Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Bijtje82

Bijtje82

13-01-2022 om 18:21

Ik snap die behoefte nooit zo om perse uniek te zijn. En dan bedoel ik de verbastering van bestaande namen. Daarbij vind ik het persoonlijk ook heel vervelend als ze de naam van mijn oudste afkorten naar Juul. 

En m'n ex zwager vond z'n tweede naam leuker, dus die noemde hem steeds naar z'n tweede naam. Tot ik vervolgens nogal bot reageerde.. Sindsdien heet ie Juul.. Ik vind het echt verschrikkelijk. Zoon vind het ook irritant. 


Regendrup. schreef op 13-01-2022 om 18:15:

[..]

Ik was verbaasd dat er nog geen dergelijk topic was dacht doe het zelf maar.

Zat er laatst aan te denken, dus mijn dank is groot sat jij het hebt gedaan.

Ik heb voor een vriendin proefgedraaid mbt de namen van hun kind. Want wilden buitenlandse naam en als ik het niet fatsoenlijk uit kon spreken, dan ging het niet door.

Regendrup. schreef op 13-01-2022 om 18:20:

[..]

Hahahahah wel goed spellen hoor. Er hoort een punt achter.

Zo:

Regendrup.

Ahhh ja ik zie het. Regendrup. die punt maakt het alleen maar erger


Temet schreef op 13-01-2022 om 13:52:

" Op vakantie 3 zusjes: Angel, Desteny en Diamond"

Mijn dochter zat op school en opvang bij 3 zusjes die Blessing, Favour en Precious heetten. Dat waren gelukkig best leuke kinderen. Die kwamen uit een Ghanees gezin trouwens, een naam als Blessing is in die kringen vziw niet ongewoon.

Bij de naam Precious moest ikzelf steeds aan Gollem denken, ik hoop maar voor dat meisje dat niet teveel mensen in haar omgeving dat hebben.

Dat soort namen zijn in West Afrika heel normaal. Divine (ik ken er minstens 5), Immaculate (moeder van 3 kinderen), obedience (als ze iets niet was...), patience, Sunday, precious, goodluck (vorige president van nigeria) Blessing.. of in het frans dieudonnee...


Overigens kon je vroeger in Nederland echt niet van die bijzondere spellingen aangeven. Ik heb een roepnaam die niet mocht van de burgerlijke stand omdat het geen bestaande naam was.. en zo gek is hij niet hoor 😇

Jesse_1 schreef op 13-01-2022 om 17:36:

[..]

Het draait niet alleen om jou of om mij. Maar misschien is het leuk als we op de wereld wat aardiger zijn tegen en over elkaar. En wat een ander leuk of mooi vindt niet genadeloos afbranden.

Dan open je een boehoe wat zijn we allemaal gemeen tegen elkaar op deze wereld topic. Wat een gezeur. Zo kan je niks meer zeggen er is altijd wel iemand op wiens lange tenen je staat. Je kan dit topic ook overslaan. Of zelfs blokkeren. Heb je ook geen last van ons. 

Ik kan namen echt afschuwelijk vinden. En anderen kunnen de naam van mij of mijn dochter afschuwelijk vinden. Dat mag. Afschuwelijk of mooi is een mening. 

Regendrup.

Regendrup.

13-01-2022 om 18:29 Topicstarter

Lollypopje schreef op 13-01-2022 om 18:22:

[..]

Ahhh ja ik zie het. Regendrup. die punt maakt het alleen maar erger


Regendrup.

Regendrup.

13-01-2022 om 18:30 Topicstarter

Zusterclivia schreef op 13-01-2022 om 18:22:

[..]

[..]

Zat er laatst aan te denken, dus mijn dank is groot sat jij het hebt gedaan.

Ik heb voor een vriendin proefgedraaid mbt de namen van hun kind. Want wilden buitenlandse naam en als ik het niet fatsoenlijk uit kon spreken, dan ging het niet door.

Wat een goed idee! 

En graag gedaan haha!

Regendrup. schreef op 13-01-2022 om 18:20:

[..]

Hahahahah wel goed spellen hoor. Er hoort een punt achter.

Zo:

Regendrup.

Oh ja die punt is natuurlijk wel belangrijk. Je moet wel uniek zijn. 🤣

BlueFawn schreef op 13-01-2022 om 17:39:

[..]

Hier is het nog steeds Sjan, Jack is ook vaak Sjak.

ja maar zoveel Sjannen zijn er niet meer, ze sterven uit

Regendrup.

Regendrup.

13-01-2022 om 18:35 Topicstarter

PinkFlower schreef op 13-01-2022 om 18:32:

[..]

Oh ja die punt is natuurlijk wel belangrijk. Je moet wel uniek zijn. 🤣

Dat bedoel ik!

Zusterclivia schreef op 13-01-2022 om 18:12:

[..]

🤣

Altenatief, Piet, Petra, Peter en Pieter? 😁

Ik had een vriendinnetje op de basisschool van wie de ouders Peter en Petra heetten.

En in de buurt woonden een stel met de namen Jac en Jacqueline.

Wat ik nooit gesnapt heb is dat mensen hun kinderen dezelfde naam als vader of moeder geven. Dus vader heet Jan en de oudste zoon heet ook weer Jan. Das in één gezin toch behoorlijk lastig lijkt me. Of hetzelfde met net een andere spelling. Dus vader Harrie en zoon Harry of zo.

Regendrup.

Regendrup.

13-01-2022 om 18:39 Topicstarter

Ik ken ook een Nick & Nicky. Had echt gelachen als ze hun zoon Nico genoemd hadden ofzo.

2 jaar geleden was er op OOl een topic waarin iemand een Mike en een Imke had en graag de derde ook met die letters wilde.  Ze kreeg wel allerlei namen als tip, ook de vraag waarom je t zou willen met dezelfde letters.Ik dacht toen dat t een nep verhaal/vraag was.  Maar zag een poos geleden een rouwadvertentie met deze 2 namen en...een derde met dus dezelfde letters. Het was dus wel echt. Ekim of zo is t geworden.

MamaE schreef op 13-01-2022 om 18:38:

[..]

Ik had een vriendinnetje op de basisschool van wie de ouders Peter en Petra heetten.

En in de buurt woonden een stel met de namen Jac en Jacqueline.

Wat ik nooit gesnapt heb is dat mensen hun kinderen dezelfde naam als vader of moeder geven. Dus vader heet Jan en de oudste zoon heet ook weer Jan. Das in één gezin toch behoorlijk lastig lijkt me. Of hetzelfde met net een andere spelling. Dus vader Harrie en zoon Harry of zo.

Dat was traditie, dat vernoemen.

Één van mijn ouders komt uit een gezin waar alle 5 de kinderen dezelfde drie namen hadden in andere volgorde en mannelijke en vrouwelijke vorm. Maar dat is wel alweer 70 jaar geleden.

Ik ben zelf ook vernoemd, maar dan met mijn tweede naam. Dat vind ik wel leuk.

Lollypopje schreef op 13-01-2022 om 18:42:

[..]

Dat was traditie, dat vernoemen.

Één van mijn ouders komt uit een gezin waar alle 5 de kinderen dezelfde drie namen hadden in andere volgorde en mannelijke en vrouwelijke vorm. Maar dat is wel alweer 70 jaar geleden.

Ik ben zelf ook vernoemd, maar dan met mijn tweede naam. Dat vind ik wel leuk.

Bij man is dat ook hij heeft de mannenversie en jongste zusje de vrouwenversie. De 2 andere brussen hebben hele andere namen. We plaagden zusje altijd dat ze geen eigen naam kreeg omdat ze ongelukje was

Zijn moederhad trouwens een lange naam maar werd altijd Zus genoemd. En Fried en friedje , Jo en Jo waren met elkaar getrouwd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.