Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Meys32

Meys32

12-11-2013 om 22:11

Mijn kind is 14 maanden.........

Hallo allemaal,

Zijn toevallig ouders van kinderen tussen 1 en 2 jaar?
Het lijkt mijn leuk om ervaring uit te wisselen!

Mijn zoontje is 14 maanden.
Hij zegt al een tijdje los woordjes.
Zoals:
Mama,
Papa,
Zitten,
Boven,
Drinken,
Lekker,
Klaar,
Op,
Nee.

En als ik iets zeg, dan doet hij dat zoals :
doe deur dicht/open,
Pak de telefoon,
Pak afstandsbediening,
Ga op de stoel zitten,

En noem maar op.

Ik weet dat elk kind anders is, maar ik ben toch benieuwd wat kinderen in de leeftijd allemaal kunnen en snappen!

Groetjes Meys.

100%mama

100%mama

15-11-2013 om 13:04

Inderdaad

Ieder kindje is anders, wat de een nu snel doet, zal de ander straks weer wat anders vlotter doen. Ik denk ook dat het te maken heeft met de omgeving en de stimulatie.

Hier bijvoorbeeld een zoon van 9 en 1 van 14 maanden. Die van 14 maanden praat volledige zinnen. Dus geen "drinken", maar "mag ik wat drinken". Niet "spelen?", maar "wil je met mij spelen". Ik denk dat dat mede komt doordat hij een oudere broer heeft en op die manier sneller volledig is gaan praten. Natuurlijk zijn sommige woorden nog in "peutertaal" zoals medicijnen zijn mimicijntjes en een stoomlocomotief een stoommokolotief.

Snappen doet hij alles heeeel goed, maar de vraag of hij daarmee ook luisterd hahahahaha

Ik vind het een geweldige leeftijd, iedere leeftijd is natuurlijk leuk, maar het ontdekken en de verwondering als iets lukt...zalig gewoon!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.