Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mea Proefrok

Mea Proefrok

21-07-2013 om 21:40

Strandschoentjes maat 26/27

Ik heb voor onze zoon, 2j4m, nog strandschoentjes nodig (slippers of sandalen). Hij leeft op grote voet en heeft al ruim 26 qua schoenmaat. Gewone sandaaltjes heb ik in mei gekocht en die zijn nu al aan de krappe kant, dus ik wil andere schoentjes voor de vakantie en die moeten waterbestendig zijn en niet al te lastig aan en uit te trekken.
Nu hoorde ik van een andere moeder met tweejarige dochter dat die teenslippertjes met een elastieken bandje om de enkel niet bevallen. Haar dochter loopt er niet fijn op (scheef). Mijn eerste idee, mini-Havaianas, valt daarmee dus feitelijk af, want de dochter van die moeder is motorisch veel verder dan mijn zoon, dus dan zal hij er ook grote moeite mee hebben.
Verder heb ik nog loeidure adidas-strandschoentjes gezien, erg leuk maar om nu voor een maand 30 euro neer te leggen, mwah. Heeft iemand een idee? Zijn die ouderwetse waterschoentjes wat? Ik kan me nog herinneren dat ik die vreselijk vond lopen als kind.

Tango

Tango

21-07-2013 om 22:32

Teva

Als zijn sandalen ook al aan de krappe kant zijn zou ik toch sandalen kopen die ook tegen water kunnen. Bijv. van Teva, maar die zijn niet goedkoop. Volgens mij zijn er wel imitatie-merken te vinden. Hier had de sportwinkel ze vaak ook van goedkopere merken liggen. Of kijk eens bij Scapino of Schoenenreus. Waterschoentjes moet je echt alleen kopen voor in het water, niet om gewoon op te lopen. Dat loopt echt niet fijn voor zo'n kleintje. Teenslippers met elastieke band lijkt me inderdaad ook niet prettig om lange stukken te lopen.
Of koop een paar (imitatie)Crocs.

Vic

Vic

21-07-2013 om 23:49

Teva's

Mijn dochter heeft Teva's. Niet mijn smaak, maar ze loopt erop van zeker april tot november. Zijn oersterk en kunnen ook in het water.

Teva's

Teva's zijn inderdaad zo oersterk dat je ze ook heel goed op marktplaats kunt kopen. Dat scheelt dan weer in prijs!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Crocs?

Ik heb toevallig een paar maatje 1 voor mijn jongste gekregen en hij loopt er prima op. Hij heeft ook degelijke sandalen maar zo voor het strand zijn crocs prima.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

22-07-2013 om 21:29

Dank!

Wat een goeie tips, vooral die van tweedehands Teva's ga ik onthouden voor volgend jaar! Crocs heb ik al, die wil meneer niet aan. En teenslippers lukken gewoon niet. Hij heeft slippers met Cars waar hij heel graag mee rondloopt - in zijn handen. Vooralsnog lijkt het erop dat ik iets heb gevonden in een vergeten zak met gekregen schoenen, maar ik moet ze morgenochtend nog even passen.
Dochter liep jarenlang de hele zomer op Crocs en is een fashion victim to the max. Zoon vindt alles best zolang er een auto op staat, maar krijgt een driftbui zodra de Crocs in het zicht komen.

liora

liora

22-07-2013 om 22:30

Van haren

Heeft nep-crocs in de vorm van Bliksem McQueen. 10 euro!

Mea

Ik geef hem geen ongelijk want zelf vind ik crocs vreselijk. Ik heb toevallig een paar in mijn maat liggen (afdankertjes van mijn 12 jaar oude neefje waar mijn oudste nog in moet groeien) en ze zitten helemaal niet lekker en zien er ook niet bepaald leuk uit. Jouw jongen heeft smaak

Mea Proefrok

Mea Proefrok

23-07-2013 om 19:23

Liora/petal

Liora, leuke tip! Ik heb echter al Crocjes liggen, maar zoon is heel stellig: Hoefnie kakjes.
Petal, wat heb jij kleine voetjes .

Mea

Of mijn neef heeft grote voeten . Ik heb maat 36 trouwens. Zoon heeft maat stoomboot net als zijn vader dus het zal niet lang zijn voor ook hij me is gepasseerd. Gelukkig heb ik ook nog mijn schrielkipje.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

25-07-2013 om 08:18

Petal

Hier heeft zoon al sandalen maat 27. En hij is 2 jaar en 4 maanden oud. Het is nog best lastig om goede schoenen voor hem te vinden, omdat hij weliswaar een kleutermaat heeft, maar niet de smalle voeten die daarbij horen; hij heeft nog dikke platte peuterpootjes.
Crocjesprobleem is opgelost, trouwens. Ik heb zoon verteld dat Bob de Bouwer ook Crocjes draagt. Sinsdien komt hij er zelf mee aandragen als we naar buiten gaan.

Mea

Oh is jouw zoon ook van de Bob? Absoluut favoriet hier en de grote Bob knuffel is zijn beste vriend. Dat vreselijke ding is net zo groot als hem! Gelukkig dat hij nu zijn kakjes wel aan wil

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.