Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Praten zonder laatste letter

Ons zoontje van bijna 2 spreekt alleen de woordjes papa en mama perfect uit. Hij kent wel andere woordjes, maar spreekt structureel de laatste letter niet uit. Kaa=kaas, paa=paard, etcetera. Iemand tips hoe ik dit kan oefenen/verbeteren?

four

four

18-02-2015 om 22:30

doe het zelf gewoon goed

En heb verder geduld. Hij is nog maar twee. (je kunt bijvoorbeeld het woord herhalen in je eigen zin: kind: 'kaa', ouder: 'wil je kaas op je brood'.

Mixer

Mixer

18-02-2015 om 22:33

Ach..

Hij is nog geen twee.. dit valt nog binnen alle marges. Niks aan doen behalve het goede voorbeeld geven...

Katniss

Katniss

18-02-2015 om 23:35

Goed hoor

Hij zegt al meer dan mijn jongste op die leeftijd. Als je gewoon zelf correct Nederlands spreekt pikt hij dat vanzelf een keer op.

dc

dc

21-02-2015 om 00:16

hoop je dan

Ik spreek al jaren correct nederlands tegen m'n kinderen, en daar komt vooral Engels weer uit
Maar da's weer een heel ander probleem!

Ik zou me niet druk maken over het wegvallen van laatste letters op die leeftijd. Als je er goed op let, dan doen een hoop volwassenen dat ook bij veel woorden trouwens.

Komt goed

Ja hoor, dat komt goed.
Gewoon enthousiast blijven. Paar? Ja goed zo! Paard

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.