Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Danielleke

Danielleke

09-09-2014 om 10:12

Peutergym

Wie doet er allemaal peutergym of andere beweegactiviteiten met peuter, waar en wat vind je ervan? Ik vond het nl moeilijk om een betaalbare plek doordeweeks te vinden in Utrecht, maar ben nu heel blij.

Zelf zit ik met mijn 3jarige bij een superturnzaal met geweldige trampoline en allemaal turndingen op woensdagochtend vlak achter de Jaarbeurs in Utrecht.
Superleuk en kindgericht. En dat waar ik naar op zoek was: om het samen met mijn kind te doen en ook nog enigszins betaalbaar.

http://www.dookenv.nl/uploads/Documenten/Recreatie/folder%20ouder_kindgym.pdf

samen met je peuter

Ja leuk is dat. Ik ging met zoon/peuter naar peuterzwemmen en ben wezen kijken bij 'muziek op schoot', van de laatste waren de tijden voor mij helaas niet haalbaar.
Ik probeer de kinderen nu nog warm te maken voor een cursus gezinszeilen, maar ik heb het er nog niet door want nu gaan ze er zelf ook over.

Mama van S

Mama van S

09-09-2014 om 10:58

Vanaf wanneer

Vanaf wanneer kun je peutergym doen? Onze dochter is echt heel ondernemend. We zijn toen ze 10 maanden was al begonnen met een glijbaantje en kruiptunnel in huis omdat ze zich anders verveelde en klimt nu (16 maanden) al moeiteloos op glijbanen en klimrekken in speeltuinen. Ons huis verandert regelmatig in een soort apenkooi baan . Ze zou peutergym denk ik heel erg leuk vinden.

Limi

Limi

09-09-2014 om 11:29

Mama van S

Waar wij zaten was het van 18 maanden tot 4 jaar. De kleinsten deden naar hun mogelijkheden mee.

amk

amk

09-09-2014 om 11:30

peutergym

is meestal van af een jaar of 3.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

10-09-2014 om 09:08

peutergym

Ik heb peutergym gedaan bij mijn oudste, nu 7. Van toen ze 2 jr en 3 mnd was tot 4. Maar er waren ook kinderen die jonger waren. Criteria: als je kunt lopen en een beetje kunt meedoen met klimmen/ springen/ in de kring enz. Ene kind kan dat sneller dan het andere.
Met jongste wilde ik het doen, maar toen werd ik ziek dus geen energie, voor hem was het ook goed geweest. Ik vond het wel altijd leuk, leuke juf, leuke kringspelletjes/ liedjes en dan vrij spelen op een circuit, wat wekelijks deels wisselde.

Sneeuwitje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.