Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

driftige 20mnd

hallo,

onze middelste zoon is momenteel 20mnd, het probleem is momenteel dat hij vreselijk hoog schreeuwt als het niet gaat zoals hij het wil, of zijn zin niet krijgt.
we hebben alle trucen geprobeerd oa negeren straffen boos worden, maar niks helpt hij blijft het doen.
ik ben een beetje aan het eind van me latijn van dat gegil!
ik snap dat het een fase is en dat het ooit overgaat, maar misschien heeft iemand een tip waardoor het ietsje minder wordt.

graag hoor ik jullie adviezen
groetjes

Geen idee

Of het bij jouw zoon werkt. Bij mijn dochter was het vooral frustratie, ging veel beter toen ze beter leerde praten. Proberen het te voorkomen (een afstandsbediening waar ze niet bij kan was beter dan verbieden). Twintig maanden is nog heel klein om veel te leren.
En verder knuffelen. Vastpakken en zeggen 'vervelend he, je wilt het zo graag en nou kan het niet enz enz'. Onder woorden brengen wat hij nog niet kan. Daar werd (en wordt) dochter rustig van.

dc

dc

14-01-2015 om 22:18

frustratie inderdaad

Ik deed altijd hetzelfde als Loes. Zoveel mogelijk vermijden (dus echt speerpunten uitkiezen als regels, en dingen wegleggen), beamen dat het lastig is als iets niet lukt, vaak tot 10 tellen en tijd geven om dingen zelf te proberen en de hemel in te prijzen als het lukt, en als iets echt niet kan proberen af te leiden met iets anders. En vooral bij jongens, heel veel ruimte geven om te bewegen. Daar worden ze echt makkelijker van. (Ik heb wat in de regen in plassen gestampt met mijn 2 jongens toen ze klein waren).

Straffen helpt niet bij die leeftijd en zorgt alleen maar voor meer frustratie bij hem en bij jou.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.