Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mama1983

Mama1983

24-06-2015 om 21:26

Dochter plast weer in broek

Vorige zomer was het zover! Onze dochter was zindelijk. Het ging al snel goed, alleen de nachten niet. Eind augustis beviel ik van mijn 2e dochter. Een hele verandering voor mijn oudste dochter. Er kwamen nog meer veranderingen. Aperil 2015 werd bij haar namelijk een gluten intolerantie, coeliakie geconstateerd. Eind 2014 ging het weer slechter met plassen. Af en toe ongelukjes werd 3-4 keer in de broek plassen. Eerst bij mama, later bij opa en oma en nu ook weer bij de kinderopvang. Ze laat het gewoon lopen. De arts zegt dat dit aan de coeliakie kan liggen en ze het niet altijd voelt. Dat kan best, maar ook denk ik dat ze het soms expres doet, voor de aandacht. Maar ze kan het wel, dat heeft ze ook laten zien. Maar nu? Stcikers, belonen, straffen, boos worden, negeren....ik weet het niet meer. Hert heeft geen effect. Al moet ik zeggen dat ik doordat ik het niet weet ook niet altijd consequent reageer. Dan sta je op een verjaardag en laat ze weer alles lopen terwijl ze 5 minuten van tevoten op de wc is gezet. Negeren was die dag de keuze...nou dan wordt het soms ook frustratie. Na de Zomervakantie gaan onze meid naar de grote school, de basisschool en ik hoop dat alles dan beter gaat. Maar ja, wie heeft de gouden tip? Zeer welkom, bedankt alvast!

Tango

Tango

24-06-2015 om 22:34

Vaste momenten

Ik zou haar gewoon op vaste momenten naar de wc sturen en kijken of het dan beter gaat. Bijvoorbeeld elk uur een keertje en dit ook aan opa, oma en kinderopvang doorgeven. De nachten zou ik haar gewoon een luier aan geven. Boos worden/straffen zou ik zeker niet doen, je weet immers niet of ze er echt niets aan kan doen.
Heeft ze nu nog klachten door haar coeliakie? Ik kan me best voorstellen dat dit invloed kan hebben.

Katniss

Katniss

24-06-2015 om 22:50

Tja expres...

Is dat dan fouter, als ze het expres doet? Als het voor de aandacht is heeft ze misschien wel het gevoel dat ze die te weinig krijgt.
Ik zou haar tijdelijk weer even een luier omdoen om zo het drama eruit te halen. Je weet niet of het toch niet een medische oorzaak heeft dus als het in september nog niet beter is zou ik er toch nog eens mee naar de dokter gaan. Met straffen en belonen kun je stoppen (ook vanwege de 'lading') want je hebt al gemerkt dat dat geen effect heeft.
Wat geeft ze zelf voor reden als je ernaar vraagt?

Rick

Rick

25-06-2015 om 07:49

Inderdaad

Een kind wat in de broek plast moet een luier(broekje) aan. Dat doe je dus en daarnaast vraag zet je het regelmatig op de wc. Zo hoef je er niet negatief over te doen als het mis gaat want vloer en kleding worden niet vies. Zeg haar dat als het weer goed gaat de luier uit mag. Verder hoef je niets te zeggen, hoe minder je zegt of doet of laat merken, hoe beter het is.

peertje

peertje

25-06-2015 om 14:49

straffen

past sowieso niet in een zindelijkheidsontwikkeling. Straffen terwijl er mogelijk een medische oorzaak is vind ik sadistisch.

Mama1983

Mama1983

28-06-2015 om 21:31

dank

Dank voor jullie reacties. We gaan gewoon weer de luierbroekjes aandoen en inderdaad niet teveel aandacht geven. Bedankt dat mensen willen meedenken, top!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.