Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
moedervan2

moedervan2

17-06-2014 om 11:49

een ander bed

mijn zoontje is 14 maanden en wil hem in een groot bed laten slapen. wel met opstaande rand. Hij is misschien nog aardig jong maar heb geen zin om een ander ledikantje te kopen.
Heeft iemand hier ervaring mee? of Tips?
ben wel een beetje bang dat hij er uit gaat vallen

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-06-2014 om 12:17

ikea

Mijn kinderen hebben beide vanaf 1,5 jaar in een meegroeibed van ikea geslapen. Die zijn niet zo duur en gaan jaren mee. Op de grootste stand is het nl. een gewoon bed.

Hanne.

Hanne.

17-06-2014 om 12:31

flexa

Bij ons zijn ze rond de 2 jaar vanuit het ledikant rechtstreeks overgegaan in een flexa bed (origineel danwel een kloon). Die kan je evt ook met een uitvalbeveiliging kopen.

De oudsten kregen een laag bed zonder uitvalbeveiliging en zijn er als klein kind nooit uitgevallen (toen ze groter waren wel, maar da's een ander verhaal)

De jongste kreeg een hoog bed met uitval beveiliging. Ik merk dat die nogsteeds niet gewend is aan een bed zonder randjes. Als ze een keer in een gewoon bed slaapt valt ze er bijna altijd uit.

Marie

Marie

17-06-2014 om 12:57

peuterbed of meegroeibed

Zoontje krijgt binnenkort broertje of zusje? Wanneer?
14 maanden is nog erg jong natuurlijk, maar zou natuurlijk wel kunnen. Baby gaat gelijk in een ledikant slapen? Kan natuurlijk ook voorlopig in een (geleende) wieg of in kinderwagenbak (kun je ook gemakkelijk op twee stoelen naast je bed zetten 's nachts).
Dan kun je de overgang naar het grote(re) bed nog even uitstellen namelijk.

Hier ging oudste met 20 maanden naar een peuterbed van 70 x 150 cm. Dat ging prima. Zoiets als dit: http://link.marktplaats.nl/m819060952

Maar een meegroeibed van Ikea kan natuurlijk ook: http://link.marktplaats.nl/m819690253

Je kunt natuurlijk ook zoiets verkeerd om tegen de muur zetten:
http://link.marktplaats.nl/m819446571

amk

amk

17-06-2014 om 13:04

losse val beveiliging

er zijn bij ikea ook losse valbeveiligingen te koop, die zet je over de bedrand.

Marie

Marie

17-06-2014 om 14:10

vallen vs klimmen

Over het uit bed vallen. Als hij een rustige slaper is zal dat wel meevallen. Zelf zou ik banger zijn voor het uit bed klimmen!

Wat dat betreft zou ik zelf voorlopig kiezen voor een (tweedehands) ledikantje of hem in het campingbedje laten slapen.

moedervan2

moedervan2

17-06-2014 om 14:46

bedankt

nee hij krijgt geen broertje of zusje. De buurvrouw krijgt een kleintje en daar gaan de spulletjes naar toe.
Ik twijfelde wat ik moest doen. Heb eigenlijk geen zin om een ander ledikantje nog te kopen. maar twijfel of hij het als snapt als hij wakker is dat hij er niet uit moet vallen

Mieke

Mieke

17-06-2014 om 14:59

Tja

Dan heeft de buurvrouw pech en kan jouw zoontje in zijn eigen ledikantje blijven slapen.

net

net

17-06-2014 om 15:03

ook gedaan

Onze eerste lag ook al zo jong in een groot bed. Zag er erg grappig uit. Ik vond het herlijk dat het ledikant weg kon, was dat ding echt beu. Gezellig samen in bed voorlezen. Ik had er ook de ikea uitvalbescherming voor, is een ideaal ding. Wat wij hebben gedaan om de ovegang soepel te laten verlopen (kind zag die overstap ineens niet zitten): ledikant zijkant eraf, hele ombouw eraf, ledikantmatras op de grond, verwisseld voor groot matras, bedombouw eromheen Maand over gedaan. Toen had ze niet in de gaten wat er gebeurde.
Ik vond het onzin om nog een tussenbed te kopen. Ook meteen de hele kamer veranderd en meubelen gekocht op ouder kind gericht. Grote kledingkast, boekenkast ed

Dalarna

Dalarna

18-06-2014 om 07:45

huh?

Mijn kinderen sliepen tot 3/3,5 in een ledikantje! Ik heb namelijk geen zin in dreumesen en peuters die 's nachts uit bed komen! Toen onze tweede erg groot was en al na 3 mnd uit de wieg moest hebben we een goedkoop tweede ledikantje gekocht voor nog ruim een half jaar. Die hebben we daarna gewoon weer verkocht aan een oppasmoeder.

Noway dat mijn buurvrouw voor gaat en ik met een probleem zou gaan komen te zitten of is het ledikantje van de buurvrouw? Echt: koop op marktplaats in dat geval een ander exemplaar wat je later weer kan doorverkopen!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-06-2014 om 07:50

kringloop

Bij de kringloop staan ook vaak ledikantjes voor een prikkie.

Onze oudste klom al vroeg uit haar ledikant. Vandaar dat zij al vroeg in een peuterbed lag, want het was echt gevaarlijk. En omdat dat ding later in de weg stond is onze zoon ook vroeg er in gegaan. Wij hebben toen wel de klink van de deur omhoog gezet om te voorkomen dat er 's nachts gedwaald zou gaan worden.

Maar als het er alleen maar omgaat dat je buuf een ledikant nodig heeft zou ik je kind lekker in zijn eigen bed laten en de buuf verwijzen naar de kringloop.

Hanne.

Hanne.

18-06-2014 om 07:55

uit bed

Een ledikant is geen garantie tegen uit bed komen. Mijn kinderen klommen voor hun 2e verjaardag met slaapzak en avanit hun bed.

Maar inderdaad. Waarom moet jij een ander bed regelen? laat de buurvrouw dat doen. Of ligt hij nu in een bed dat van de buurvrouw geleend is?

Tango

Tango

18-06-2014 om 13:47

Uitklimmen

Dochter hier kreeg met bijna 3 jaar een peuterbed. We gingen toen verhuizen en de tweede was op komst. Leek ons dus een mooi moment. Ging op zich ook prima maar het was wel voorbij met de middagslaapjes want 's middags klom ze gewoon haar bed weer uit. Wilde echt niet meer slapen. Nou is dat met bijna 3 geen grote ramp maar zou ik dat met 14 maanden echt nog niet willen hoor.
Ik zou dus inderdaad het bedje houden of als het echt bij een complete set hoort die naar de buurvrouw gaat, een ander ledikant kopen.

ik denk

Dat het ledikantje van de buurvrouw is en ze het daarom terug wil. Anders lijkt het mij niet logisch. Wellicht is het een optie om een 2e handsje te kopen op MP?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-06-2014 om 19:23

de topicstartster kan haar babykamer voordelig van de hand doen en wil om die reden een vervangend bed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.