Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Daphne & Caitlyn

Daphne & Caitlyn

15-01-2014 om 08:32

Dochtertje van 3 bang voor kinderen

Zoals de titel al aangeeft is mijn dochtertje bang voor kinderen.

We zijn bijv. afgelopen weekend bij iemand op bezoek geweest die een kindje heeft van 1 jaar.
Toen zij op mijn dochtertje af kwam kruipen raakte ze helemaal in paniek, met als gevolg krijsen en bijna ontroostbaar.

Gisteren was ze zelfs bang voor de dochter van mijn nicht, terwijl ze daar normaal gesproken gewoon mee omgaat.

Ze zit sinds september op de peuterschool. Ze speelt wel naast de kinderen op school, maar niet met.

Ik ga nog wel even navragen of ze misschien gepest wordt op school.

Ze heeft nooit met andere kinderen gespeeld, maar zoals ze nu reageert is voor mij ook nieuw.

Als er nu een kindje voorbij komt dan verstijft ze helemaal en gaat pas verder lopen als het kindje weer weg is.

Iemand tips?

controleren

Wat ik in elk geval grondig zou laten controleren is of je dochter wel goed hoort en ziet. Als daar beperkingen zijn, om wat voor reden dan ook, dan kan het haar nogal overvallen als er ineens iemand in haar beeld is, omdat ze het niet ziet of hoort aankomen.
Ik dacht vroeger dat ze dat wel op het consultatiebureau of bij de schoolarts zouden opmerken maar bij mijn beide kinderen heb ik toch zelf 'bovenop' de ogen en de oren moeten zitten.

Yaron

Yaron

15-01-2014 om 23:01

misschien

Misschien heeft een kindje van de peuterspeelzaal haar een keer geslagen of op een andere manier pijn gedaan en is ze daarom bang voor andere kindjes. Het is dan niet gelijk pesten, maar peuters reageren soms zo als het hen niet naar de zin gaat. Samen spelen gebeurt op die leeftijd vaak nog niet, dus dat is niet raar. Wel zou ik proberen wat meer contact met andere kindjes te krijgen, zodat ze weer wat vertrouwen terug krijgt.

mama2

mama2

17-01-2014 om 12:55

Rustig blijven confronteren maar

hoewel je het dan eigenlijk bij alles en iedereen zou verwachten, toch even laten controleren wat AnneJ aangeeft en even op de peuterspeelzaal navragen of er iets gebeurt kan zijn.

Het naast elkaar spelen vind ik op zich niet zo heel raar op deze leeftijd. Hoe gaat het dan nu op de peuterspeelzaal? Misschien kan je bijvoorbeeld naar de speeltuin gaan en in de buurt van kinderen met haar spelen? Als ik het zo lees is er ergens iets gebeurt...

succes hoor!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.