Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Suze

Suze

17-12-2013 om 13:01

Tips voor cadeau (3 jaar)?

Wie heeft leuke tips voor een kerstcadeau voor meisje dat ruim 3 jaar is?

Krijg hier altijd goede tips, dus ben erg benieuwd .

boekjes en games

Met Kerst vind ik zelf een boekje geven leuk. Puzzeltje of spelletje erbij dat ze meteen kunnen doen. Op deze leeftijd is memory leuk of een hengelspelletje met magneetjes. Een setje poppekleertjes voor een barbie of grotere pop.
Geef de verzamelde werken van Winnie de Poeh of Annie M.G. Schmidt, Rupsje nooit genoeg, een pop-up boekje, een kerstverhaal, sprookjes, net wat je tegenkomt in de boekwinkel. Misschien zou ik tegenwoordig ook een iPad geven. Vroeger gaf ik games als Regenboogvisje. Dat laatste spel was toen helaas een miskoop, er zaten nog teveel bugs in zodat de zaak steeds vastliep.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

17-12-2013 om 16:50

wat wil je uitgeven?

Er is zoveel leuk spul, hangt er ook vanaf waar ze van houdt. Hier was toen hot: verkleedkleding, duplo, keukentje met toebehoren, kleurspullen, dokterssetje, puzzels, leesboekjes

Groetjes, Sneeuwitje

boekentips

Een leuk boek voor die leeftijd en iets ouder is Agent en Boef. Of eigenlijk zijn er meerdere boeken van Agent en Boef en dus zat hier Agent en Boef - het grote verzamelboek in de zak van Sint. Dochter is overigens al 4,5 maar vindt A&B erg leuk. Grappige verhaaltjes met leuke tekeningen waarop veel te zien is.

Maar er zijn meer leuke boeken uiteraard. Aadje Piraatje bijvoorbeeld. Of, als je wat goedkoper uit wilt zijn, de gouden boekjes (maar lees eerst even, ze zijn niet allemaal even goed. Aan de Vier Brandweermannetjes kun je je geen buil vallen). En de boeken van de Schuberts, of van Charlotte Dematons, hoewel ik geloof ik thuis de grootste fan van Dematons ben, eerlijk gezegd.
Neem geen boeken die een vertaling zijn van Disneyfilms. Hier spreekt persoonlijke frustratie: ik ben nog geen Disneyboek tegengekomen (de gouden boekjes incluis) dat geen kwelling was om voor te lezen. En zelf lezen kunnen ze nog niet op die leeftijd, dus je moet wel.

En in een geheel andere richting: Play Doh klei. Maar dat zeg ik omdat mijn dochter daar op die leeftijd helemaal dol op was.

Groeten,

Temet

Tja, hoeveel mag het kosten?

...iets van VTech

Suze

Suze

18-12-2013 om 08:44

Bedankt

Leuk jullie tips. Dokterssetje lijkt me erg leuk! Ik denk dat ik ga kijken of ik dat kan vinden. Boekjes natuurlijk ook altijd leuk. Klei heb ik al eerder gegeven en ook keukenspulletjes, zijn ook geweldig en puzzels/spelletjes natuurlijk ook. Jullie hebben gelijk, voor die leeftijd vinden ze alles leuk. Hmm, nu nog kiezen.

Ot: Sneeuwitje, weet je dat je Sneeuwwitje met twee "w's" schrijft? Nl. wit (met een w) van sneeuw (met een w)

Sneeuwitje

Sneeuwitje

20-12-2013 om 19:13

LOL

Je hebt helemaal gelijk, op een of andere manier vind ik dat niet zo mooi die twee w's haha maar goed, ik zal er eens over nadenken om het te wijzigen. Dokterssetje was hier heel leuk, je kan er altijd nog een verpleegstersverkleedsetje bij doen

Groetjes, Sneeuwwitje

Ideeen

Wij hadden voor kerst een babyborn pop cadeau gegeven. Was ze helemaal weg van op die leeftijd. Vooral alle extra spulletjes zijn vielen erg in de smaak.

Pedro

Pedro

16-05-2014 om 21:15

spelletjes

Een spel is altijd een aanrader. Ik heb zelf goede ervaringen met simpele behendigheidsspelletjes. Voor wat ideeen: http://hobby-en-overige.infonu.nl/spellen/131782-leuke-behendigheidsspellen-voor-kinderen.html
Op drie of vierjarige leeftijd kunnen ze die vaak al aardig meespelen en omdat er vaak iets omvalt of zo, is het ook spannend, goed te begrijpen en leuk als het spel eindigt.

Late reactie, maar wel weer actueel

Vanwege de aankomende feestdagen ben ik al een tijdje op zoek naar leuke cadeau ideeën. Behalve dit topic, kwam ik in Google verschillende leuke webwinkels tegen. Ik weet ze niet allemaal meer, maar heb o.a. deze webwinkel in cadeau-artikelen nu onder m'n favorieten staan: http://www.nik-naks.nl

Wellicht dat dit ook iets voor jullie is

Angela67

Angela67

17-11-2014 om 08:11

spamalert gemeld

.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.