Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Nicootje

Nicootje

29-06-2013 om 08:37

Spraakprobleem 2,5?

Schrijft niemand meer op dit forum??

Ik heb een 2,5 met een voortand minder die behoorlijk slist en erg onduidelijk praat. Enig idee of dit uberhaupt door zn tand kan komen en wat ik er aan zou kunnen doen?

Rafelkap

Rafelkap

29-06-2013 om 08:47

Logopedie

Tegenwoordig hoef je geen verwijzing meer te vragen aan de huisarts en kan je zelf naar een logopedist stappen. Die zou ik je kind eens laten bekijken of het nodig is om wat oefeningetjes te doen. Aan die tand kan je niks doen (er komt vanzelf wel een nieuwe), maar een logopedist weet een heel scala van spelletjes voor de mondmotoriek, die je ook thuis samen kan oefenen.
Succes!

Nicootje

Nicootje

29-06-2013 om 20:16

Rafelkap

Dank voor de tip, hoe kom je aan je nick hihi, erg vermakelijk

Jong

Met 2,5 is ie toch ook nog best jong? Die van mij begonnen toen pas echt wat te melden, en verstaanbaar was het allerminst!

Nicootje

Nicootje

29-06-2013 om 23:38

Vertigo

Oh echt? Cb vond in januari al dat ie een taalachterstand/spraakachterstand had...
Vond t zelf onzin, tand zat er trouwens toen nog in.
Ik stuur beide zoons elke maand een email op hun 'geboortedatum', dus elke 6 en 25e vd maand als dat duidelijker is: en t viel me op toen ik emails terug ging lezen, dat mn oudste rond dezelfde leeftijd al veel meer en ook duidelijk sprak. Maar mschn een olifant van een mugvan me om me daar nu al mee bezig te houden. Zal de logopedie in mn achterhoofd houden en t ff in de gaten houden.

Rafelkap

Rafelkap

30-06-2013 om 20:14

Nicootje

Je kan best een logopedist eenmalig consulteren, als men zo ongerust is. Kijken of die het nodig vindt. Voor je kind (en ouders) ook wel prettig als het snel duidelijker praat, dat scheelt een hoop frustratie.

o.t. mijn nick is van het sprookje, zie google. Ik had een boek in de kast staan met 'rafelkap en andere verhalen' en mijn oog viel erop toen ik een nick ging kiezen. Ik vond dit wel grappig, vooral als ik mijn haren vergeet te kammen en een trui binnenstebuiten aan heb

Nicootje

Nicootje

01-07-2013 om 23:16

Rafelkap

Nou voel ik me genoodzaakt om dat boek ns te bekijken, voor die lange zondagen dst ik er dito bijloop

Dank voor de tip!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.