Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

expres andere kindjes slaan

Hallo,
Onze dochter van bijna 3 jaar gaat 2 ochtenden naar een gastouder. Volgens de gastouder slaat/duwen/ knijpen etc. ze expres de andere kindjes. Die willen niet graag meer met haar spelen. Dat maakt mij wel zorgen. Ze gaat ook een ochtend naar Opa en Oma waar ook haar neefje van ongeveer de zelfde leeftijd is. Dat gaat wel goed samen.Speelt geregeld met andere kindjes van Vrienden/ Buren. Dat gaat naar mijn mening ook wel goed. Tuurlijk is er af en toe wel een akkefietje. Maar bij de gastouder zit ze vaak in het strafhoekje omdat ze weer kindjes pijn heeft gedaan.
Ze is wel een meid met pit. Kan prima alleen spelen, vooral puzzelen, bouwen, boekjes lezen. Ze kan duidelijk praten. Kan dus precies vertellen wat ze wel en niet wilt. Tegen haar kleine zusje van 7 maanden is ze erg lief en zorgzaam. Veel knuffelen en kusjes geven. Ze luistert niet altijd even goed. Vaak meerdere keren iets herhalen. Ze slaapt en eet voor de rest prima.
De gastouder maakt zich echt zorgen om haar. Ben al een keer hier mee naar het CB geweest. Maar die zeiden dat het vaak voor komt bij peuters. Het is een tijdje goed gegaan. (of onze gastouder heeft toen niks gezegd). Wat moet ik hier aan doen? Zeggen dat het niet mag en dan ook straf geven doen wij dus al. We belonen haar ook al met stickers bij goed gedrag. Toch een deskundige naar laten kijken?

V@@s

V@@s

23-03-2016 om 16:48

andere gastouder zoeken of KDV

Als je kind blijkbaar alleen bij de gastouder dit gedrag vertoont dan zou ik een andere gastouder zoeken. Mijn vertrouwen zou weg zijn.

Je schrijft dat ze al duidelijk kan praten, kan ze ook vertellen wat er gebeurt is bij de gastouder?

Mijntje

Mijntje

23-03-2016 om 16:59

inderdaad

Inderdaad een andere gastouder zoeken, een waar ze meer aandacht krijgt, die gaat nu waarschijnlijk meer naar de kleinere kindjes, wat weer frustratie geeft bij jouw dochtertje. En een gastouder met een strafhoekje, daar zou ik m'n kind sowieso liever niet bij hebben.

vlinder72

vlinder72

23-03-2016 om 18:57

hetzelfde

Als je kind alleen daar dat gedrag vertoont en ook nog eens gestraft wordt zou ik echt op zoek gaan naar een kinderdagverblijf of andere gastouder. Op een kdv worfen kinderen nooit gestraft met strafhoekjes of stoeltjes.

Misschien ligt het helemaal niet aan je dochter maar is dit niet zo'n goede gastouder.

Dees

Dees

24-03-2016 om 08:24

vlinder

Vlinder72, op een kdv worden kindjes ook gewoon apart gezet in een stoel.

Zarah

Zarah

24-03-2016 om 08:36

hoe dan ook

een slechte gastouder. Wegwezen dus.
Ook al denk je positief tav straffen. Ik dus niet, zeker niet op deze leeftijd en zeker niet herhaaldelijk.
Maar zelfs al vind je het wel oke, deze gastouder kan het gedrag van zo'n kleintje dus niet aan. Dat is haar onvermogen. Het ergste vind ik dat ze dat afschuift op het kleine mensje; ze maakt zich zorgen.
Nee, niet oke.

Regenboog

Regenboog

24-03-2016 om 10:18

Is ze de oudste bij de gastouder?

Als ze met haar 3 jaar en al flink "wijs" tussen 1 en 2 jarigen of zelfs babies zit kan het ook frustratie zijn, dat er geen gelijken zijn waar ze mee kan spelen.
Onze jongste had ook op de peuterspeelzaal raar gedrag, hij paste niet in de groep. Dit zette zich voort op de basisschool hij leerde het gedrag af maar paste nog steeds niet echt in de groep. Nu na 7 jaar therapie en onderzoeken weten we dat hij een flinke ontwikkelingsvoorsprong heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.