Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Anoniem

Anoniem

01-09-2013 om 14:43

Jong zindelijk

Hallo,
M'n dochtertje van 1 1/2 jaar kan al heel goed aangeven wanneer ze moet poepen.
's ochtends als ze wakker wordt doet ze haar ontlasting op de pot. Super knap!
Ook als ze overdag moet poepen geeft ze dat 9 vd 10 keer aan.
Alleen plassen voelt ze niet aan. zodra ik haar zonder luier doe, poept ze op de pot, maar plast alles onder.
Ik weet dat ze nog erg jong is en zindelijkheid nog lang niet hoeft.
Maar mochten jullie tips/trucs hebben voor het plassen.... Graag!

Gr. Marit

marie

marie

01-09-2013 om 16:41

Vaste tijden

Hoi
Mijn meiden waren met 1,5 jaar ook al wat bezig met zindelijkheid. Ze waren bijvoorbeeld al droog tijdens de middagdut.
Wat ik deed was om ze op vaste tijden op de pot of wc met brilverkleiner te zetten. Gewoon om te leren dat die dingen bestaan en dat je daar in je blote billen op zit (gedoe met kleren aan oefenen heb ik nooit begrepen). En dan maar vragen - "hoor je al wat?" Want ze horen eerder dat ze plassen dan dat ze het voelen namelijk.
Met 1,5 jaar zette ik ze dus op de pot/wc rond deze tijden:
- na het opstaan, voor en na de middagdut en voor het slapen gaan en ook nog wel tijdens de Teletubbies ofzo.
Met 2 jaar liet ik ze zonder luier lopen (ook in de winter) en oudste was op een gegeven moment in de blote billen wel zindelijk, maar met onderbroek niet. Toen wat vaker naar wc gestuurd en toen had ze het trucje door om te wachten met plassen tot de onderbroek uit was. Bij jongste ging dat eigenlijk heel soepel.
Nachtzindelijk waren ze na een week nadat ze overdag zindelijk waren. Ik kwam erachter dat ze bij het opstaan een hele zware en warme luier hadden (ochtendplas). Dus een paar dagen de wekker gezet en ze vlak voordat ze normaal gesproken wakker zouden worden ze wakker gemaakt en op de pot gezet om te plassen (luier was vaak nog droog) en toen hadden ze door om eerst wakker te worden en dan te gaan plassen. De pot stond naast het bed, zodat ze er snel op konden.
Maar als tip voor jou zeg ik dus om haar op vaste tijden even op de pot/wc te zetten.
Succes!

Thanx

Daar kan ik wel wat mee.
Ik zet haar nu inderdaad ook al op vaste tijden op de pot, maar zou misschien vaker kunnen.
En wanneer ze zelf interesse toont natuurlijk zet ik haar ook op de pot.
Vandaag ook begrepen van iemand dat plassen moeilijker aan te voelen is dan poepen. Dacht altijd dat het omgekeerd was namelijk...
Maar erg bedankt voor je verhaal/ervaringen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

100%mama

100%mama

10-09-2013 om 11:44

Vaste tijden

Hier is zoon (net 2) begin zomer begonnen met zindelijk worden. Ik zet hem op vaste tijden op de wc inderdaad (voor slaapje, na slaapje etc) en zelf geeft hij het tussendoor aan. Op de dag lekker een blote niksie en enkel luier (broekje) als we weg gaan of hij slapen gaat. De ene keer is hij wel droog, de andere keer niet. Bij de oudste kwam er plots een dag dat hij zei "en nu geen luier meer aan" en was hij dag en nacht droog. Overigens begon die wat ouder dus hou me niet vast nu aan een vroege vogel, we zien gewoon wel!

Debby72

Debby72

19-09-2013 om 06:39

Plezier en geduld

Hallo anoniem,

MIjn vijf kindjes waren ook met 1,5 jaar dag en nacht uit de luiers. Wat ik nu met mijn zesde kindje (14 maanden, overdag zindelijk) zie is dat er nog af en toe een ongelukje kan gebeuren. Daarom als tip: wees geduldig en hou vol en lach samen veel. Als je wilt weten hoe ik mijn andere kindjes heb zindelijk gemaakt zou je kunnen kijken op:www.spelendzindelijk.nl
Veel plezier samen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.