Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Tandenknarsen 14 maanden

Onze zoon van 14 maanden tandenknarst overdag en vermoedelijk ook wel snachts. Niet alleen vind ik het geluid wat hij hiermee produceert ver-schrik-ke-lijk maar het is natuurlijk ook super slecht voor zijn gebit. Overdag corrigeer ik dit gedrag door mijn vinger op zijn lippen te leggen en te zeggen "niet doen" maar vervolgens hoor ik hem anderhalve minuut later net zo vrolijk weer verder gaan. Heeft iemand goede tips om dit te stoppen?

Hadewich

Hadewich

14-12-2013 om 12:39

Gaat waarschijnlijk vanzelf over

Mijn kinderen deden dat ook. Was volgens mij omdat ze wat nieuws in hun mond hadden en ontdekten dat je daarmee een gek geluid kan maken. Ik denk niet dat je er zoveel aan kunt doen. Niet teveel de aandacht op vestigen en dan gaat het waarschijnlijk vanzelf wel over.

100%mama

100%mama

16-12-2013 om 10:25

hier heeft de oudste dat ook gehad met ik meer zo'n anderhalf. Niets mee gedaan en een paar weken later was het over. Zoals Hadewich schrijft, ze ontdekken er geluid mee te kunnen maken, komt wel goed denk ik zo!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.