Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Anoniem

Anoniem

24-09-2013 om 13:28

Dochter 4 plast steeds in haar broek

Mijn dochter is 4 jaar en 2 mnden en zit nu op de basisschool.
Drama want ze blijft in haar broek plassen.
Thuis doet ze het ook zelfs als we haar meenemen naar de wc doet ze dus helemaal niks en vervolgens plast ze doodleuk door haar onderbroek en broek heen.

School geeft haar ook weleens helemaal doorweekt mee naar huis maar goed ik snap het ook wel de juffen zijn hier niet verantwoordelijk voor.
Ik begin een beetje radeloos te worden stickersysteem hebben we al geprobeerd eigen potje ook zelfs haar oudste broer heeft het voor gedaan.

Boos worden doe ik niet je kan beter kalm blijven maar kan dit komen door spanning?

Ook elke ochtend en middag is het een drama als ze naar school moet, huilen en gillen het gaat bij mij door merg en been heen

En hiervoor ging ze naar de peuterspeelzaal precies hetzelfde verhaal.

Help???

Druif

Druif

25-09-2013 om 08:35

Huisarts

Ben je al met haar bij de huisarts geweest? Soms is er een medisch probleem, waardoor het zindelijk worden niet lukt.

vraag

Je schrijft dat het elke ochtend en middag een drama is als ze naar school moet. Ze is ook denk ik net begonnen op school. Blijkbaar is dit voor haar nog erg spannend. Als het enigszins kan zou ik haar dan ook voorlopig zo veel mogelijk (bijvoorbeeld 's middags) thuis houden. Geef haar wat meer tijd om te wennen. Veel kinderen hebben daar even voor nodig, dat is heel normaal. Gelukkig mag je een 4 jarige thuis houden wanneer je maar wilt en/of dat nodig is.
Wellicht dat het plassen daarmee samenhangt. Is ze wel een tijd helemaal droog geweest?

Hanne.

Hanne.

25-09-2013 om 10:24

is ze zindelijk geweest

Ik haal uit je post niet of ze uberhaupt wel zindelijk is geweest.

Zo nee, zou ik dit moment (net naar school en daar gezien de drama's die ze maakt nog niet helemaal op haar plek) ook niet te veel aandacht aan besteden.

Luier(broekje) aan , haar leren hoe ze een schone aan trekt bij ongelukjes en het even op z'n beloop laten. En dan in januari, na alle stresvolle feestdagen weer een keer proberen.

Jesse_1

Jesse_1

27-09-2013 om 22:17

Snap het niet helemaal

Als ze nog helemaal _niet_ zindelijk is, waarom krijgt ze dan geen luierbroekje aan? Of was ze wel zindelijk, maar nu niet meer?

tip

Hier is een artikel dat gaat over terugvallen in de zindelijkheid. Misschien heb je er wat aan? http://www.opvoedpleinonline.nl/opvoedtips/artikel/terugval-van-de-zindelijkheid/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.