Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Caroline

Caroline

23-03-2016 om 19:29

Slaapprobleem

Mijn dochter van 2,5 jaar heeft moeite om in te slapen. Ze wil geen afscheid nemen. Ze wil nog een kusje, nog een knuffel, nog een slokje water, etc. Dit duurt al een paar maanden. De afgelopen weken geef ik d'r na het boekje lezen nog een knuffel en 1 dikke kus en een klein kusje, daarna zeg ik welterusten en ga ik naar beneden. Ze schreeuwt nonstop mammie, mammie, mammie op volumestand 10. Er is niks anders aan de hand, dan dat ze wil dat ik kom.
Nu vind ik dit om 19 uur lastig, maar geen groot probleem. Het vervelendste is dat ze iedere nacht ook 1 of 2 keer wakker wordt en dat dit op dezelfde manier gaat.
Ik had verwacht dat als ik 2 weken zou volhouden, het wel over zou gaan, maar dat is niet zo.

Nu hoop ik dus dat iemand misschien een goede tip heeft!

Half a twin

Half a twin

23-03-2016 om 21:05

Blijf eens boven

Onze dochter had dit ook, toen bleef ik meestal boven en deed dan kleine klusjes. Klusjes die wel zacht geluid maken, zodat ze kon horen dat ik in de buurt was. Haar deur op een kier en dan met open deur op een andere kamer was vouwen en strijken. Als ze dan ging roepen, vertelde ik dat er niet meer georaat werd maar dat ze moest gaan slapen. Af en toe ging ik even kijken maar steeds minder. Zodat ze kon wennen aan alleen zijn. Was met een paar weken opgelost.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.