Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Atomoxetine ervaringen

Ivm vastlopen in onderwijs heeft mijn zoon methylfenidaat gekregen. Hij gebruikt dit nu al enige tijd in de middellang werkende vorm maar het werkt hooguit een beetje. Vooral als het uitgewerkt is heb je juist een drukker kind. Bovendien zijn we al bijna een jaar verder om eindelijk iets anders te mogen proberen. 
Vorig schooljaar is hij ondanks de huidige medicatie gigantisch uit zijn dak gedaan en geschorsd. Hij was toen begonnen op een andere school (speciaal onderwijs) en de sbo school leek handelingsverlegen. Eerste half jaar ging helemaal goed. Tot Corona weer thuisonderwijs en gedoe veroorzaakte, naast onrust met jeugdbescherming en vader. Toen is hij helemaal uit zijn doen geraakt en waren we op het punt dat hij voor de zomer van mij thuisonderwijs kreeg. Toen ging het weer helemaal goed en hij zou na de zomer weer terug naar school. Dat is dus ook weer niets geworden en hij heeft er dit schooljaar nauwelijks onderwijs gekregen. 
Omdat er steeds geen toestemming kwam van vader is nu via de rechter toestemming gekomen voor Atomoxetine. Hij is inmiddels paar uurtjes per week aan het opbouwen met extra begeleiding in de klas. Dit gaat heel langzaam.
Nu ben ik heel benieuwd naar anderen met de ervaring van dit medicijn en de overstap eventueel van methylfenidaat hierop. Ik begrijp dat het langzaam inwerkt en we tijdelijk beide moeten gebruiken. Ik hoop echt op dat het hem beter past. Ben ook beetje bang dat als het niet werkt het juist niet mee helpt nu in de opbouw met school. 
Had het al lang willen proberen maar door het lange werk van gehoord worden door betrokken partijen en uiteindelijk het zo moeten krijgen is er gewoon een heel schooljaar verloren gegaan. Ik wil niet alle hoop op een middel hebben. Het is spannend. Als het niet werkt kunnen we terug naar de langwerkende van wat we nu hebben. Het is allemaal wat.

Thy

Thy

11-03-2022 om 21:06

Hier had kind last van misselijkheid als bijwerking en dat ging ook niet weg na langer gebruik. Elke keer rond een uur na inname werd ze niet goed. Na de zoveelste keer spugen is ze er na ongeveer 4 maanden mee gestopt. Dexamfetamine werkt beter voor haar en die hoef ze ook niet elke dag te nemen als ze dat liever niet wil. Overigens zegt bovenstaande niet zoveel denk ik, ik hoor ook wel kinderen die het juist heel goed doen op atomoxetine. 
Ieder kind reageert anders op medicatie, het kan best een zoektocht zijn. Ik hoop voor jou dat het helpend voor jullie zal zijn.

Mijn dochter had steeds meer last van methylfenidaat, vooral hartkloppingen en een te hoge bloeddruk. Gebruikt nu al weer meer dan een jaar Strattera en dat gaat best goed. Maar je hebt denk ik weinig aan ervaringen van anderen, want het is echt heel individueel hoe iemand erop reageert, ook afhankelijk van wat er verder speelt.

kleinejongen

kleinejongen

15-03-2022 om 22:10 Topicstarter

Dat is zeker waar, het is echt heel verschillend. Het maakt mij niet minder nieuwsgierig. Elke ervaring is er een.
Alleen deze twee reacties al. Ik vind de bijwerkingen ook belangrijk, te weten. En juist ook positieve ervaringen. 
Het wordt heel langzaam opgebouwd in sterkte en hij gebruikt eerst nog methylfenidaat ernaast. Hij is nu net begonnen. 
Het opbouwen in school is ook een dingetje. 
Het voordeel van deze soort is wat ik hoop, dat het de hele dag werkt. Niet meer een rebound als het is uitgewerkt. Nadeel is wel dagelijks blijven gebruiken. Maar ik gaf ook dagelijks die andere.

Ik hoop ook dat we hiermee het juiste effect hebben voor hem. Daar gaat het uiteindelijk om.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.