Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Hoi, mag ik me hier aansluiten? Heb ook in het dreumes topic meegeschreven maar dochter wordt overmorgen 2 dus is dan geen dreumes meer.

@Imaginary Welkom en gefeliciteerd! 

Krullen-bol

Krullen-bol

26-10-2021 om 09:10 Topicstarter

Welkom hier en welkom in de wondere wereld van peuters en proficiat!

Hier is peuter echt een schat, zit zo lekker in z'n vel, Wauw wat heb ik dat gemist, dit is zoals hij is, grappig, behulpzaam, zich lekker kunnen vermaken, genieten van kleine dingen en hele verhalen vertellen.

ik heb/had al 2 nachten dreumes van net 1 jaar te slapen, omdat papa en mama en doorheen zaten omdat hij al paar nachten slecht sliep, huilen en dus grote broer van 3 ook wakker maakte. Vandaag grote broer ook bij ons en eigenlijk zouden ze naar huis gaan, maar aangeboden om ze alle 2 hier te laten slapen. 't Was ff improviseren met slaapruimte (maar 1 slaapkamer), maar ze liggen. En hopenlijk slapen ze alle 2 de nacht door

Welkom Imaginary! Gefeliciteerd, hopenlijk hebben jullie een leuke dag vandaag!

Krul, wat fijn dat peuter weer zijn gezellige zelf is! Dat is echt genieten dan.

Hier is peuter ook weer grotendeels bijgetrokken. Ze kan zich ineens een stuk beter zelf vermaken (hiephoi! Dat heeft maar 3,5 jaar geduurd), en wil heel graag helpen en opruimen. Wel heeft ze nog momenten dat om alles heel hard gaat huilen, maar ach, ze blijft een peuter natuurlijk.

We zijn allemaal veel ziek geweest de laatste tijd, en baby slaapt al een week erg slecht. Dus we zijn een beetje in de overleefstand. Gelukkig dat peuter het ons redelijk makkelijk maakt op dit moment. 

Dankjewel!

Dochter heeft van ons voor haar verjaardag een step gekregen en van mijn ouders een nieuw iELM pak en een dokterskoffertje. 
Balen van het slecht slapen en ziek zijn, hopelijk zijn ze snel weer de oude.

Chiquita, fijn dat je bijspringt. Hebben ze een beetje geslapen? Mijn oudste was ook zo’n dramatische slaper maar als ze bij oma was, sliep ze altijd door.

Imaginary, welkom en gefeliciteerd! Heeft ze een leuke verjaardag?

Hier gaat het goed. Peuter voelt zich wel al een paar weken niet zo lekker. Ze hoest veel en heeft last van doorkomende kiezen (denk ik). Maar ze slaapt redelijk goed en ik heb er al een tijd niet naast hoeven liggen. Afkloppen, werkt de Viva-vloek ook hier?

Ze begint heerlijk te kletsen en kan zich steeds beter uitdrukken. Ik vind de driftbuien wel zwaar af en toe maar daar komt ooit een einde aan. Hoop ik  

Bedankt! Dochter vindt de step fantastisch en heeft ook nog een grote 2 ballon en eenhoornballon gekregen van haar andere opa en oma die niet konden komen vanwege corona. Groot succes dus hier vandaag. 
Fijn dat het goed gaat met je peuter Fiona. Hoeveel kiezen moeten er nog doorkomen?

Fiona2021 schreef op 27-10-2021 om 13:21:

Chiquita, fijn dat je bijspringt. Hebben ze een beetje geslapen? Mijn oudste was ook zo’n dramatische slaper maar als ze bij oma was, sliep ze altijd door.

Imaginary, welkom en gefeliciteerd! Heeft ze een leuke verjaardag?

Hier gaat het goed. Peuter voelt zich wel al een paar weken niet zo lekker. Ze hoest veel en heeft last van doorkomende kiezen (denk ik). Maar ze slaapt redelijk goed en ik heb er al een tijd niet naast hoeven liggen. Afkloppen, werkt de Viva-vloek ook hier?

Ze begint heerlijk te kletsen en kan zich steeds beter uitdrukken. Ik vind de driftbuien wel zwaar af en toe maar daar komt ooit een einde aan. Hoop ik

hoi Fiona2021, ja nacht van dinsdag naar woensdag allebei heel goed geslapen. Ik heb ook de indruk dat ze hier bij oma beter slapen. Heb jij ooit idee gehad waaraan dat lag?

Chiquita: nee, als ik dat toch eens zou weten.. Dan zou ik er een boek over schrijven en rijk worden denk ik   

Imaginary: De laatste 4 kiezen moet ze nog allemaal en 1 hoektand onder. Volgens mij komen de twee onderste kiezen en de laatste hoektand nu tegelijk door, maar het gaat wel heel langzaam. Ze geeft wel zelf aan dat ze pijn heeft.

Vanochtend hadden peuter en ik samen kleuter naar school gebracht. We kwamen thuis en peuter zei: Zo, nu tijd voor noepie (snoepje) 

Krullen-bol

Krullen-bol

30-10-2021 om 22:08 Topicstarter

Peuter was 5.35 wakker....
Al een aantal dagen is hij er weer vroeg bij. Pfff waar dit toch weer aan ligt...
Vandaag wel een ondernemende dag gehad, en bewus bedtijd ook nog wat gerekt dus hopelijk valt de wakker wordt tijd morgen mee...

Helaas op kdv weer te horen gekregen dat hij toch niet zo'n best gedrag had laten zien.
Ook rot. Elke keer denk en zie ik, we zijn weer in een positieve flow, het gaat goed, lekker in z'n vel en met een vingerklik lijkt het nu ineens weer omgeslagen

Erg toe aan school daar hou ik het maar op....

Hoe oud is peuter, Krullenbol? Hier waren de laatste maanden voor kleuter haar 4e verjaardag ook zwaar, ze was enorm dwars en ons erg aan het uitproberen. Zodra ze naar school ging was dat over.

Sterkte allemaal met de wintertijd morgenochtend vroeg!

Sterkte allemaal! Ik probeerde vandaag alles op te schuiven en dat ging goed tot na het middagslaapje; toen kreeg ze verhoging en was ze hangerig dus toch maar op de normale tijd naar bed gebracht. Hoop dat ze in ieder geval tot 6u nieuwe tijd slaapt.

Helaas al vanaf 4.45 aan het spoken... 2x kort bij ons in bed gelegen maar uiteindelijk toch maar opgestaan om 6.15.

Na twee nachten dat ze midden in de nacht aan het spoken was heeft ze nu gelukkig door geslapen tot 7 uur nieuwe tijd. Ze ging alleen pas heel laat slapen omdat ze een middagdutje had gedaan. We waren na de dansles even de stad in geweest voor wat nieuwe kleding. Dus ik snap ook wel dat ze moe was. 

Net alleen enorm drama gehad over het aantrekken van een hemd. Zielig bij papa in bed kruipen. Ze wilde haar nieuwe rok en trui aan, maar vooral geen hemd er onder. Nu loopt ze dus alleen in het hemd door de kamer. Eerst maar eten en dan zien we het zo wel.

Vervelend dat peuters zo slecht in zijn vel zit krullen-bol. Dikke knuffel! 

We merken hier wel dat peuter het heerlijk vind op de peuterspeelzaal en dat het ook heel goed voor haar is. Ze leert nu echt met andere kinderen omgaan. Laatst had ze met dansles een kindje omver geduwd, omdat ze de stip waar die op stond wilde opruimen. Gisteren was ze bij het opruimen van de stippen veel voorzichtiger. 

Met eten is alles vies, maar als het dan voor haar neus staat eet ze het vak toch gewoon. Het enige wat ze vaak echt niet eet is dingen die door elkaar zitten. Stamppot en ovenschotels. Man maakt zich meteen zorgen als ze maar 2 hapjes eet. Ik veel minder. Ze is een grote meid met genoeg vlees aan haar botten. Maar we doen voorlopig alles wel weer los op haar bord.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.