Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-02-2017 om 14:32

Alleen naar Tikibad met 12 jaar

Dochter van 12 wil volgende week met een vriendin (13, ook groep 8) naar het Tikibad. Ik had al ja gezegd maar later hoorde ik dat ze dan gebracht zouden worden door mijn ex, die weer weg gaat, en drie uur later worden opgehaald door de ouders van de vriendin. Eigenlijk dacht ik dat ex in de buurt zou blijven, niet mee naar binnen in het zwembad, en ze dan weer mee zou nemen. Gevoelsmatig vind ik dit dus een groter 'risico' omdat ze dan helemaal alleen 40 km verderop zijn.
Is dat verantwoord, twee overigens zeer mondige 12/13-jarigen alleen in het Tikibad? Komt daar een beetje fijn publiek of ook lastig randgroeptuig? Hoe is het toezicht?

Zon

Zon

23-02-2017 om 15:45

waarom niet?

Kinderen van die leeftijd gaan toch ook wel alleen naar het zwembad of een dagje pretpark? Of is ze dat nog niet gewend?

Er zijn in het Tikibad weleens incidenten geweest met vervelende allochtone jochies maar volgens mij wordt daar streng op toegezien en laten ze die niet meer in groepen naar binnen. Gewoon haar logisch verstand gebruiken en dan is er echt niks aan de hand.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-02-2017 om 16:23

Jawel

Ze gaat regelmatig hier naar het zwembad en is ook wel alleen in de Efteling geweest (ik was wel in het park), maar het Tikibad ken ik niet.

Moeilijk inderdaad

Bij het Tikibad zijn wel eens incidenten (geweest) met vervelende jeugd. Het is ook geen heel overzichtelijk zwembad. Er is uiteraard wel toezicht maar het is geen zwembad wat makkelijk in de gaten te houden is doordat er allerlei hoekjes zijn.
Aan de andere kant zijn ze natuurlijk al 12 jaar en volgend jaar of het jaar daarop gaan ze ook naar de middelbare school wat natuurlijk ook een zekere mate van zelfstandigheid vraagt. En uiteraard is er wel toezicht en zijn er volwassenen die ze om hulp kunnen vragen.
Ik ben er zelf al heel lang niet meer geweest dus mijn informatie is ook niet heel actueel.

Publiek

Wat ik me kan herinneren zijn er zeker overdag veel families (die ook Duinrell bezoeken) aanwezig maar ook wel redelijk wat jeugd. En toch ook wel wat randpubliek (tokkie achtige families, opgeschoten jeugd). Dit is dus al een paar jaar terug. De sfeer was toen niet vervelend maar ik kan me voorstellen dat het ook kan omslaan.

Tango

Tango

23-02-2017 om 17:11

Valt wel mee

Ik was in de kerstvakantie in het Tikibad, met 3 kinderen. Het was heel druk maar geen vervelende (groepen) mensen gezien of gehoord. Toch snap ik je twijfel wel. Het is inderdaad een onoverzichtelijk zwembad en niet fijn als er dan niemand in de buurt is die kan komen als er iets gebeurt. Dat vind ik dan weer anders dan als ze naar het zwembad in je eigen stad gaan, dan ben je er zelf ook zo, stel dat er iets aan de hand is.
Zoon van 12 viel bijvoorbeeld een tand door zijn lip. Die vloeren bij het Tikibad zijn echt bizar glad vind ik overigens. Dan is het toch wel fijn als je niet eerst 40 km hoeft te rijden, maar gewoon in hetzelfde zwembad staat.

Angela67

Angela67

23-02-2017 om 17:52

tikibad

ik vond helaas de slechte reviews behoorlijk waar allemaal. . . Ik ben er geweest in de herfstvakantie van 2015. Slecht onderhouden, veel te druk (zonen konden maar heel weinig in de glijbanen uiteindelijk, en zeker niet in de echt populaire). Foute prijsprestatieverhouding daardoor.
onoverizchtelijk zeker. En qua herrie volcontinu boven de toegestane gehoorgrens . . .
gr Angela

Tine Winkel

Tine Winkel

23-02-2017 om 19:21

mijn ervaring

3 keer geweest, 2 keer politie binnen gezien om groepen te verwijderen. Ik ben er helemaal klaar mee, met het tikibad. Kortom, ik zou het niet doen met kinderen van die leeftijd.

Jackie

Jackie

23-02-2017 om 20:52

oei

Ik zou het zelf niet doen. Veel te onoverzichtelijk zwembad met vaak best fout publiek.

Triva

Triva

23-02-2017 om 20:52

nee

Ik heb het mijn man gevraagd en hij zou geen toestemming geven, hij zou wel mee willen, niet in het water maar er buiten blijven, volgens hem kan dat. Hij is er met jongste geweest en het is inderdaad erg glad, kans op vallen is groot en hij vindt dat er te weinig personeel is. Mijn oudste komt er in clubverband eens per jaar met jongeren van rond de 17 jaar en heeft er niet echt een mening over geloof ik

Misschien toch een ander zwembad wat minder druk is en glad, center parcs?

Vesta

Vesta

23-02-2017 om 22:27

Nou nee,

ik ben er ook in 2015 geweest en dochter kan er gratis in maar wil niet meer, zelfs niet als ze geld toe zou krijgen. Ze heeft er al kinderfeestjes om afgezegd.

Wij zijn er na een half uur weer uitgegaan:
- zeer vervelend aanwezige jongeren
- glad
- onoverzichtelijk
en een geluidsniveau waar een concert niks bij is.

Het heeft ons de rest van de dag gekost om weer een beetje bij onze positieven te komen.

Ik zou ze niet alleen laten gaan.

Sowieso in de buurt.

Ik vind 12 jaar ook best jong om als ouder 40 km. verderop te zijn. Welk pretpark of zwembad dan ook. Van het tikibad heb ik ooit eens de website bekeken en toen gekozen voor de Eemhof van Center parcs. Ook daar hing ik overigens in het restaurant met een bakje koffie.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

24-02-2017 om 13:43

Ze gaan niet

Ik had al besloten dat ik het toch zou gaan verbieden, na de reacties hier, maar toen hoorde ik dat het plan was afgeblazen omdat de ouders van het vriendinnetje niet wilden halen. Mijn ex had voorgesteld dat ze dan met het OV konden teruggaan, maar daar waren ze het (gelukkig!) ook niet mee eens.

Tango

Tango

24-02-2017 om 16:29

Dat is dan fijn

Dat jij de beslissing niet meer hoeft te nemen. Alleen met openbaar vervoer terug gaan is dan ook wel weer een uitdaging voor een 12 en 13-jarige. Geen idee waar ze naar toe moeten, maar zal dus niet echt in de buurt zijn.
Ik verbaas me er wel over dat er dus zoveel mensen schrijven dat het zo glad is in het Tikibad. Raar toch dat ze daar dan niets aan veranderen. Maar dat hele bad is volgens mij wel dringend aan onderhoud toe. De aandacht gaat vooral naar de (nieuwe) glijbanen, die overigens ook niet allemaal in werking zijn volgens mij, en niet naar bijv. de vreselijk krappe badhokjes, gangen bij de kluisjes, verouderde kluisjes etc. etc.

Zon

Zon

24-02-2017 om 17:25

renovatie

Ik ben er ongeveer een jaar geleden geweest en toen werd een deel van de hokjes/kluisjes gerenoveerd. Zag er allemaal strak uit. Ik neem aan dat dat inmiddels is afgerond.

Tango

Tango

24-02-2017 om 19:27

Nou niet echt

Ik heb er de laatste keer niets van gemerkt dat er iets gerenoveerd was bij de kluisjes. Wij waren er afgelopen kerstvakantie. Misschien inderdaad een gedeelte, maar zeker niet alles. Ik zag veel kapotte kluisjes waarvan het slot niet meer werkte en zelf had ik een kluis die wel werkte maar toen ik mijn kaartje er na het verblijf weer uit wilde trekken zat het zo vast dat het door scheurde. Dochter had weer een kluisje waar ze vreemd genoeg geen kaartje voor nodig had. Verder vond ik de paden tussen de hokjes en kluisjes extreem smal. Je kan niet iets uit je kluis halen zonder de doorgang te blokkeren.
Uiteindelijk vond ik dit allemaal minder ernstig dan de veel te gladde vloeren waarop mijn zoon zich een tand door de lip viel. Maar irritant was het wel.

Tyra

Tyra

27-02-2017 om 23:59

Gelukkig gaan ze niet

Mijn 13 jarige dochter is er lelijk gevallen op die gladde vloer. Ze liep gewoon en dan nog vallen. Veel te veel luidruchtige irritante groepen jongens. Ik kom er nooooooooiiiiit meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.