Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
sanne

sanne

01-01-2016 om 19:21

bedplassen


Veroordeeld

Beste Triva,

Dank voor je reactie. Als het onderwerp besproken wordt met andere moeders heb ik vaak het gevoel dat ze mij veroordelen omdat ik hem een luier laat dragen. Niet dat ze dat hardop zeggen hoor maar de reacties zijn voor mij vaak voldoende. En dan begin ik weer te twijfelen. Doe ik het goed moet ik niet iets nieuws bedenken? Vandaar ook die katoenen luiers. Ik gun hem ook gewoon zo zijn nachtrust. En alle vorige pogingen liepen op niets uit. Ik heb voorgeteld deze vakantie om weer de plaswekker te gebruiken. Eerste vier dagen gedaan. Resultaat 3keer per nacht wekkker af. Slechte machtrust en hij heeft zelfs daarna dagen een natte broek overdag gehad. Ben er weer snel mee gestopt. Zal ook wel niet goed zijn. Maar ben wanhopig.

Triva

Triva

03-01-2017 om 16:03

Mieke

Ik snap je wanhoop maar die drie keer per nacht wakker worden door de plaswekker is juist goed maar dan wel in combinatie met een luier zodat je niet ook nog het bed moet verschonen. Het is echt een eerste stap en mijns inziens had je juist door moeten zetten. Het hoofd heeft een x aantal keer wakker worden nodig om te leren reageren op het signaal dat de blaas geeft: "Hallo, ik ben vol, hersens: jij moet ons lichaam wakker maken zodat we naar de wc kunnen".

Dat leren die hersens pas als ze heel vaak wakker worden zodra er maar 1 druppel geplast wordt. Mijn advies is dus altijd: extra drinken 's avonds en ook nog een half glas elke keer dat er geplast is. Pas als er na weken geen enkele vordering is zou je kunnen stoppen want dan is er iets anders aan de hand. Als de plaswekker goed gebruikt wordt wordt 90 procent er mee droog.

Zeker GEEN katoenen luiers geven, praat er niet met mensen over die het toch niet begrijpen.

Hanne.

Hanne.

03-01-2017 om 16:05

Idee achter katoen

Het idee achter katoen gebruiken is dat een kind dan voelt dat het nat is, dat niet prettig vindt en dus sneller naar de WC zal gaan om dat te voorkomen.

Dat is leuk als het gaat om kinderen die fysiek instaat zijn om de urine op te houden maar dat nog niet doen wegens geenszins laat hebben van het laten lopen (omdat je dat in een paper minder merkt). Met name overdag dus.

Een kind dat 's nachts niet zindelijk is is er vaak fysiek nog niet asn toe in de zin dat er nog te veel urine wordt geproduceerd. Daar helpt geen specifieke luier type tegen. Als je zonder dat je er wat aan kan doen al slapend plast en pas wakker wordt als het (katoenen) beddegoed nat is (of zelfs helemaal niet) zal een katoenen luier niets aan toevoegen.

Barbara

Barbara

03-01-2017 om 22:48

hier droog met 13 jaar

Zoon sliep hier ook zo enorm vast en werd niet wakker van de plaswekker. (de rest van het huis wel in andere slaapkamers/etage) alleen zoon niet. Uiteindelijk 2 tabletten Minrin per nacht (één tablet hielp niet) en gewoon luiers laten dragen. (logeren of logees hebben deed hij nooit)
Soms vergaten we pilletjes te bestellen en moest ie een avondje zonder en was hij meestal nat, tot ergens rond zijn 13e, ineens droog, nacht na nacht...toen was hij er ineens overheen gegroeid (net zoals onze huisarts al voorspelde)

Volgende vakantie

Beste dames,

Hartelijk dank voor jullie reactie. Het is helaas niet zo dat hij zelf drie keer wakker werd. Ik werd er wakker van en heb dan nog moeite om hem wakker te krijgen. Heb weleens begrepen dat je dan juist moet zorgen dat hij echt helemaal wakker is. Minrin hebben wij ook geprobeerd. In spray en tabletten. Hij is wel minder nat maar droog niet geheel. Bovendien krijgt hij hele erge hoofdpijn ervan. Staat helaas ook in de bijwerkingen bij navraag komt het niet heel vaak voor. Maar ja kopen we niks voor. We hebben nu afgesproken dat we volgende vakantie weer plaswekker gaan gebruiken. Triva wat voor luier gebruikte jij dan in combinatie. Ik gebruik tena slip voor hem. Die broekjes vannwelk merk dan ook zijn voor hem niet geschikt.

Tips bedplassen

Onze zoon van bijna 8 heeft er ook nog steeds last van en is inmiddels het pamperbroekje ontgroeid. Wij maken ook gebruik van de TENA Slip Junior en dat werkt prima omdat die nog steeds rekening houdt met de dunne beentjes en het slanke middel. Inmiddels is hij al zo'n 50% van de keren droog, dus dat gaat de goede kant op. Op deze website hebben we tips gevonden om dit bevorderen: [link verwijderd door forumbeheer] Vooral het blijven drinken en helemaal leeg plassen voordat hij gaat slapen helpt. Ook proberen we hem aan te wennen om overdag meer te drinken ipv 's avonds.

25 jaar geleden

Hier 2 broertjes die lang in bed geplast hebben. Luierwekkers, wakker maken om te plassen, geen drinken meer na een bepaald tijdstip, mijn ouders hebben van alles geprobeerd. Uiteindelijk zijn ze weer luiers gaan dragen 's nachts. Geloof dat ze beiden eind basisschool, begin middelbare 's nachts droog bleven, met een tijdelijke terugval na een overlijden in het gezin. Ook toen bleven ze na verloop van tijd vanzelf weer droog.

charlie da F

Beste charlie,

Goed te horen dat met het drinken het goed werkt. Ik hoop voor hem en voor jou ook natuurlijk dat het snel minder zal zijn en zal stoppen. 50% droog is al een hele mooie stap zou ik zo zeggen.

Wij zijn hier weer even gestopt met de plaswekker. Komende maand ga ik zeker niet nog een keer proberen om een plaswekker te gebruiken. Hier ook de tena luiers elke nacht. Leuk is anders maar beter dan een nat bed een vermoeid kind en slecht humeur van moeder en kind

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.