Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Wilgenkatje

Wilgenkatje

23-06-2017 om 21:52

Binnenspeeltuin

Kleinkinderen te logeren. Heeft oma net met veel zorg een heuse zandbak in elkaar geschroefd, geeft buienradar volop regen aan. Zal ik een Binnenspeeltuin proberen ?? Is dat uit te houden, of is het enorm veel gillen en krijsen? Kinderen zijn 2 1/2 , 6 en 7.

Ja, herrie.

Ik heb ooit een kinderfeestje gedaan in zo'n binnenspeeltuin en ik had het bloedheet en werd dol van de herrie.

De kinderen hadden een topmiddag

Bennikki

Bennikki

23-06-2017 om 22:43

Trade-off

Ja, het is een teringherrie, een inferno van krijsende kinderen. Maar: ze laten jou met rust! Als je je een beetje kunt afsluiten voor herrie kun je zelfs een tijdschriftartikel lezen!
De állergehorigste binnenspeeltuin zat vroeger bij mij om de hoek (Tunfun, in een oude metrotunnel). Ik kwam er helemaal tot rust.
Maar ik weet niet of dit ook voor oma's geldt. Die moeten natuurlijk van de tijd met hun kleinkinderen genieten. Aan de andere kant: 2,5, 6 en 7? Ik zou het toch eens proberen..

Emmawee

Emmawee

23-06-2017 om 23:01

Heel verschillend

De ene binnenspeeltuin is de ander niet. Ik vind Tun Fun in Amsterdam goed te doen.
Maar er zijn ook hallen met veel luchtkussens met het lawaai van de luchtpompen en de muziek die daar overheen moet en kinderen die daar weer overheen schreeuwen en andere kinderen die weer volledig overprikkeld raken en ouders en grootouders die er knettergek van worden.

Museum?

http://tropenmuseumjunior.nl/nl/ziezo-marokko

De oudsten zijn net oud genoeg voor het kindermuseum. Die drop je daar en dan kun je met de kleinste mooi een rondje maken in de buggy en vaak zijn er ook hoekjes en situaties waar een kleintje zelf rond kan lopen en dingen kan zien en aanraken.
Ik weet niet hoe het nu gaat, maar er was altijd aan het einde dan een presentatie voor de ouders wat ze uitgevoerd hadden.
Ik heb zon herrietunnel ook wel eens gedaan maar dat is toch niet mijn favoriet.

Emmawee

Emmawee

24-06-2017 om 01:26

Museum

Ja dat is super leuk, maar zo'n georganiseerde activiteit komt niet in de buurt van vrij spelen. Mijn kinderen doe je daar geen plezier mee, die lopen liever gewoon mee door het museum.
Hoe erg wordt die regen eigenlijk? Misschien is gewoon lekker maar een bos wel goed te doen met af en toe een buitje?
Of zoiets als Aviodrome (met binnen én buitenspeelspul).
Dat laatste vind ik echt een goed idee eigenlijk.

Amsterdamse

Amsterdamse

24-06-2017 om 10:00

Oordopjes

Bij Tunfun in Amsterdam verkopen ze oordopjes

Kinderen vonden het altijd geweldig.

Vanwege de jongste

Zou ik eerder kiezen voor een minder drukke en meer overzichtelijk speelparadijs. Vroeger ging ik met de kinderen dan naar plekken zoals raceplanet, juist vanwege de overzichtelijke indelng, de lichte interieur en de aanwezigheid van een airco.

Tip

Speeltuinen met glijbanen, dus nagenoeg alle speeltuinen, vragen om bescherming van de huid. Het glijden zorgt voor schuurplekken en pijn. Kies dan voor een dunne lange broek en vergeet de sokken niet.

Dees

Dees

24-06-2017 om 13:29

Of juist niet

Haal nog even een flinke tas knutselspullen, ingrediënten voor koekjes/pizza en stuur de kids naar buiten tot het regent. Als ze dan binnen komen ben je voorbereid en ga je heerlijk samen aan de slag.

of laat ze in de regen spelen in de nieuwe zandbak

vaak vinden kinderen de regen niet erg, de volwassenen wel

Wilgenkatje

Wilgenkatje

24-06-2017 om 20:39

Dank voor het meedenken ☺️

Ik vind het prettig een uitstapje in de buurt te doen. Een achterbank met drie kinderen die het niet kunnen laten om aan elkaar te zitten, daar ben je als oma en opa toch een beetje uit gegroeid.

Om kwart voor zes (!) waren de oudste twee al op hun logeerzolder aan het spelen. Niet echt hard, maar wel zo dat mijn nachtrust ten einde was. Peuter was een uur later wakker. Drie kwartier hebben ze gedrieën in het grote bad gezeten ( een bad van formaat, het zat in de badkamer toen we hier kwamen wonen en wordt vooral door dit olijke drietal gebruikt ). Vervolgens hebben ze een hele tijd gezellig gespeeld, het hele huis door. Best lastig, want het peutertje verzint constant allerlei dingen die net te gevaarlijk zijn. Je komt ogen tekort.

Vervolgens zijn we naar een Binnenspeeltuin gegaan, als verrassing. Ze vonden het leuk, maar de Binnenspeeltuin bij de andere opa en oma was leuker, meldden ze :p

Daarna naar huis, wij als grootouders genoten van even pauze en zij gingen tekenen,
Eigenlijk wilden ze plakken en verven, maar ze schikten zich erin dat wij daar nu even geen puf in hadden. Late gingen ze naar boven waar het een blije chaos is van playmobil, verkleedkleren, poppen en barbies en blokken.
Incident ontstond toen de hangmatstoel op zolder niet langer als schommel meer bruikbaar bleek: hij stortte naar beneden, samen met een afdeklatje. Pfff. Dat was schrikken en oma kom de klustrap,op met een boor. De lat zit weer vast, maar de hangmat niet meer. Slik. Ze hadden er stiekem wilder mee gedaan dan ze durfden toegeven. Levenslesje.
Met de meiden een rondje door de miezer gelopen, daarna mister Bean en Buurman en Buurman gekeken. Pannenkoeken gebakken terwijl opa bij hen zat mee te kijken/lachen. Na het eten bracht hij de kleinste naar bed, de andere twee hebben nog spelletjes gedaan. Fijn dat de hitte is verdwenen, ze kunnen nu vast beter slapen dan gisteren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.