Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ano

ano

28-01-2016 om 23:01

bang om te slikken

Mijn dochter van 7 jaar oud heeft zich nog niet zo lang geleden verslikt. Hierbij kon ze echt even geen adem halen. Nu is ze bang, echt in paniek, als ze moet eten. Ze durft niet meer te slikken. Als ze iets eet kauwt ze er zo lang op dat ze ervan begint te kokhalzen. We maken er verder geen halszaak van tegenover haar en proberen haar wat te motiveren aan de hand van kleine beloningen. Toch maken we ons zorgen. Ze eet amper nog wat op een dag. Iemand tips?

Jamie

Jamie

29-01-2016 om 06:43

ano

Neem contact op met een eetteam in de poli van een ziekenhuis. Google dus even op eetteam en zoek een ziekenhuis in de buurt. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt.

EMDR

Kijk of je voor een korte EMDR behandeling terecht kunt bij een psycholoog in de buurt. De angst dat ze zich weer verslikt kan daarmee verminderd worden. Mogelijk heeft ze maar 1 of 2 sessies nodig...

lieverdje

lieverdje

29-01-2016 om 11:31

eerst even langs de huisarts?

die zal misschien ook wel met bovenstaande suggesties komen, maar is in de eerste instantie veel goedkoper natuurlijk.....

Elisabeth

Elisabeth

29-01-2016 om 11:34

En wat ik doe

op mijn werk, is alles vloeibaar geven. In kleine stapjes weer opbouwen. Maar misschien heb je dat al zelf gedaan.
Vla,yoghurt met fruit en dan alles door de blender. Kan ook met groente en er dan pas soep van maken. Brood erin dopen zodat het sompig wordt en makkelijker om te slikken.
En eet zelf ook zo mee, dan maak je er geen uitzondering van...zoiets proberen???

Jamie

Jamie

29-01-2016 om 12:21

lieverdje

het gaat om een kind, dan betaal je toch niet voor een polibezoek?

Angela67

Angela67

29-01-2016 om 13:49

jamie

maar het kost toch geld? en tijd/energie van duurdere mensen dan een huisarts. Dus geld is altijd een issue en ik vind dat je daar wel rekening mee mag houden.
gr Angela

Salie

Salie

29-01-2016 om 17:00

jawel, huisarts

Verwijzing van de huisarts

Eet uw kind weinig of niets? Gaat u dan eerst met uw kind naar uw huisarts of consultatiebureau. De huisarts zal u doorverwijzen naar een kinderarts van ZGT. Als de kinderarts denkt dat het nodig is, verwijst hij uw kind – na overleg met u – door naar het eetteam van de eetpolikliniek. Een van de pedagogisch medewerkers van deze polikliniek belt u vervolgens voor een afspraak.

Als je gaat zonder de verwijzing is de rekening voor jezelf. Daarbij nog de vraag of je de kinderarts kunt omzeilen die je uiteindelijk door zal verwijzen.

Jamie

Jamie

29-01-2016 om 19:13

jaja

Ik heb ook nooit bedoeld dat je zonder verwijzing van een huisarts gaat, dat kán ook helemaal niet.

Salie

Salie

31-01-2016 om 00:39

alles kan

maar dan is de rekening voor jou

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.