Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-10-2023 om 11:29
Hi meiden,
Mijn zoontje is inmiddels 13 maanden en wat zijn we ongelofelijk gek op hem. We zijn echter op een punt gekomen dat we compleet radeloos zijn. Wellicht hebben jullie tips voor ons of zien we iets over het hoofd. Of iemand in dezelfde situatie. Door deze situatie hebben we nog nooit een oppas in kunnen schakelen in de avond en sowieso is een avond voor onszelf zeer zeldzaam, omdat een van de twee naast de ledikant zit. Het begint vooral mij op te breken.
Vanaf de eerste nacht is slapen een drama, al waren de eerste maanden de dagen ook vrij pittig. We hadden een huilbaby, met eczeem. Rond een half jaar ontdekten we via bloedonderzoek een allergie bij hem, dat heeft vooral de eczeem een stuk verminderd. Vanaf het moment van op bed leggen (19:00/20:00) tot dat ik naar bed ga (rond 23:00) wordt hij gemiddeld al 2-5 keer huilend wakker. Ik kalmeer hem weer en neem hem de eerstvolgende keer dat hij wakker wordt (meestal weer een uur later) bij me in bed, maar ook dan gaat het door. Een enkele keer slaapt hij 3 uur onafgebroken en hebben we een filmavondje. Een goede nacht is een nacht waarbij hij niet zó hard huilend wakker wordt dat troosten niet lukt. Even uithuilen is geen sprake van, hij raakt zo overstuur dat hij er zowat in blijft. Door samen te slapen, slaapt hij meestal wel één deel van de nacht een stuk of 4 uur achter elkaar.
Ik heb bijna 11 maanden borstvoeding gegeven en hoopte dat na het stoppen dit beter zou worden. Dat werd het niet. We hebben alles geprobeerd voor mijn gevoel:
Het is een temperamentvol kindje dat héél duidelijk laat weten wat hij wel en niet wil. Driftig ook haha. Sinds hij kan kruipen en nu inmiddels ook lopen, is het overdag een stuk makkelijker geworden (hij kan nu zelf op avontuur!), maar helaas heeft het voor de nachten niets veranderd. De dutjes gaan inmiddels goed (2x een uur a 1,5 uur). Hij gaat een paar uur per dag naar een kleine opvang, maar ook hier hoor ik regelmatig dat hij veel heeft gehuild en vooral niet wil slapen. Hij lacht gelukkig veel meer dan voorheen, maar nog steeds krijg ik waar we ook zijn te horen *ach, hij is vast moe!* terwijl hij net uit een dut van 1,5 uur komt. Ik wil zó graag voor mijn kleintje dat het allemaal wat makkelijker wordt voor hem, het niet weten wat er aan de hand is of waarom hij huilt breekt me op.
Ik ben heel benieuwd of dit herkenbaar is voor iemand. De gedachte dat deze fase dat ze zo klein zijn zo snel voorbij is wat me gaande houdt en ik vind het fijn om samen te slapen, maar als je er middenin zit, kan het soms zo wanhopig voelen.
Liefs
30-11-2023 om 15:14
Wij hebben een soortgelijke situatie meegemaakt, bij onze dochter heeft het 2 jaar geduurd. We hadden ook veel al geprobeerd (ook een slaapcoach) en uiteindelijk in het ziekenhuis terecht gekomen om het een en ander medisch te laten onderzoeken.
Ons dochtertje had "waterwratjes" waar ze blijkbaar erg veel last van had, op advies van een wat oudere arts kregen we een medicijn (druppeltjes) mee wat tegen de jeuk en wratjes hielp. Dit spul hielp wel en nadat die wratjes eenmaal weg waren sliep ze gelijk een stuk beter.
Ook hebben we een keer op advies van een "medium" een groot stuk bergkristal onder haar bed gelegd. Hier waren we erg sceptisch over maar die nacht heeft ze wel doorgeslapen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.