Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mea Proefrok

Mea Proefrok

23-04-2013 om 21:37

Praatjes

Even een paar peuterpraatjes van de afgelopen weken. Onze zoon is net twee en begint nu echt leuk te praten.
* Ik zeg tegen zoon dat hij afscheid moet nemen van papa. Zoon: "Dag, mooie papa!"
* Zijn lievelingsliedje is "Ofifantje in de bos", op de voet gevolgd door "Botte Bouwa".
* Op een ochtend schoof hij zijn boterham met appelstroop weg, wees op de voorraadkast en sprak: "Hoef niet deze. Sjip!"

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Berber.

Berber.

23-04-2013 om 21:45

Mea

Lief!

Mea

Wat is het toch een schatje. En, kreeg hij sjip?

Mea

Grijnzzz

Wat is het toch met kinderen en chips?

Groeten,

Temet

100%mama

100%mama

25-04-2013 om 13:55

Ik....

Ik waasjuuw je hoor!....kreeg ik vanochtend te horen van mijn bijna 2 jarige toen hij geen koekje kreeg wat hij wel wilde...hoezo ze zijn een kopie van jezelf LOL

Mea Proefrok

Mea Proefrok

26-04-2013 om 15:42

Petal/temet

Petal, nee, geen sjip op de vroege ochtend. Ook geen vla of koek (andere suggesties die hij ook heeft gedaan). Het is behelpen voor de kleine Proefrokkies. Temet, die voorliefde voor chips is genetisch bepaald, ben ik bang. Mea culpa.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

27-04-2013 om 08:02

Past niet

Zoon had gisteren een oedipaal momentje. Man en ik stonden even te knuffelen in de keuken. Zoon hobbelt binnen, duwt ons uit elkaar, omklemt mijn been en zegt streng tegen ons: "Moet niet kusje papa! Past niet!".

Mea

*smelt*

Heeft hij ook al de fase bereikt dat hij tegen willekeurige leeftijdsgenootjes die toevallig naar jouw kijken roept "is *mijn* Mama!".

Hebben ze hier allebei gehad, maar zoon aanmerkelijk meer dan dochter.

Groeten,

Temet

Sneeuwitje

Sneeuwitje

27-04-2013 om 16:26

Mama?

We hadden, voor de kinderen vrij onbekende, vrienden op visite met baby.Zoon had tijd nodig om te ontdooien, zoals altijd, maar was later erg fan van de vrouwelijke helft van het stel. En de baby was natuurlijk ook favoriet. Als we dan 's avonds aan tafel zitten en hij nog even bij mij op schoot kruipt roept hij ineens: mama. Ik: ja, lieverd. Zoon: neehee, ik bedoel de andere mama! (de mama van de baby dus).

Sneeuwitje

Sneeuwitje

Nou lekker dan, wat een ondankbaar nest

Groeten,

Temet

Mea Proefrok

Mea Proefrok

27-04-2013 om 21:21

Temet

Nou, de sibling rivalry is hier inmiddels in volle hevigheid losgebarsten als het gaat om bij mama op schoot zitten. Dat mogen ze allebei niet van de ander. Mijn dochter heeft inderdaad ooit "MIJN mama!" gebruld. Eens zien of zoon er tzt ook mee komt.
Sneeuwitje, dat is dan fijn. Een andere leuke mama en jij kunt bij het grof vuil .

Sibling rivalry

Oh dat hier is ook - nog steeds - op volle gang. 's Ochtends als jongste al bij mij op bed zit met een boek oid en hij hoort dat grote broer eraan komt dan gooit hij het boek weg en duikt bovenop mij, zodat grote broer er niet bij kan.

Ik moet regelmatig lachen om de kleine en wat hij zegt en doet. Deze week liepen we naar school en de auto van zijn vriendje reed langs en hij wees en zei: X. Hmmm zal wel toeval geweest zijn?? En de andere dag zeg ik hem opeens voorbij rennen met een pannenlap op zijn hoofd zodat hij niets kon zien. 't Is een raar ding, onze jongste

Mea Proefrok

Mea Proefrok

28-04-2013 om 08:49

Petal

Wat schattig, die streken van je jongste. Ik heb een enorme zwak voor dreumesen.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

29-04-2013 om 11:21

Jongen kaas?

Papa legt aan dochter uit dat hij jonge kaas heeft gekocht en wat het verschil is met oude kaas. Zoon (3) tettert door het verhaal heen: dat is geen jongen kaas, dat is meisjeskaas!

Sneeuwitje

Ah ja

dreumessen, hier eentje die bijna 4 wordt, het gaat veel te hard. Gelukkig lag ze toen net nog als een baby in mijn armen te slapen na een lange dag kdv. In ieder geval is Mandarijntje erg enthousiast over het idee dat ze straks naar school gaat, al denk ik dat het nog een hele grote tegenvaller kan gaan worden gezien haar idealisme rondom het 4 jaar worden "als ik 4 word lust ik wel paprika".

Aan tafel vraagt man "heeft iemand nog een nieuwtje ", zegt jongste "ik nieuwe schoentjes en jullie niet!"

Josha

Josha

02-05-2013 om 22:35

Stophaakje

Vanochtend bracht ik mijn peuter naar zijn gastouder. Hij mocht zelf fietsen (hij fietst zonder zijwieltjes). Onderweg wilde hij zijn handschoenen aandoen en moesten we even stoppen.

'Pappa moet een stophaakje aan mijn fiets maken', zei hij. Met enige uitleg en de nodige gebaren begreep ik dat hij met een stophaakje een standaard bedoelde. Ik vond het zo'n inventieve taalvondst! Zou zo uit het Zuidafrikaans kunnen komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.