Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Op zoek naar contact met andere "jonge" moeders

Hallo allemaal,

Ik vind het vrij ongemakkelijk om te delen en wellicht is het een long shot maar niet geschoten is altijd mis! 

Ik ben 37 jaar en heb samen met mijn vriend een dochter van nu 10 maanden. We doen thuis heel veel samen maar ik mis vrouwelijk contact van andere "jonge" moeders. Zelf ben ik de laatste in mijn vriendengroep die aan kinderen is begonnen. Mijn vriendinnen hebben of besloten geen kinderen te willen of inmiddels al minimaal twee kinderen waarvan de jongste al 3 jaar is. Ook mijn jongere zusje was er een stuk vroeger bij en haar jongste is 4 jaar. Zij zijn de baby/dreumes tijd allang weer vergeten en met hele andere dagelijkse zaken bezig. Ik mis het enorm om andere vrouwen om me heen te hebben die net als ik in de 30 of wellicht nog wat ouder zijn en ook een jong kind hebben. Gewoon om af en toe mee te kunnen praten, je verhaal of onzekerheden bij kwijt te kunnen, tips uit te wisselen en wellicht eens af te spreken. 

Ik hoor graag als er iemand is die aan bovenstaande voldoet en hier ook behoefte aan heeft. 

Ik heb anderen leren kennen via zwangerschapsyoga en "Centering Pregnancy". Deze specifieke cursussen zijn nu wat laat maar misschien is er een cursus baby massage of "mommy&me" yoga bij jou in de buurt. 

Mocht je toevallig ook in het midden van het land wonen: ik wil best een keer koffie drinken. Oudste is net 3 en jongste 6 maanden. Ikzelf ben begin 30, dus een "gemiddelde" moeder. 

Ow en hier spuien kan natuurlijk ook. Er was een babies van 2023 topic. Daar kan je sowieso om tips vragen. 

eigenlijk zoek je contact met verse moeders dus😅

tip zou zijn naar bijv baby zwemmen of andere activiteiten met baby’s om ze te ontmoeten 

Herkenbaar, ik mis dat contact ook. Ik ben net zo oud als jij en heb een dochter die een paar maanden ouder is.

Hierboven zie ik al wel wat goede tips maar ik merk dat het toch best lastig is om iemand tegen te komen met wie het klikt. Tijdens de zwangerschapscursus is dat in ieder geval niet gelukt. Bij het babyzwemmen kom ik wel wat leuke ouders tegen maar het is vaak ook een moment waarbij er haast is (met afdrogen en jengelende kinderen) en daardoor is verder afspreken er nog niet van gekomen. Ook ga ik wel eens naar andere activiteiten met ouders met jonge kinderen maar vaak loopt het dan toch wat stroef of is er een reden waarom het contact niet verder gaat. Ik ben (voor zover ik weet) best gemakkelijk in de omgang, maar toch vind ik dit een lastige fase om contacten op te doen. Ik heb nu wel twee aardige moeders in de buurt ontmoet bij de speeltuin. Ik hoop dan ook dat wanneer mijn kind wat ouder word ik ook meer in contact kom met anderen.

Dat is een lastige fase. Vaak zijn moeders dan nog erg op zichzelf en gezin gericht. Zodra de schoolfase eraan komt dan gaat dat veel sneller. Je komt dan steeds op een hele ontspannen manier veel andere moeders tegen.
Voor die tijd kun je alleen maar bepaalde activiteiten doen waar ook veel jonge moeders komen en bepaalde fora opzoeken spreciaal voor jonge ouders (bij bv zwangerschapsfora sommige pijlers, vaak kan dat ook nog eens gaan leiden tot real life contacten als je dat wil). 

Neweve schreef op 26-08-2024 om 20:39:

Ik heb anderen leren kennen via zwangerschapsyoga en "Centering Pregnancy". Deze specifieke cursussen zijn nu wat laat maar misschien is er een cursus baby massage of "mommy&me" yoga bij jou in de buurt.

Mocht je toevallig ook in het midden van het land wonen: ik wil best een keer koffie drinken. Oudste is net 3 en jongste 6 maanden. Ikzelf ben begin 30, dus een "gemiddelde" moeder.

Ow en hier spuien kan natuurlijk ook. Er was een babies van 2023 topic. Daar kan je sowieso om tips vragen.

Toevallig woon ik ook ik het midden van het land. Ik heb 2 kids leeftijd 2 en 5. Dus wel wat oudere kids. Zelf begin 30.

@wendy als je contact wilt mag dat altijd. Maar ik denk dat jij mijn kinderen te oud vindt? 

Op die leeftijd zijn de meeste mensen uit de jonge kinderen. Die zitten in een totaal andere fase en genieten van meer vrijheid en zelfstandigheid. Het lijkt mij zeker buiten de grote steden erg lastig. Ik denk dat je online wel wat opties hebt. Of als ze eenmaal naar school gaan. 

Groepen voor baby's en jonge moeders zijn hier voor mensen uit bepaalde risicogroepen die lichte ondersteuning nodig hebben. En centering pregnany is met hetzelfde doel opgezet. Ik ben er na een paar bijeenkomsten snel mee gestopt. Zoek zelf mijn informatie op, stel gerichte vragen en heb weinig tijd of behoefte aan verhalen van anderen. Ik viel volgens de verloskundige ook niet onder de doelgroep. 

Hey Wendy, woon je in de buurt van Nieuwerkerk aan den IJssel? Wellicht kunnen wij een keer koffie doen? Ik ben 38 en moeder van een zoon van 8 weken oud. 

Ik ben ook uit dat topic van baby's van 2023. Mijn zoon is inmiddels (bijna) 15 maanden. Wij proberen nu een volgende zwangerschap tot stand te brengen om het maar zo te zeggen, maar dat lukt vooralsnog helaas niet. Voor zoon hebben we 5 jaar geduld moeten hebben, hopelijk hoeft het nu niet zo lang te duren voor een broertje of zusje.
Zelf ben ik 34 en ook ik heb weinig vriendinnen met kinderen van deze leeftijd. Ik ben ook op zoek naar mensen die open staan voor contact, met kinderen die een beetje in dezelfde leeftijd zitten (met een beetje geluk kunnen zij spelen). Over een jaar valt een leeftijdsverschil van 6 mnd wel mee, denk ik. Ik woon in de omgeving 026/024 ☎️. Je mag een pb sturen als je contact wil Geldt overigens ook voor anderen die op zoek zijn naar contact.


Yvaine schreef op 26-08-2024 om 21:55:

Herkenbaar, ik mis dat contact ook. Ik ben net zo oud als jij en heb een dochter die een paar maanden ouder is.

Hierboven zie ik al wel wat goede tips maar ik merk dat het toch best lastig is om iemand tegen te komen met wie het klikt. Tijdens de zwangerschapscursus is dat in ieder geval niet gelukt. Bij het babyzwemmen kom ik wel wat leuke ouders tegen maar het is vaak ook een moment waarbij er haast is (met afdrogen en jengelende kinderen) en daardoor is verder afspreken er nog niet van gekomen. Ook ga ik wel eens naar andere activiteiten met ouders met jonge kinderen maar vaak loopt het dan toch wat stroef of is er een reden waarom het contact niet verder gaat. Ik ben (voor zover ik weet) best gemakkelijk in de omgang, maar toch vind ik dit een lastige fase om contacten op te doen. Ik heb nu wel twee aardige moeders in de buurt ontmoet bij de speeltuin. Ik hoop dan ook dat wanneer mijn kind wat ouder word ik ook meer in contact kom met anderen.

En dit klinkt super herkenbaar. Had ik geschreven kunnen hebben, alleen heb ik nog geen moeders ontmoet enkel de boer van de schapen waar we vaak langs wandelen, haha.

Heel herkenbaar. Ik voelde me soms best eenzaam in de beginjaren. Sinds mijn oudste naar school ging heb ik veel leuke moeders leren kennen waarmee ik ook vaak afspreek. Maar bij de opvang en peutergym etc lukte het mij ook niet.

Bij het kdv zat ik in de ouderraad. Daar heb ik nu, 23 jaar na dato, nog een hele goede vriendin aan overgehouden.

ief

ief

01-09-2024 om 01:00

Herkenbaar, maar dan een beetje anders. Ik kreeg laat nog een nakomertje, toen alle vriendinnen allemaal tieners hadden. Mijn jongste is nu drie. 
Ik ben heel vaak naar de spelinloop geweest: koffie drinken van 9 tot 12 met andere ouders terwijl de kindjes (0-4 jaar) spelen. En gezamenlijk fruit eten. Je kan bij het consultatiebureau vragen of er bij jou ook zoiets in de buurt is. 
Het blijft wel lastig vind ik. Ik spreek weleens af met andere moeders die ik daar heb leren kennen, maar een echte klik zoals met mijn vriendinnen heb ik toch (nog?) niet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.