Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderen broodje geven in supermarkt voor je betaalt , doen of deden jullie dit ?


Aviendha schreef op 05-10-2024 om 19:13:

Ja hoor, ik doe dat wel. En ik ben zo'n typische zwakkeling die het gewoon gelijk geeft. Reden? I pick my battles. Zoon is nogal vasthoudend en ik ben consequent, en ik heb geen zin in die drama. Die krentenbol wordt toch wel afgerekend (hij zat immers in een zak die nog steeds met de andere krentenbollen in mijn winkelwagentje ligt) en ik zie het probleem dus niet. Wat anderen ervan vinden interesseert me gelukkig niet.

Ik citeerde hiervoor al een bericht, maar je beseft wel dat personeel van diezelfde winkel op staande voet wordt omslagen als ze een krentebol die toch wel wordt afgerekend wordt alvast opeten? En dan leer je een kind dat dit mag?

DeOnbekende schreef op 07-10-2024 om 21:10:

[..]

Echt niemand zegt dat je kinderen opgroeien voor galg en rad of verpesten volwassenen worden, maar je trekt het je blijkbaar héél erg aan.

De Speld is aan jou niet besteed?

Anoniemvoornu schreef op 06-10-2024 om 17:59:

Ik heb het broodje(stukje kaasstengel) nooit gegeven om een driftbui te voorkomen wel gewoon als snack. mijn kind is van geboorte al te mager dit heeft een medische oorzaak. Geur doet een hoop , hij geniet van zijn snack in de winkel en van het winkelen op zich , winkel dichtbij , lange tijd een van onze enige mogelijke uitjes en ja nu eet hij ruim voldoende en alsnog krijgt hij lekker een stukje kaastengel als ze niet uitverkocht zijn, op is op en ook daar heeft hij geen moeite mee , winkelen is voor hem ( nog )een uitje en als ik hem straks het af moet leren? Het zij zo...

Maar je kind wordt niet minder mager als je ie kaasstengel pas na het betalen geeft! Dit is bijna het aanleren van emotie eten tweede generatie. Je kind eten geven vanwege jouw emotie. 

yasmijn27 schreef op 07-10-2024 om 07:17:

ik heb niet alles gelezen, beetje veel ook. Maar een supermarkt is toch geen plek om te eten? Eten doe je thuis aan een tafel, of buiten op een bankje. Of op de grond, dan heet het picknick.
Je ziet volwassenen toch ook niet eten in de supermarkt, waarom moet een kind dat dan wel?
Net als je kind op het plankje bij de zelfscan zetten, daar is dat niet voor, dus waarom zou je dat dan doen?

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, je kan koffie krijgen, proefdingetjes voor volwassenen.

En met de plaatsen die jij noemt als enige om te eten ben ik het ook niet mee eens.

Threefold schreef op 08-10-2024 om 00:28:

[..]

Ik citeerde hiervoor al een bericht, maar je beseft wel dat personeel van diezelfde winkel op staande voet wordt omslagen als ze een krentebol die toch wel wordt afgerekend wordt alvast opeten? En dan leer je een kind dat dit mag?

Nee, dat besef ik niet. Ik weet zeker dat dit per filiaal/bedrijfsleider verschilt. En personeel loopt meestal ook niet met een winkelwagen door de winkel, waar die zak met bollen (en streepjescode) gewoon in ligt. Maar goed, zoon is vorige maand 3 geworden, er is nog hoop om hem te leren dat het eigenlijk niet mag.  

Marchuba schreef op 07-10-2024 om 13:00:

Ik geef ze vrijwel altijd een broodje, hierdoor groeien mijn kinderen op voor galg en rad, maar dat neem ik voor lief, ze hebben in ieder geval geen honger gehad.

Mijn pa, zaliger, had de oorlog meegemaakt. Hij zei, je hebt geen honger, je hebt trek. 

Het blijft intens fascinerend om te zien hoezeer men zich hierover kan opwinden. Wat nog interessanter is: Al die frustratie en afkeur zie ik in de supermarkt dus helemaal niet, als een kind een hap van een broodje neemt.

Lieveheersbeest schreef op 08-10-2024 om 10:30:

Het blijft intens fascinerend om te zien hoezeer men zich hierover kan opwinden. Wat nog interessanter is: Al die frustratie en afkeur zie ik in de supermarkt dus helemaal niet, als een kind een hap van een broodje neemt.

Ik vind het ook grappig. En heb inderdaad nog nooit een afkeurende reactie gehad. Juist mensen die op lieve toon zeggen: "Heb jij alvast lekker een krentenbol?" 

Lieveheersbeest schreef op 08-10-2024 om 10:30:

Het blijft intens fascinerend om te zien hoezeer men zich hierover kan opwinden. Wat nog interessanter is: Al die frustratie en afkeur zie ik in de supermarkt dus helemaal niet, als een kind een hap van een broodje neemt.

omdat we dan wel weer zo geciviliseerd zijn er vooral iets van te denken, niet van te zeggen. 

Of we zijn gewoon bang dat we dan van de betreffende ouder een grote bek en een klap kunnen ontvangen. 

Ysenda schreef op 08-10-2024 om 10:34:

[..]

omdat we dan wel weer zo geciviliseerd zijn er vooral iets van te denken, niet van te zeggen.

Of we zijn gewoon bang dat we dan van de betreffende ouder een grote bek en een klap kunnen ontvangen.

Oh maar mensen zeggen er juist heel vaak iets van.

"Ach jongen, lekker he?"
"Nou kleine meneer, smakelijk!"
"Aaaah had jij zo'n honger?"

Maar misschien zitten die mensen vervolgens thuis wel allemaal te mopperen in zo'n topic. Je weet het niet.

Ysenda wel een interessante invalshoek! Die mensen die het stilletjes afkeuren zijn dus zeer geciviliseerd, en de ouders die zo'n broodje geven zullen iemand die commentaar geeft meteen "op z'n bek slaan". Dat zijn twee duidelijke kampen!

Als duidelijk niet-zeer-geciviliseerd persoon ben ik trouwens wel voorstander van geen commentaar krijgen. Zolang de supermarkt het oké vindt, mogen derden hun mening voor zich houden.

Nou nou, nu is de broodjesmens al de categorie  'aso en grote bek en erop slaan'.

 Dat gaat toch wel te ver hoor, het is maar een broodje in de hand van een dreumes 

Lieveheersbeest schreef op 08-10-2024 om 10:37:

Ysenda wel een interessante invalshoek! Die mensen die het stilletjes afkeuren zijn dus zeer geciviliseerd, en de ouders die zo'n broodje geven zullen iemand die commentaar geeft meteen "op z'n bek slaan". Dat zijn twee duidelijke kampen!

Als duidelijk niet-zeer-geciviliseerd persoon ben ik trouwens wel voorstander van geen commentaar krijgen. Zolang de supermarkt het oké vindt, mogen derden hun mening voor zich houden.

Maar wie in de supermarkt zou dit goed bij de klant aan kunnen kaarten?

De bordjes bij de deur met de huisregels werken duidelijk niet. 

De vakkenvullers van 14? Daar nemen volwassenen niets van aan. Die krijgen al nare dingen naar hun hoofd terwijl ze gewoon hun werk aan het doen zijn. 

De caissière van 16? Die mag al blij zijn dat het geconsumeerde wordt afgerekend.

De managers zitten boven op kantoor, die zie je maar weinig op de werkvloer. En ander volwassen personeel is er nauwelijks, want te duur. 

Dat iets niet wordt aangekaart, wil nog niet gelijk zeggen dat het dan wel oke is.

Ik vind het altijd erg onsmakelijk etende mensen op locaties waar dat niet de bedoeling is. We lijken wel continu te moeten kauwen. En dat begint dus al vroeg.

En nee, mijn kind mocht dus idd pas eten als het betaald was. En meestal was het gewoon wachten tot we thuis waren. Soms kreeg hij achter op de fiets al wat omdat we dan nog ergens anders heen moesten. 

Ysenda schreef op 08-10-2024 om 11:08:

[..]

Maar wie in de supermarkt zou dit goed bij de klant aan kunnen kaarten?

Dat iets niet wordt aangekaart, wil nog niet gelijk zeggen dat het dan wel oke is.

Ik vind het altijd erg onsmakelijk etende mensen op locaties waar dat niet de bedoeling is. We lijken wel continu te moeten kauwen. En dat begint dus al vroeg.

Elke medewerker zou er iets van mogen zeggen. Het is hun winkel, dus het is hun goed recht om te begrenzen. Echter geeft de dame bij de bakkerij hier een knipoog en zegt de manager 'smakelijk kleine meneer'. Dus ja, hoe 'niet oke' is het dan?

Lastig dat je zo'n moeite hebt met etende mensen 'op locaties waar dat niet de bedoeling is'. Maar dat is dan dus alleen op die locaties? In een restaurant bijv stoort het je niet?

 
Heerlijk topic, lach me suf.
Mijn mening: nee, natuurlijk niet. Onzin, nergens voor nodig. Voer je kind lekker thuis, zorg dat het geen honger heeft tijdens supermarkt-tijd en leer het om niet te zeuren in de supermarkt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.