Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
AL_95

AL_95

27-04-2016 om 16:46

overal plassen na weekendje bij ouders

Hallo iedereen,

Ik doe momenteel stage in de bijzondere jeugdzorg, de kindje die bij mij in de groep zitten zitten tussen de leeftijd van 1 en 16j.
Momenteel heb ik een peutertje die als het terug zondagavond in de groep toe komt, overal begint te plassen en stoelgang achter te laten. Hij doet dit voor mijn ogen en lacht er dan om. Dit komt alleen voor wanneer hij een weekendje thuis geweest is.
Ik vraag me af wat er achter dit gedrag zou kunnen zitten?
Kan iemand mij helpen?

Vriendelijke groetjes
Anne-Lies

@Emma

@Emma

27-04-2016 om 16:58

Opleiding

Ik zou het vooral ter sprake brengen bij je opleiding. Daar zijn ze voor.

mieke

mieke

27-04-2016 om 16:59

misschien

Ik ben geen professional maar ik zou zeggen dat het kind het helemaal niet leuk vindt om weer bij zijn ouders weg te zijn en dat op deze manier uit (of misschien wel hoopt dat door heel slecht gedrag weggestuurd (lees naar huis) gestuurd te worden.

Moni

Moni

27-04-2016 om 17:33

Heb je het al aan de ouders gevraagd?

Daar zou ik beginnen.

Mijntje

Mijntje

27-04-2016 om 17:46

niet niks

Dit lijkt me juist een vraag om aandacht/liefde, dan maar negatieve aandacht/liefde. Veel aandacht en liefde geven dus en hier niet boos om worden. Hij zit niet lekker in z'n vel. Het is ook niet niks voor zo'n kindje om zo lang zonder z'n ouders te zijn.

Weekend naar papa

Bij ons is het zo als mijn zoontje naar zijn vader is geweest die week plast hij in zijn broek of in het poppenbadje van me dochter etc etc. Denk dat het met aandacht te maken heeft of verandering.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.