Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes topic


Patatje15

Patatje15

19-08-2021 om 11:40 Topicstarter

We zitten hier echt te worstelen met dochter die hier geen hap neemt tijdens de lunch, terwijl ze dit op kdv en bij opa en oma wel doet. We proberen zoveel mogelijk dezelfde dingen aan te houden (brood, soort beleg etc.), maar zodra ik het bord voor haar neus zet begint ze met schreeuwen en overstrekken. Vandaag kdv gevraagd haar lunch te filmen en ik krijg nu een filmpje waarin dochter de boterham zo naar binnen ramt 

Dreumesen 

Patatje15 schreef op 19-08-2021 om 11:40:

We zitten hier echt te worstelen met dochter die hier geen hap neemt tijdens de lunch, terwijl ze dit op kdv en bij opa en oma wel doet. We proberen zoveel mogelijk dezelfde dingen aan te houden (brood, soort beleg etc.), maar zodra ik het bord voor haar neus zet begint ze met schreeuwen en overstrekken. Vandaag kdv gevraagd haar lunch te filmen en ik krijg nu een filmpje waarin dochter de boterham zo naar binnen ramt

Dreumesen

Herkenbaar.. die van ons eet zo slecht. Maat 80 terwijl hij al 14 maanden is. Maar bij oma en op de opvang eet hij vrolijk alles mee. Echr heel frustrerend 😅

ja herkenbaar, hier eten beide kinderen thuis niet super. Soms eten ze opeens iets super goed en de volgende keer dat ik het maak dan eten ze er een muizenhapje van.

zoon is 16 maanden en zit nu in maat 80/86. Dochter is wel vrij lang dus daar maak ik me minder druk om.

Patatje15

Patatje15

19-08-2021 om 15:48 Topicstarter

Hier groeit ze ook goed, dus daar geen zorgen over. Alleen om nu het verschil in gedrag zo duidelijk te kunnen zien is echt bijna schokkend. Hier wordt ze hysterisch als ik met een hapje van iets in haar buurt kom waar ze even geen zin in heeft, en daar rukt ze de boterham van het bord voordat het de tafel kan raken. Ze wil ook niks weten van zelf gekookt eten, dus nog steeds aan de potjes (ooit aan begonnen omdat ze anders niks wilde eten) en nieuwe dingen probeert ze sowieso niet. Nouja, ze eet in ieder geval dus de 3 dagen dat ze op kdv is 

haha hier halen ze hun neus op voor potjes. Alleen zakjes met knijpfruit vinden ze vaak wel lekker. 
Vind het wel heel leuk om te zien dat hij steeds meer een eigen wil krijgt.

en zwemmen vindt hij steeds leuker, op vakantie was het zo warm dat we elke dag hebben gezwommen en eerst zat hij echt als een koala aan me vast maar later in de week werd het steeds leuker. 

Haha ik moest er wel een beetje om lachen patatje, maar snap dat het irritant is!🤣
Zijn jullie al wezen vliegen?

Hier gelukkig niet herkenbaar, onze zoon eet heel goed. Maar wij hebben weer andere dingen hoor dus wees niet jaloers 😉

Dochter kan thuis ook enorm klieren met de lunch. Hier werkt het soms als ik er niet bij ben, dus dat ze alleen eet met een filmpje voor haar neus of dat er iemand anders naast zit, dan gaat er zo 2,5 boterham in. En zelf eten, dus zeker niet in stukjes voorgesneden maar zo uit het vuistje. Op de crèche of bij opa en oma accepteert ze alles.

Patatje15

Patatje15

19-08-2021 om 21:07 Topicstarter

LaDolceVita schreef op 19-08-2021 om 19:41:

Haha ik moest er wel een beetje om lachen patatje, maar snap dat het irritant is!🤣
Zijn jullie al wezen vliegen?

Hier gelukkig niet herkenbaar, onze zoon eet heel goed. Maar wij hebben weer andere dingen hoor dus wees niet jaloers 😉

Haha leedvermaak is toegestaan en begrijpelijk  

We vliegen over een paar weekjes, wel de eerste pasfoto gemaakt voor het paspoort, dat was avontuur 1 haha. Ze kijkt heel sip op de foto maar bij poging 2 begon ze echt keihard te huilen.

Hier kan dochter ook klieren met eten.. Niet willen eten maar je mag ook niet aan haar eten komen. Neem ik snel een hap van haar boterham wil ze ook en eet ze het vaak wel op. 
En hetzelfde eten als haar helpt ook, zij een appel, ik ook. Ik thee, zij ook thee ( in zelfde beker) enz. 

Patatje15 schreef op 19-08-2021 om 21:07:

[..]

Haha leedvermaak is toegestaan en begrijpelijk

We vliegen over een paar weekjes, wel de eerste pasfoto gemaakt voor het paspoort, dat was avontuur 1 haha. Ze kijkt heel sip op de foto maar bij poging 2 begon ze echt keihard te huilen.

Aaah haha. En ze moet tot haar 15e ofzo met dat paspoort doen toch? 🤣



pfoe nou dat was me een week met ons dreumesje
De avond van toen ik hier vertelde dat hij nog niks had geslapen ben ik dus in de avond nog naar de huisartsenpost geweest.
Zelfs in de avond ruim 2u na een zetpil bleef hij maar onrustig. Ook werd hij zichtbaar en hoorbaar benauwder.
Ik kon snel terecht wat fijn was. Mijn gevoel dat er iets niet goed zat klopte. 
Longen geluisterd en 1 kant klonk niet zoals het hoorde.
Echter omdat er geen koorts was, voldoende eet en drink lust, niet echt een duidelijke oorzaak.
Puffer mee gekregen en dat deed goed z'n werk
Nog 2 dagen wel echt zichzelf in de weg gezeten maar sinds zaterdag weer zo goed als zichzelf 

Daarbij komt dat hij volop in ontwikkeling is. Ik hoor woordjes, en hij klimt overal op en wil ook overal langs op lopen. Dus dat zorgt voor frustratie haha. Meer willen dan je kan!

De slaapjes overdag en snachts zijn in ieder geval sinds het weekend weer als vanouds.

Wij nog deze week werken en dan ook vakantie! 

ach wat sneu krullenbol!
Gelukkig snel aan het opknappen zo te lezen?

ff een vraagje: hoeveel slaapt/sliep jullie dreumes bij 14 a 15 maanden? 

Patatje15

Patatje15

24-08-2021 om 16:09 Topicstarter

Nomade schreef op 24-08-2021 om 16:06:


ff een vraagje: hoeveel slaapt/sliep jullie dreumes bij 14 a 15 maanden?

Volgens mij kwakkelden we in die periode tussen 1 en 2 slaapjes. Hing een beetje van de dag af, maar de dutjes overdag waren nooit lang. 's nachts sliep ze toen in 1 ruk van 12 uur. Nu met 18 maanden zitten we stabiel op 1 middagdut die ergens tussen een uur en 2 uur duurt. 

Wat naar Krullenbol! Altijd weer lastig zo'n periode met zorgen en kwaaltjes, en dan opeens is het weer verdwenen (hopelijk!)

Nomade schreef op 24-08-2021 om 16:06:

ach wat sneu krullenbol!
Gelukkig snel aan het opknappen zo te lezen?

ff een vraagje: hoeveel slaapt/sliep jullie dreumes bij 14 a 15 maanden?

1 middagdut van ongeveer 2 uur. Dat was wel al aan het eind van de ochtend en dan lag ze er in de avond al om 18.00 uur in. Nu is ze 19 maanden en houdt ze het vol tot 12.30. In de avond gaat ze om 19 uur naar bed.

grappig hoe dat opschuift qua tijden he, en ook zeker moeilijk als je de overgang hebt van 2 naar 1 slaapje.
Ik vond dat bij mijn oudste echt lastig! Maar van 1 naar geen slaapje is nog erger haha

Hier is dreumes natuurlijk pas net dreumes maar nog 2 slaapjes. 
Ochtend van 10.15/10.30 tot half 12/12u
En middag 15.00 tot 16.00, soms al om 14.30 ligt aan de ochtend slaapjes en hoe actief we in de tussentijd waren haha.
Avond rond 19u naar boven rond 19.15 erin 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.