Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
trotsemama

trotsemama

22-06-2014 om 20:24

niet meer in bad of onder de douche

Hoi hoi
Mijn kleine man van bijna 14 maanden wilt niet meer in bad of onder de douche,
Hij gilt moord en brand ongeacht wat we proberen met speeltjes en noem maar op .
Dit is nu ruim 2 maanden zo.
Herkenbaar? En iemand tips?
Groetjes melissa

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-06-2014 om 22:15

Gaat wel over

Dat gaat vanzelf weer over. Alleen als het echt nodig is even snel onder de douche. En de ramen dicht voor de buren.

Hier douchen wij de kinderen nog als zeehondjes. De kinderen hebben dit zo genoemd. Languit in het bad, snel inzepen, douche erover en schoon zijn ze weer. Uitgebreid badderen of douchen mag hier één keer per week. Tegen zo'n supersnelle schoonmaakaktie wordt nauwelijks geprotesteerd

Hanne.

Hanne.

22-06-2014 om 22:59

herkenbaar

Hier ook herkenbaar. Wij hebben veel met een washandje bij de wastafel gewassen. En in de zomer als spelletje onder de tuinslang of in het badje

en inderdaad af en toe oren dicht en gewoon doen! Dan maar niet leuk.

Evanlyn

Evanlyn

22-06-2014 om 23:44

en bedenk

dat die zogenaamde niet prikkende shampoo enorm veel pijn doet. Ik heb het eens expres in mijn ogen laten lopen, nou je weet niet wat je voelt. Dus misschien een tijdje geen haren wassen, of alleen als één iemand het hoofdje zo vast kan houden dat het er niet in loopt.

Wat bij ons ook goed werkte was dat je als ouder onder de douche ging staan en de andere ouder het kindje aangaf en daarna weer aanpakte en afdroogde. Tegen ons aan wilden ze wel douchen.

patrica1966

patrica1966

23-06-2014 om 07:45

hier ook

kind heeft lang gebadderd in het babybadje op de keukenvloer. Het schijnt te maken te hebben met magische gedachten of zo iets. Dat ze bang zijn dat ze door het afvoerputje kunnen wegspoelen ed. Sommige kinderen zijn op die leefdtijd ook bang voor de stofzuiger omdat ze bang zijn opgezogen te wordn.
Het is inderdaad een fase

Dalarna

Dalarna

23-06-2014 om 08:52

Dendy

Doe je dat ook nog zo met je dochter van 11?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-06-2014 om 10:08

Dalarna

Yep. Als ze erg smerig is zoals gisteren na een dagje aan de waal en ze moet tempo maken voor het naar bed gaan, dan mag zij ook nog als een zeehond Want anders staat ze zo een uur onder de douche.
Ik was zelfs haar haar nog. Dochter heeft heel dik klittenhaar. Dat mag van ons er wel af, maar zij wil het lang. Heel lang zelfs. Tiener hé.
Zelf goed wassen en uitspelen lukt haar nog steeds niet goed, dus doe ik het maar. En ik doe er 's avonds ook nog een vlecht in ook.

mama2

mama2

23-06-2014 om 11:38

ja hoor

heel herkenbaar. Hier de oudste hetzelfde mee gehad. Moord en brand als hij onder de douche moest. Het is over gegaan....sterker nog, nu een tiener en moet ik hem vrijwel dagelijks verzoeken na een half uur of hij onder de douche vandaan wil komen en ik hoor steevast "nog heel even mam".

Jongste (2) is een heuse water liefhebber en vind het heerlijk om te douchen, toch houden wij een washandje voor zijn gezicht als we de shampoo gaan uitspoelen.

amk

amk

23-06-2014 om 11:44

pijn

ooit wel eens gevraagd waarom ze moord en brand schreeuwen? Is bij 14 maanden lastig idd.

Shampoo prikt idd, maar ook die druppels kunnen gewoon heel vervelend zijn. Ik heb nog steeds een hekel aan douchen en mijn dochter ook. Die druppels zijn zo veel prikkels die je moet verwerken dat het gewoon pijn doet en douchen helemaal geen pretje.

Alleen haren wassen doen we met de douchekop en dan zo dicht mogelijk bij de huid zodat het geen druppels zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.