Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Beugel 10 jaar

Mijn zoon krijgt over anderhalve week een slotjesbeugel. Dat wordt 's ochtends om 10u gedaan. Ik moet daarna zoon naar school brengen en zelf naar m'n werk gaan. Hoe komen kinderen de eerste uren door met een beugel? Zal hij er erg last van krijgen, dat het misschien beter is om hem thuis te houden of zal het met een paracetamolletje wel uit te houden zijn?

Miraya

Miraya

20-10-2015 om 07:32

hier

mijn dochter had inderdaad wel pijn in haar mond. Niet genoeg om thuis te blijven, maar ze at en snoepte wel een stuk minder die dag
School zorgt ook wel voor afleiding.

bloemetje

bloemetje

20-10-2015 om 08:12

geen probleem

Hier was het geen probleem. Het begin pas aan het einde van de dag pijn te doen. Maar zeker niet zoveel dat kind thuis zou moeten blijven.

Jamie

Jamie

20-10-2015 om 08:41

hmm

Ik vind het toch wel erg hoor sorry... hups naar school jij! Ik zou vrij nemen en het mijn kind zelf laten beslissen of het die dag naar school gaat. Ik weet nog goed hoe blij ik was dat ik niet hoefde ( brugklas) en nee niet omdat ik zo graag spijbelde.

Gewoon naar school,

En als het op een gegeven moment niet gaat, kan school je altijd bellen.
Geef haar anders een beker koude vla mee als lunch. Dat werkt verkoelend.

@nnemoon

@nnemoon

20-10-2015 om 16:06

hier ook geen probleem

Hier ook een zoon van 10 met vaste beugel die daarna naar school ging. Hij had er niet echt last van. Ik had er wel rekening mee gehouden met wat er in zijn broodtrommel zat. Hij zit namelijk op een school met een continurooster. Geen harde koek en appel enz. Aan het eind van de dag beetje gevoelig met eten en de volgende dag waren ze kaken een beetje stijf. Thuishouden vond ik in zijn geval niet nodig maar ik heb hem wel een beetje verwend met zachte dingen (aardbeien,frambozen,kwark enz)in zijn brooddoos.

vlinder72

vlinder72

20-10-2015 om 16:38

oeps

Het kwam niet eens in mij op dat mijn kind misschien thuis zou willen blijven. Hij was 11 jaar. Bij hem ook niet. Hij is gewoon daarna naar school gegaan.

Mikke

Mikke

20-10-2015 om 21:21

No problemo

Hier ging hij gewoon naar school. Hij had meer last van de elastiekjes tussen z'n kiezen die hij de week vóór de beugel kreeg, dan van de beugel zelf.

@nnemoon

@nnemoon

20-10-2015 om 21:45

Mikke

Ja daar had die van mij ook meer last van.

Thursday Next

Thursday Next

20-10-2015 om 21:57

ja hier ook

last van die elastiekjes, en niet vlak na het plaatsen van de beugel maar vooral die avond.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.