Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Hoe overleef je een huilbaby


Wat enorm vervelend! Dit soort gedrag van mijn ex was reden om het uit te maken. Hij deed niks behalve een keer een luier verschonen als ik er echt op aan drong. Het scheelde wel dat wij maar 1 kind hadden.

TO, sterkte! Ik hoop dat hij inmiddels iets van zich heeft laten horen en hoop dat hij wat bijdraait. En anders, ga lekker een weekend weg. Dan moet je wel kolven maar mag hij het verder uitzoeken met de kinderen. Kun je nog steeds veel slaap inhalen en even gewoon rust om je heen hebben.

heftig allemaal, maar hee kgeef je een flinke schouderklop dat je je streep heb getrokken en je grens aangeeft,  go mama!

Het is vervelend dat het op die manier moet maar hopelijk krijgt hij een beetje inzicht dat het echt anders moet van zijn kant.

Ik ben blij dat je wat heb kunnen slapen.

Oh TO en nog iets, ookal wil je er misschien helemaal niet aan: heb je overwogen om te stoppen met de bv? Ik wilde dat zelf absoluut niet hoewel iedereen me met deze raad om de oren sloeg, maar achteraf denk ik dat ze gelijk hadden. Als ik gestopt was had ik de baby bij m’n ouders kunnen brengen en zelf gewoon slapen, had m’n man makkelijker wat over kunnen nemen, was het voor mij niet nog een extra aanslag op m’n lichaam geweest. Denk er s over. Snap het heel goed als je niet wilt, ik wilde het zelf ook niet, maar het had de zaak enorm kunnen verlichten. 

Luna85 schreef op 14-10-2021 om 06:39:


Ik heb man dus gister weggestuurd zodat hij kan nadenken en uitrusten. Blijkbaar is hij daar nog niet klaar mee. Ik had verwacht dat hij gisteravond wel weer op de stoep zou staan, of in ieder geval even zou laten weten hoe en wat of dat hij even zou vragen hoe het thuis ging.

Heeft hij nog niks van zich laten horen? Ik kan dat echt niet begrijpen. 
Hoeveel tijd besteedt hij nu echt aan jullie? Gaat hij wel eens op pad met de oudste twee?

Als ik het zo lees heeft ook jouw man hulp nodig. Hij moet hier iets in veranderen. Maar ik val in herhaling, merk ik. 
Verder vind ik het echt knap hoe jij er staat en wat je allemaal alleen doet. 

heb je ondertussen al iets van hem gehoord?

Poezie schreef op 13-10-2021 om 11:28:

[..]

Deze tekst. En dan naar zijn werk mail gestuurd.

Mooi stukje Krullenbol. Maar is het niet een kortere weg om dan maar zelf, eventueel met hulp van sterke buurman/moeder/buurvrouw het bureau op te pakken en dat dan maar zelf te verhuizen?

Tsjor

Lotte78: 'Of zoals de huisarts zei , in het beste geval wil je vrouw straks scheiden zodat ze nog maar 50% zorg hoeft te geven. In het slechtste geval wordt ze opgenomen en heb je 100% de zorg. Dit kunnen we voorkomen door nu in actie te komen.'
Zo'n huisarts gun je toch iedereen.

Tsjor

tsjor schreef op 14-10-2021 om 16:51:

[..]

Mooi stukje Krullenbol. Maar is het niet een kortere weg om dan maar zelf, eventueel met hulp van sterke buurman/moeder/buurvrouw het bureau op te pakken en dat dan maar zelf te verhuizen?

Tsjor

Ik stem voor pontificaal naast hem aan zijn bureau gaan zitten met beeb tot meneer gewoon zelf zijn bureau verhuist. Wat denkt hij wel niet.

Rockstar schreef op 14-10-2021 om 17:16:

[..]

Ik stem voor pontificaal naast hem aan zijn bureau gaan zitten met beeb tot meneer gewoon zelf zijn bureau verhuist. Wat denkt hij wel niet.

Ik zou z'n bureau zelf wel voor hem verhuizen naar het gastenverblijf.. 

Ellori schreef op 14-10-2021 om 17:24:

[..]

Ik zou z'n bureau zelf wel voor hem verhuizen naar het gastenverblijf..

Ja doei. Gewoon niet verder dan net buiten de deur.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

14-10-2021 om 17:38

Rockstar schreef op 14-10-2021 om 17:16:

[..]

Ik stem voor pontificaal naast hem aan zijn bureau gaan zitten met beeb tot meneer gewoon zelf zijn bureau verhuist. Wat denkt hij wel niet.

Ik zou de baby er zoveel mogelijk buiten laten.

Ik zou me vooral niet bezig houden met passief agressief gedrag, maar met de baby, de twee echte kinderen en mezelf. Bepaal wat jij nodig hebt, zorg dat er  hulp is voor hem, zodat je dat wat kunt vergeten, en focus je op die vier. 
ALs je man inderdaad ziek of opgebrand is, dan heeft hij hulp nodig die jij niet kan geven. Als het gewoon een e.l is, heb je een wonder nodig die meestal niet zomaar komen. Want dan was het al wel gebeurd. 
Wat het ook is, bepaal (met pop poli en mensen die dichtbij je staan), wat jij nu nodig hebt en hoe je daarvoor kunt zorgen. Nogmaals, veel ervaren moeders willen je helpen. Misschien niet met de baby, maar met een logeerpartij voor de andere twee, een keer koken of boodschappen voor je meenemen. 
Door te kijken of iemand hem kan benaderen om hulp te vragen, geef je hem de kans om zichzelf te herpakken en weer  de liefhebbende vader te worden die jouw gezin nu zo hard nodig heeft. En jezelf de ruimte om je op de andere gezinsleden en vooral jezelf te focussen. 

Hij is nog niet thuis?

Ik zou NU mijn vader of iemand anders sterk opbellen en dat bureau stande pede (laten) verhuizen naar dat huisje.

Hij stelt je voor 't voldongen feit dat hij je achterlaat met 3 kinderen waaronder een huilbaby. En dat je de kar al weken grotendeels alleen trekt.

Dan is het voldongen feit "de living terug voor mij en de kinderen" een kleintje als hij terugkeert.

Luna85

Luna85

14-10-2021 om 18:33 Topicstarter

Hij is thuis hoor. Hij had een melding van het cjg dat ik was wezen wegen. Gewoon, om even zeker te weten dat baby genoeg binnen krijgt ondanks slaaptekort en mijn zorgen weg te nemen. Maar dat vond ‘ie belachelijk. Want ouders overleggen dat soort dingen toch 

Luna85 schreef op 14-10-2021 om 18:33:

Hij is thuis hoor. Hij had een melding van het cjg dat ik was wezen wegen. Gewoon, om even zeker te weten dat baby genoeg binnen krijgt ondanks slaaptekort en mijn zorgen weg te nemen. Maar dat vond ‘ie belachelijk. Want ouders overleggen dat soort dingen toch

Ok, dan. Had hij ook nog iets zinnigs te zeggen over al zijn nadenkwerk van afgelopen 24 uur?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.