Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
puffie

puffie

13-06-2014 om 21:22

dochter van 3 maakt van poepen een groot drama.

Onze dochter van 3 is sinds begon dit jaar zindelijk als het om plassen gaat. Maar Het poepen is een heel ander verhaal. Ze heeft al meerdere keren op de wc en het potje gepoept maar dat waren toevallig heden. We hebben alles al geprobeerd en ik ben ten einde raad. Ik zie het niet meer zitten. We hebben het niet erg gevonden. We hebben het gestimuleerd met stikkers. We hebben het geprezen weer hebben het normaal gevonden. We bieden aan om een luier aan te trekken. We steunen haar. Weer hebben het een tijd genegeerd of weinig aandacht aan geschonken. Weer hebben geprobeerd te praten we hebben jaar in haar blote kind laten lopen. We zijn ook wel eens boos geworden. Maar het is onderhand zo'n drama dat als we al naar haar kijken ze haar poep op houd en we na een week aan de laxeer middelen moeten om de boel er weer uit te halen. Ik weet dat ik de grote trigger ben. Ik worstel met een overspannenheid en vermoed dat ze dat ook sterk op reageerd. Heeft iemand de gouden tip? Help me aub ik weet het echt niet meer.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-06-2014 om 21:54

logeren

Kan je haar niet een paar dagen ergens logeren zodat jullie het allebei even los kunnen laten?

Angela67

Angela67

13-06-2014 om 21:55

misschien moet je bijhouden . . .

en echt opschrijven in je agenda dat je echt vier weken lang helemaal niets erover zegt en het echt probeert te vergeten. ik kan me voorstellen van me zelf dat door frustratie oid ik toch snel weer na een week ofzo het weer per ongeluk ter sprake zou brengen of op een bepaalde manier per ongeluk zou zuchten . . .
ik neem aan dat ze verder gewoon een luier draagt of vraagt?
gr Angela

kleien

Een van mijn kinderen had ook moeite met op de wc poepen. Het kind liep al bij een speltherapeut voor iets anders. Zij gaf mij de tip om een kaart met van die staafjes speelklei te kopen, daar een bonk van te maken tot een grote bonk bruine klei. Daar samen met het kind in gaan graaien en knijpen. Dan nog echt iets maken dat wat voorstelt en de volgende dag weer. Echt zodanig knijpen in die klei tot de brij tussen je vingers door omhoog komt. Ik was zeer sceptisch maar het werkte.
Binnen een week ging het kind op de pot en na nog drie dagen op de wc.

Tango

Tango

14-06-2014 om 13:02

Luierbroek

Zou het inderdaad gewoon even helemaal loslaten en haar in een luierbroek laten lopen zodat ze voor plassen wel naar de wc kan gaan en poepen in de luierbroek kan doen. Dit 1 keer zeggen tegen haar zodat ze het weet en daarna dus geen aandacht meer aan besteden. Elke week een laxeermiddel lijkt me niet echt gezond. Heb je dit in overleg met een arts zo gedaan? Ik zou dit nooit zomaar geven aan een kindje van 3.

Mama van 3

Mama van 3

26-09-2014 om 15:05

Help! Zindelijkheid: op zoek naar de GOUDEN tip!!!!

Dit bericht is dubbel geplaatst en wordt morgen verwijderd samen met de reacties er op.
Met vriendelijke groet,
Forumbeheer

#4 geprobeerd?

Mijn tip uit posting 4 geprobeerd? Baat het niet dan schaadt het niet. Bij mijn zoon werkte het echt.

Tante Tiny

Tante Tiny

26-09-2014 om 20:50

Mamavan3

Je hebt toch een eigen draad?
Daar zijn reacties op jouw vraag.

jds

jds

09-10-2014 om 00:01

idd wel in de gaten houden

Ik snap je frustratie, maar hou de ontlasting goed in de gaten.
Mijn zoon had namelijk ook moeite met poepen, maar bleek dus ook ongelooflijk veel pijn te hebben. Niet verwonderlijk als je maar 1x per 8 of 10 dagen poept. In die periode heb ik vaak met hem mee zitten huilen, als hij naar de wc moest.
Dus om dat te voorkomen: echt even in de gaten houden of het poepen geen pijn doet, en of de ontlasting wel dun genoeg is (bij mijn zoon was de 'stop' nl zo'n 5 cm in doorsnede, dus je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat het zeer deed. Alles wat daarna kwam, zag er wel 'normaal' uit, maar we moesten meestal 2 of 3 x doortrekken na zijn toiletgang).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.