Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes topic


Ik ben ook geheel over naar hier, maar ik lees vooral mee en schrijf weinig, en dochter wordt overmorgen 2 dus is dan geen dreumes meer.
Al gedraagt ze zich nu al regelmatig als een volleerde peuter. Moeilijk doen met eten kan ze al een paar maanden en ook heel goed de grenzen opzoeken door ineens te slaan bijvoorbeeld. 

Onze dreumes wil alleen maar hangen hangen hangen, en moppert veel. 
Niet ziek maar gewoon zich totaal niet kunnen vermaken, niks is goed, waar hij dit een week terug nog prima kon, of samen met z'n broer...

oh herkenbaar dat van het wakkerworden in de nacht.. en dan ineens klaarwakker zijn, springen op papa en mama, speentjes in mama's mond stoppen en aan papa's haren gaan trekken. Het is om gek van te worden. En op de een of andere manier is hij overdag wel heel vrolijk (wij wat minder met al het slaaptekort).

Dat van het tandenpoetsen, wij hebben  twee tandenborstels, eerst poetst hij z'n eigen tandjes en daarna die van mij. Ik doe alsof ik eerst mijn tanden poets en daarna poets ik die van hem na. Misschien helpt het bij jullie ook? Ik zing er ook een overdreven liedje van juf Roos bij over tandenpoetsen

ik poets ook op joki en jet. Juf roos trek ik echt niet. Maar eigenlijk gaat tandenpoetsen echt supergoed. 
nachten worden weer wat beter alleen nu is het ritme compleet verschoven: komt dat ff goed uit met de aankomende klokverzetting! 

Ik kan Juf Roos ook echt niet handelen 

Onze dreumes is een echte muziekliefhebber en danst echt op alles! Zo leuk!

Hij lijkt iets beter in z'n vel te komen dan wat ik eerder hier schreef.

Ik hoop echt dat hij snel het lopen uit gaat vinden want daar zit veel frustratie!

Maar het meer communiceren met hem is zo leuk, hij begint echt dingen te snappen.. ook echt zinnen die ik zeg  

Oh en ik hou m'n hart heel erg vast voor de komende klok verzetten 
Maar vooral vanwege peuter. Dreumes is best een goede slaper.

Eigenlijk hebben ik en beide kinderen er altijd wel last van als de klok verzet wordt. Man vrijwel niet.

Krullen-bol schreef op 28-10-2021 om 21:49:

Oh en ik hou m'n hart heel erg vast voor de komende klok verzetten

Haha ik ook! Dreumes is vaak voor 6u al wakker 😳

o ik voel me nu dus echt een geluksvogel.
Sorry meiden, maar eerst was het wakker rond 7.30 uur en nu 9 uur 

Hier ook een geluksvogel.. ze slaapt tot 8 uur half 9 en soms wel langer al vanaf begin nooit vroeg wakker.. 
Hopelijk is nummer 2 net zo'n slaapkop straks

Dreumes wordt hier vaak wakker van peuter (die is weer vroeg de laatste dagen helaas) maar het geluk is dat hij zich alleen even laat horen maar ook zich weer omdraait en verder dut.

Succes met het uurtje extra voor iedereen. Wij hebben bewust de tijd wat gerekt en ook een ondernemende dag gehad dus op hoop van zegen...

De omschakeling naar wintertijd ging hier goed. Dreumes had gisteren heel toevallig een lage middagdut gedaan, daarna hebben we de klok al een uur teruggezet. Dus geen uurtje langer slaap, maar een uur langer zaterdagmiddag. 

hier gisteren een feestje gehad en dus laat thuis.
Dreumes kwam vanmorgen om 9.15 nieuwe tijd uit bed. Heerlijk!!! 

wat heerlijk! Wij waren een nachtje weg maar volgens oma was zoon pas na zeven uur wakker. Hij begint de indeling langer te slapen! Afgelopen jaar was wel pittig qua slapen. 
mij kon vanmorgen nog wat Sint dingen regelen, dat is ook wel handig. 

Oliviaa schreef op 30-10-2021 om 11:13:

Hier ook een geluksvogel.. ze slaapt tot 8 uur half 9 en soms wel langer al vanaf begin nooit vroeg wakker..
Hopelijk is nummer 2 net zo'n slaapkop straks

Hoe doe je dat als je moet werken? Zoontje heeft het een tijdje gedaan, maar ik vond het echt irritant. Nu is ie weer standaard om 6 uur/half 7 wakker, vind ik voor doordeweeks echt veel fijner!

Hier was het vanochtend half 6, op zich prima en niet erg voor ene keer. Ligt nu net pas in bed, dus morgen zal het wel rond half 7 zijn. Verder geen gedoe met de wintertijd gehad?

Iemand tips voor een regenachtige dag morgen. Vaak wordt het dan toch veel hangen bij ons, dat wil ik eigenlijk beetje voorkomen. Maar verder dan monkey tower, half uurtje plassen stampen of overdekt winkelcentrum kom ik niet. 
 

als het regent vind ik het tuincentrum ook gezellig, bloemetjes kijken ed en even iets drinken tussendoor en we hebben een leuke bibliotheek dichtbij. Daar gaan we ook graag naartoe. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.