Mamivan2
11-04-2025 om 11:17
Klachten na stoppen met borstvoeding
Hi dames,
Ik ben sinds een week gestopt met borstvoeding en ervaar vage klachten. Deze zijn moe, licht in hoofd, lage rugpijn, buikpijn, soms misselijk en maagdarmklachten. Ik heb geen koorts en ook geen pijn in borsten.
Heeft iemand ervaring met deze klachten na het stoppen met het geven van borstvoeding?
Ik zou bijna zeggen dat ik weer zwanger ben. Liefst willen we nu geen kind, dus wij doen aan anticonceptie (condoom). Ik kan nog niks testen want mijn menstruatie is over 9 dagen.
Ik hoor graag ervaringen...

thinkso
11-04-2025 om 13:35
Ik heb ook borstvoeding gegeven en was er fysiek beroerd aan toe tijdens het afbouwen en na het stoppen met borstvoeding. Ik heb heel veel last van mijn buik gehad, was misselijk met weinig eetlust en voelde me heel moe en belabberd. Mentaal ook niet op mijn best toen. Ik denk dat het je hormonen zijn die weer in balans moeten komen maar een test kun je natuurlijk altijd doen. Vervelend dat je je zo voelt TO!

Zeespiegel
11-04-2025 om 14:19
klinkt eigenlijk alsof je ongesteld wordt. Maar wat thinkso zegt is ook goed mogelijk.

Neweve
11-04-2025 om 19:09
Zeespiegel schreef op 11-04-2025 om 14:19:
klinkt eigenlijk alsof je ongesteld wordt. Maar wat thinkso zegt is ook goed mogelijk.
Borstvoeding kan invloed hebben op je cyclus. Dus het zou best kunnen dat je nu eerder ongesteld wordt.

Mamivan2
11-04-2025 om 20:50
heel erg bedankt voor jullie reacties! Dit stelt me wel gerust. Even mijn menstruatie afwachten. Raar dat borstvoeding zo veel invloed heeft. Dank!

Pimpelmees67
11-04-2025 om 21:09
Mamivan2 schreef op 11-04-2025 om 20:50:
heel erg bedankt voor jullie reacties! Dit stelt me wel gerust. Even mijn menstruatie afwachten. Raar dat borstvoeding zo veel invloed heeft. Dank!
Veel vrouwen menstrueren helemaal niet in de maanden dat ze bv geven. Hoe oud is je kindje?

MaxiMonster
12-04-2025 om 23:26
ik heb twee jaar borstvoeding gegeven en werd ongesteld, maar toen ik stopte, werd alles wel flink overhoop gegooid. En dat terwijl ik alleen nog maar in de ochtend en vlak voor het slapen voedde.