Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
MamavanSenH

MamavanSenH

01-04-2015 om 19:54

Magisch zand voor 2-jarige?

Over een paar dagen word onze dochter 2 en we hebben nog steeds niet het perfecte cadeau gevonden. We zoeken iets waarin ze haar creativiteit kan uiten, iets waarmee ze af en toe gewoon even rustig moet gaan zitten om te spelen. Dus nu zag ik dat magisch zand... Plakt niet, droogt niet uit, volgens de beschrijving. Iemand hier ervaring mee? Is het leuk voor een net 2-jarige? Maakt het geen rommel of vieze vlekken zoals klei vaak wel doet?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-04-2015 om 20:12

Nou en of

Onze zoon heeft dat gekregen toen hij 4 werd. Inmiddels is hij 6 en het is nog steeds goed en leuk. Ook vriendjes die komen spelen vragen er altijd naar.

Ik heb er toen een afwasteil bij gekocht en natuurlijk vormpjes. Er kan zo heerlijk mee gespeeld worden aan tafel en het knoeien valt reuze mee, omdat het niet zo korrelig is.
Ik heb trouwens gewoon één pak gekocht en dat is echt meer dan genoeg.

Echt een aanrader!

Katniss

Katniss

01-04-2015 om 20:54

Leuk (maar je hebt er echt wel troep van)

Mijn dochter heeft het en het is echt heel grappig spul. Dendy zegt dat het met het knoeien wel meevalt, maar als mijn dochter ermee gespeeld heeft lijkt het huis wel een zandbak. Het blijft toch zand en al kleeft het aan elkaar, er blijft nog genoeg over om troep te maken. Het vlekt dan weer niet

Minthe

Minthe

01-04-2015 om 21:20

Ja leuk!

Ik heb het laatst gekocht voor m'n zoon van 15 Leuk spul, maar het knoeit wel (en zoon is redelijk netjes en zuinig ermee). Het grootste nadeel: ik vind het stinken! Heel raar luchtje zit eraan. Dat kan natuurlijk wel per merk verschillen (we hebben een vrij dure, gele doos.. dacht ik).

Of het voor 'n 2-jarige leuker is dan gewoon een bak met zandbakzand of klei weet ik niet. Daarvoor ben ik al te lang uit die leeftijd

MamavanSenH

MamavanSenH

01-04-2015 om 21:21

Zand

Is niet zo heel erg, dat gaat in de stofzuiger wel weer weg. Als het maar niet plakt bijvoorbeeld. Klei hebben we heel kort gehad maar vond ik een verschrikking want er bleven allemaal kleine korreltjes in het tapijt kleven en de tafel zat uiteindelijk onder de vette vlekken. Dus als dat magisch zand niet zo in het tapijt kleeft en vlekken maakt zou dat een hele verbetering zijn.

Charis

Charis

02-04-2015 om 10:31

Ja leuk

Wij hebben die van het merk Kinetic Sand. Die blijft beter in vorm dan Super Sand (proefondervindelijk vastgesteld).

over klei

Klei geeft niet zoveel gedoe als je echte Play Doh koopt (nee, geen aandelen). Dat spul droogt op tot harde korreltjes die zich makkelijk laten opzuigen, geen vlekken achterlaten, en eventuele plekken in kleding wassen er altijd zonder problemen uit. Je moet er wel aan denken die potjes goed dicht te houden als er niet mee gespeeld wordt, want ook die klei in de potjes droogt natuurlijk uit. Als dat maar een heel klein beetje is, kan je het met natte handen even doorkneden en dan gaat het weer een hele tijd, maar als het echt is uitgedroogd is er niks meer mee te beginnen.

Maar dat is imho dus stukken beter dan plasticine, dat onder alle omstandigheden soepel blijft en dus fantastisch uitsmeert op (be)kleding en vloerbedekking (en in haren, vermoedelijk).

Dochter kleide hier op een zeiltje op de grond, na afloop de klompen klei terug in potjes, de friemeltjes die op het zeiltje lagen in de bak, alles wat naast het zeiltje las weg met stoffer en blik (gladde vloer) en klaar was Kees. Als bezitter van gelakt parket zou ik niet blij worden van het idee van zand op de vloer, maar misschien is dat magische zand zo magisch dat het niet krast

Groeten,

Temet

Leuk!

Wij hebben ons nichtje een doos Kinetic Sand gegeven voor haar derde verjaardag. Groot succes, de hele familie zat er mee te spelen. Het leuke van Kinetic Sand vind ik dat het er uit ziet als echt zand, dat witte of pastelkleurige spul waar nu wel eens televisiereclames van voorbij komen voelt heel raar, dat schijnt een mengsel van meel met babyolie te zijn. Ik zou een groot plastic dienblad kopen waarop ze kan spelen, dan blijft het een beetje centraal, dat plakzand.

skik

MamavanSenH

MamavanSenH

02-04-2015 om 18:12

Oké

Dan zijn we eruit, we bestellen het zand!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.