dan ook al. Beltegoeden is niet nodig, er is sinds kort een telefoon met nummer die hij mag gebruiken voor als het nodig is, maar als dat beltegoed op is vullen wij het voor hem aan.

Een gps zal hij inderdaad leuk vinden, maar kan hij daar ook zelfstandig iets mee? Ik bedoel, als hij de lokale geocaches gevonden heeft, is er dan nog lol mee te beleven?

Iemand anders nog ideeen?

Noet

Noet

07-05-2015 om 10:37

techniek museum

een bon om een dagje naar het science center in Delft te gaan.
http://sciencecentre.tudelft.nl/

Barvaux

Barvaux

07-05-2015 om 10:49

Noet

Ouders die hun kind een telefoon geven zodat het kind de ouders gaan bellen gaan dat kind toch geen beltegoed geven als kadootje hoop ik? Ook jouw kind heeft niets aan beltegoed als kadootje.

AnneJ leeft nog tien jaar geleden toen je zoiets nog kon geven aan 12/13jarigen

Noet

Noet

07-05-2015 om 11:35

Barveaux

Dat is de reden waarom ze het kreng geven, verder stellen ze er geen restricties aan dus die kinderen gebruiken 'm voor van alles en nog wat.
En dan is beltegoed weer wel een kado optie.

Ik zou het niet doen, maar ik acht stiefmoeder er prima toe in staat bij haar eigen bloedjes.

Tango

Tango

07-05-2015 om 13:35

Beltegoed

Vind ik ook geen kadootje hoor. 10-jarige hier heeft ook nog geen telefoon, tenminste hij heeft er 1, een afdanktertje van zijn zus, waar hij alleen spelletjes op kan spelen en thuis via de wifi mee op internet kan. Zit geen simkaart in.
Hij had laatst een vriendje van een jaar jonger die een luxe telefoon had om zijn moeder mee te bellen toen hij bij ons weg ging (hij mocht van zijn moeder eigenlijk niet eens alleen met zoon samen fietsen). Kon vervolgens niet eens bellen omdat zijn telefoon op de vliegtuigstand stond. Dus soms vraag je je af wat een kind met een telefoon doet
Even terug on topic. Misschien een leuke techniekdoos waar je proefjes mee kan doen, kasje voor moestuinplantjes of inderdaad een dagje uit naar NEMO of een ander leuk museum.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-05-2015 om 14:20

Dagje uit

Dagje uit. Hebben we het met hem ook al over gehad, maar dan wil hij het liefste naar lego-land. En dat is toch wel een behoorlijk end rijden. Nemo hebben we onlangs bezocht, dat vindt hij inderdaad ook erg leuk. Lang leve de museum jaarkaart.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-05-2015 om 14:27

Maar...

Ik kom wel op ideeen zo. Hij heeft heel hebberig in de museumwinkel van nemo staan kijken, en die hebben ook een webshop, dus ik ga ik straks eens met hem bekijken. En morgen gaan we naar Universiteitsmuseum en de sterrenwacht in Utrecht, daar hebben ze vast ook wel zulke winkeltjes bij zitten. Eens kijken of we daar wat kunnen vinden.

Barvaux

Barvaux

07-05-2015 om 15:44

Legoland

Legoland is natuurlijk wel heel leuk: op dag 1 rijd je er naar toe, twee overnachtingen en op dag 3 rijd je weer terug en als je heel gek doet rijd je op dag 4 weer terug en blijf je twee dagen in het park

Mijntje

Mijntje

07-05-2015 om 17:44

Eeehm

. Een chemiedoos. Een electriciteitsdoos. Een radiografisch bestuurbaar vliegtuigje. Een eenwielfiets. De kleine geschiedenis van bijna alles ( Bill Bryson). Een telescoop. Een goede verrekijker. Een microscoop. Een gyroscoop. Een terrarium. Wandelende takken eitjes.

Allemaal dingen waar mijn beta-zoon erg blij van werd op die leeftijd.....

Ingrid

Yaron

Yaron

08-05-2015 om 12:14

Action camera

Hier was zoon erg bij met z'n action camera, gekocht bij de Karwei, ze staan nu ook bij de Action. Na bijna een jaar wordt het nog bijna elke dag gebruikt, de kwaliteit is, ondanks de prijs, nog behoorlijk. Ook een goede koptelefoon wordt veel gebruikt, hij houdt dan ook veel van muziek luisteren. Verder nog een dvd, spelletje voor de Xbox, Monopoly Empire, trainingspak, speciale voetbal en een abonnement op de Donald Duck.

Katniss

Katniss

08-05-2015 om 12:21

Zielige 10-jarige hier

Ik moest even nadenken wat mijn dochter ook alweer had gekregen voor haar verjaardag. Dat was best wel sneu, maar ze wilde het graag hebben, een pyjama en sloffen met oortjes die bewegen als je loopt. Gelukkig kreeg ze van haar vader een iPad, dus had ze toch nog wat te vertellen op school.

creabea

creabea

08-05-2015 om 13:46

scouting-shop

als hij van scouting houdt, in de scouting-shop hebben ze ook heel leuke dingen, van buitensportspul tot bouwpakketjes om met palen en knopen te oefenen.

Hier was onze -ook een beetje nerd- heel heel heel gelukkig met het zakmes dat hij kreeg op z'n negende verjaardag. Verder strips, natuurgids (vogels, fossielen, schelpen, paddestoelen). En geen beltegoed, maar misschien wel een tegoed voor de app-store? Alhoewel ik dat voor mijn eigen kind een tamelijk fantasieloos kadootje vindt, het is toch een soort van kadobon.

Diverse tips

Of een zwitsers zakmes, of een bak met kikkerdril zodat hij het groeiproces kan meemaken, of een paar bladen van quest of national grafic.
Maar als hij van lezen/voorlezen houdt, een boek van de grijze jager.

En als het je zoon is; een longboard zodat hij nu het mooier weer wordt, lekker kan longboarden terwijl je hem voor een boodschap erop uit stuurt.

Noet

Noet

08-05-2015 om 17:19

Flanagan

kikkerdril mag niet het is een beschermde diersoort. Alleen scholen hebben een uitzonderingspositie in de wet gekregen. En dan nog maar tot het moment dat ze de ledemaatjes hebben ontwikkeld.

Juno

Juno

09-05-2015 om 15:28

Noet

Kikkerdril van de gewone kikker mag wel hoor. Als het kikkervisje ledematen krijgt moet het terug in de sloot.

Juno

Juno

09-05-2015 om 15:33

Ideetjes

Bij de scoutshop hebben ze een fantastische firekitstarter, een doosje met wat houtschaafsel en een soort tondel. De exacte prijs weet ik niet, volgens mij rond de 18 euro. Een goed mes, een dagrugzak voor bij het wandelen, triopsen, zo'n afstandbestuurbare kreeft (heet volgens mij bug), een drone, en wat de grote wens van mijn kind is, is een gopro. Zo'n camera die je op je hoofd kan vastzetten om al je trics te filmen.
Kijk eens op de website van de scoutshop, dan kom je vast op ideeën.

Tijgeroog

Tijgeroog

09-05-2015 om 22:03

Kogeltjes door de kerk

We zijn er uit. Van ons, en z'n zusje, behalve een broodtrommel (Cars wordt wel wat achterhaald) een warmtegevoelige mok met een batterij erop, daar is hij helemaal weg van. En een soort airbrush geval, niet die van crayola die hij steeds gezien heeft en graag wil hebben, maar een andere, wat duurdere, met betere recensies. En uiteraard toch nog wat lego, want er zijn nog wel een paar dozen die hij heel graag wil hebben.
Van opa en oma krijgt hij twee pakketjes om robotjes in elkaar te solderen.

Leuke tips trouwens, bedankt! Hoewel ik veel dingen langs heb zien komen die hij al heeft, maar dat geeft wel aan dat er in de goede richting gedacht werd. Of dingen die m'n man en ik nog van vroeger hebben bewaard, zoon
lijkt nogal op ons. daarom staan er op dit moment ook twee microscopen op tafel. Niet van die hele goede, speelgoedwinkelspul, maar opa, waar ik dan weer op lijk, heeft tegenwoordig een USB-microscoop die we morgen mee naar huis mogen nemen
Toevallig is er vorige week al een goede rugzak aangeschaft, maar die is noodzakelijk voor onze wandelvakantie. Is hij erg blij mee, die is de eerste dagen amper van z'n rug geweest.

Stijndaaltjes

Stijndaaltjes

08-12-2016 om 21:11

cadeautje

Oud maar fijn topic.. nu met alle feestdagen! Mijn zoontje was vroeger altijd weg van bestuurbare speelgoedauto's, nu is hij dit een beetje vergroeit. Ik zat er zelf aan te denken om een (speelgoed)drone te kopen. Ik heb weinig verstand van drones.. heeft een van jullie ervaringen met drones voor kids? Ik zat te denken aan een van deze: (link verwijderd)
Mijn budget ligt tussen de 30/60 euro. Het delen van jullie ervaringen zou op prijs worden gesteld!

Lijkt mij wel een leuk cadeautje, dacht ik zo!

Gr Stijn

Cadeautje

Ik heb laatst voor mijn zoontje een rollend koffertje gekocht, voor als we met het vliegtuig gaan:
(link verwijderd door forumbeheer)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.