Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Ach, zouden die mensen dat wel eens een paar keer hardop gezegd hebben? Gajes...
Op zich een mooie naam hoor, uitermate klassiek (uit de Romeinse tijd). Maar niet bruikbaar hier in Nederland, vind ik. Tenzij als doopnaam, en dan als roepnaam Kay of zo.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

27-01-2022 om 12:09

Jippox schreef op 27-01-2022 om 12:06:

Oeh, er komt nu net een jongetje langs dat "Gaius' heet (met een super Hollandse achternaam a la ''De Vries' erbij)...

Gaius van Merlin? 

Gelukkig worden niet alle namen die BNers hun kinderen geven klakkeloos overgenomen door andere ouders.
Denk aan Kim Kötter die haar eerste zoon de naam MUCK gaf.
Dat is het Engelse woord voor MEST, ROMMEL, VUILIGHEID.
'To muck out' = uitmesten.

How stupid can you be!

Leene schreef op 27-01-2022 om 10:12:

[..]

Nee, mis. Het is helemaal niet duidelijk uit de Bijbel dat zij een prostituee was. Wat wel bekend is, is dat Jezus haar genas. Hij wierp zeven duivelen bij haar uit. Waarschijnlijk zouden we tegenwoordig zeggen dat ze heel erg in de war was en/of hallucineerde. Hij genas haar dus van een psychische ziekte. Daarna is zij Jezus gaan volgen. Er zijn verhalen dat zij een prostituee zou zijn maar dat is niet hard te maken. En al zou ze dat geweest zijn, dat maakte voor Jezus niets uit. Hij ging om met het uitschot van de maatschappij.

Dus ik snap heel goed dat mensen die een Bijbelse naam willen geven uitkomen bij Maria Magdalena ( magda, lena, maria etc)

Bedankt voor de uitleg. Stuk helderder geworden  

IngridT schreef op 22-01-2022 om 23:09:

Ik sta voor de klas in Friesland. Veel bijzondere namen. Heb al eens een Ytsje in de klas gehad (en, ja, dat spreek je uit als ‘ietsje’) en ook een Pytsje. Sjoerd is heel normaal maar ook Hylke en Sietse ( van de kameleon 😀). Heb al tig Fardou’s in de klas gehad ( of Fardau, mag allebei)

Ik vind Fardou echt heel mooi maar zie daar geen meisje met blonde staartjes bij. Jildou vind ik ook een mooie naam.

Ik werkte ooit in een boekhandel en kan me herinneren dat een vader zijn zoon ('t joch was een jaar of 5) riep: "Parcival!" Ik had gelijk een beeld van een groot paard met een gespierde ridder in maliënkolder erop.

Zij-van-boven schreef op 27-01-2022 om 13:24:

[..]


Ik werkte ooit in een boekhandel en kan me herinneren dat een vader zijn zoon ('t joch was een jaar of 5) riep: "Parcival!" Ik had gelijk een beeld van een groot paard met een gespierde ridder in maliënkolder erop.

🤣

Ik ken trouwens ook een 'Gjert'. Nou weet ik (inmiddels) wel dat dat een Noorse naam is, maar voor mij klinkt het toch meer alsof degene die de aangifte deed een flink stuk in de kraag had...

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-01-2022 om 14:30

Jippox schreef op 27-01-2022 om 14:18:

Ik ken trouwens ook een 'Gjert'. Nou weet ik (inmiddels) wel dat dat een Noorse naam is, maar voor mij klinkt het toch meer alsof degene die de aangifte deed een flink stuk in de kraag had...

Oh ja, ik had een collega die zijn zoon ook een Noorse naam had gegeven, wat op zich prima is, maar het leek gewoon niet op een naam. Ook iets met ergens een willekeurige j. Iets als Börje.

ik kende in mijn studententijd ook een Parcival.

mijn vriend opperde de naam Magnus voor een zoon. Mooie naam, maar niet voor kind van ons. Ik zag bij die naam een grote, gespierde noorman. Wij zijn allebei klein en ik vond die naam niet bij een klein iemand passen. (Uiteindelijk dochter gekregen, dus jongensnamen was niet relevant)

Leene

Leene

27-01-2022 om 16:59

Wat ik soms ook grappig vind is de combinatie van doopnamen. Zo ken ik een Maximilliaan Arie. Haha... opa moest ook vernoemd worden. Maakt natuurlijk niet uit maar toen we het geboorte kaartje kregen moest ik wel lachen.

Mugske schreef op 27-01-2022 om 15:32:

mijn vriend opperde de naam Magnus voor een zoon. Mooie naam, maar niet voor kind van ons. Ik zag bij die naam een grote, gespierde noorman. Wij zijn allebei klein en ik vond die naam niet bij een klein iemand passen. (Uiteindelijk dochter gekregen, dus jongensnamen was niet relevant)

De Magnus die ik ken is iemand van Surinaamse afkomst. Ook bepaald geen Noormanachtig uiterlijk.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-01-2022 om 18:05

Leene schreef op 27-01-2022 om 16:59:

Wat ik soms ook grappig vind is de combinatie van doopnamen. Zo ken ik een Maximilliaan Arie. Haha... opa moest ook vernoemd worden. Maakt natuurlijk niet uit maar toen we het geboorte kaartje kregen moest ik wel lachen.

Ooit op het werk moest ik een foto laten maken voor de fotopas. De persoon voor mij moest hetzelfde doen en dus vroeg de pasmakende dame naar zijn officiële naam. "Pim". Oké, Pim, is dat ook de voornaam in je paspoort? "Nee, maar ik heet Pim." Lang gedoe en het was overduidelijk dat deze man (jongen eigenlijk) liever niet zijn echte naam gebruikte. Bleek hij officieel Wilhelmus te heten, maar zich daar pittig voor te schamen. Daarna moesten we wachten tot we voor de foto werden opgehaald. Uiteraard werd hij daarna consequent "Wilhelmus" genoemd door de fotograaf die alleen onze namen had doorgekregen, niet wat eraan vooraf was gegaan.

Er zijn momenten dat ik blij ben met mijn doodgewone naam. Dit was zo'n moment.

Vroeger noemden ze mijn zus in het ziekenhuis als patiënt bij eerste doopnaam en meisjesnaam. Daar reageerde ze niet op, ze dacht dat het iemand anders was. Dus ik snap die Pim prima!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

27-01-2022 om 19:21

Netherfield schreef op 27-01-2022 om 19:17:

Vroeger noemden ze mijn zus in het ziekenhuis als patiënt bij eerste doopnaam en meisjesnaam. Daar reageerde ze niet op, ze dacht dat het iemand anders was. Dus ik snap die Pim prima!

Mijn vroegere bazin deed dat (ook): ze gebruikte consequent haar roepnaam + meisjesnaam. Zodat ze, naar eigen zeggen, nog een andere identiteit (doopnaam + trouwnaam) zou kunnen aannemen mocht dat ooit nodig blijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.