Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby niet welkom op bruiloft


Poezenmeisje schreef op 05-07-2023 om 07:08:

Als TO wél haar kind mag meenemen, zijn 20 andere mensen misschien pissed dat hun grut niet mee mocht?

Kinderen van directe familie wel welkom en kinderen van vrienden en collega's niet is helemaal geen gekke "eis" hier in de regio. Zeker de wat grotere kinderen,  kunnen makkelijk bij een oppas achtergelaten worden. 

Eleanor schreef op 05-07-2023 om 06:54:

[..]

Ik laat mijn jonge baby (die ook nog eens een moeilijke start heeft gehad) echt niet ineens een hele dag achter bij een onbekende, laat staan iemand van twaalf. Zelfs al zou dat prima in orde komen, het is voor de baby toch niet fijn?!

Dat snap ik. Maar dan kan de vader toch thuisblijven met de baby? Ga jij desnoods enkel voor de ceremonie op en neer. Het is jouw broer; jouw partner heeft daar vast niet dezelfde band mee en dan vind ik het redelijk dat hij degene is die thuisblijft met de baby. Of dat hij in een nabijgelegen hotel blijft met baby en jij de bruiloft bezoekt en tussendoor even naar het hotel gaat om met de baby te zijn. 

Eleanor

Eleanor

05-07-2023 om 07:38 Topicstarter

Malibu2 schreef op 05-07-2023 om 07:25:

[..]

Dat snap ik. Maar dan kan de vader toch thuisblijven met de baby? Ga jij desnoods enkel voor de ceremonie op en neer. Het is jouw broer; jouw partner heeft daar vast niet dezelfde band mee en dan vind ik het redelijk dat hij degene is die thuisblijft met de baby. Of dat hij in een nabijgelegen hotel blijft met baby en jij de bruiloft bezoekt en tussendoor even naar het hotel gaat om met de baby te zijn.

Dat zou kunnen ja, al zit je dan nog met de borstvoeding. 

Maar ook los daarvan vind ik het niet leuk als het zo moet en ik baal er eerlijk gezegd steeds meer van dat dat van me gevraagd wordt. Dus ik twijfel er nog over of ik het zo wel wil.

Malibu2 schreef op 05-07-2023 om 07:25:

[..]

Dat snap ik. Maar dan kan de vader toch thuisblijven met de baby? Ga jij desnoods enkel voor de ceremonie op en neer. Het is jouw broer; jouw partner heeft daar vast niet dezelfde band mee en dan vind ik het redelijk dat hij degene is die thuisblijft met de baby. Of dat hij in een nabijgelegen hotel blijft met baby en jij de bruiloft bezoekt en tussendoor even naar het hotel gaat om met de baby te zijn.

Heb je uitgerekend hoeveel tijd dat in beslag neemt? 2 uur rijden naar ceremonie, kolven, ceremonie, 2 uur rijden. 

15-30 minuten naar een hotel, 15-30 minuten voeden, 15-30 minuten terug. En dat een paar keer, ook midden in het eten. Ook als je het maar 1 keer doet, ga je niet 2x2 uur rijden en een hotel betalen om de helft van de ceremonie te missen. Als je al op je kamer mag.

Dan zou ik eerder mijn man op de parkeerplaats  laten zitten zodat iedereen ziet dat hij niet naar binnen mag ivm baby

Eleanor schreef op 05-07-2023 om 07:38:

[..]

Dat zou kunnen ja, al zit je dan nog met de borstvoeding.

Maar ook los daarvan vind ik het niet leuk als het zo moet en ik baal er eerlijk gezegd steeds meer van dat dat van me gevraagd wordt. Dus ik twijfel er nog over of ik het zo wel wil.

Dat snap ik. Om eerlijk te zijn zou ik er door deze egoïstische houding van mijn broer al geen zin meer in hebben. Hij is niet belangrijker dan mijn eigen kind. Voor mij was het dan simpel. En laat je vooral niet in de positie duwen dat jij hier het probleem bent, dat is hij met zijn eisen - hij zet de boel op scherp, niet jij. 

Ik zou hem vertellen - vriendelijk - dat je het heel erg jammer vindt om de bruiloft te missen maar dat je hebt gekozen om thuis te blijven omdat je niet zo lang bij je baby weg kan zijn. Argumenten hoe het wel zou kunnen vriendelijk aanhoren en antwoorden met “Daar hebben we over nagedacht maar dat is niet haalbaar.” 

Ik zou erheen gaan met man en baby. Tijdens de ceremonie gaat man met baby een stukje wandelen. Zelf bij de ceremonie blijven. Daarna weer naar huis gaan.

Een bruiloft is een life event waarin je je geluk wil delen met jouw dierbaren, Dat heeft te maken met samen vieren en blijheid, dat is althans de betekenis ervan voor mij. Hoe kun je je mensen met zulke dilemma's opzadelen juist op zo'n moment? Wat een zuur gedoe! Mag er wel gemorst worden op het tapijt ?

Zelf zou ik waarschijnlijk überhaupt niet gegaan zijn, ook niet zonder baby, ook niet in een hotel. Buiten mijn eigen huis en dat van mijn ouders was ik de eerste 3 maanden echt ontredderd geweest, met of zonder baby. Veel mensen begrepen dat niet, pas later werd ik wat flexibeler.

Okki21 schreef op 04-07-2023 om 23:25:

Stomme vraag misschien maar hoe doen moeders dat dan als ze gaan werken na het verlof? Dan zit je toch met hetzelfde? En ben je ook 8u van huis? Oké dat gaat dan om tien weken na de bevalling maar even vanuit het principe.
Snap het gevoel wel heel goed hoor maar er zijn wel oplossingen te bedenken zoals ook wordt aangegeven waarbij je je kindje toch relatief dichtbij hebt en niet op 2u afstand rijden. Krijg je hier later echt geen spijt van als je helemaal niet gaat?

Geen oordeel hoor over welke keuze je maakt!
Zelf zou ik trouwens in elk geval naar de ceremonie gaan en kijken of ik het diner of eerste deel feest kan aansluiten. Baby zou ik dan echt niet meenemen want dat is expliciet uitgesproken dat ze dat niet willen.

Helemaal geen stomme vraag. Met 10 weken weer moeten werken vind ik ongezond vroeg. Ik moest zelf met 12 weken weer maar man, wat heb ik gehuild. Op het kdv een beetje maar in de auto ging ik los. Ben nu zwanger van de tweede en ga het niet meer zo doen! Gelukkig kan ik nu 9 weken extra verlof nemen tegen 70%. Geld was trouwens niet de reden dat ik na 12 weken weer ging werken, maar onwetendheid.

AlisonH schreef op 05-07-2023 om 07:49:

Ik zou hem vertellen - vriendelijk - dat je het heel erg jammer vindt om de bruiloft te missen maar dat je hebt gekozen om thuis te blijven omdat je niet zo lang bij je baby weg kan zijn. Argumenten hoe het wel zou kunnen vriendelijk aanhoren en antwoorden met “Daar hebben we over nagedacht maar dat is niet haalbaar.”

Ik zou dat laatste niet eens zeggen, je bent vriendelijker dan ik 😅. Ik zou gewoon zeggen: jij wil geen kinderen op je bruiloft dus ik moet kiezen en ik kies mijn kwetsbare jonge baby boven mijn volwassen broer. 

Ooit een bruiloft gehad die kindvrij moest zijn. Van vrienden met een hoop commentaar op ander mans kinderen en later ook op de onze en hun nichtje. Ze waren verwend, zij zouden alles anders doen, bepaalde dingen nooit accepteren enz. En kinderen op bruiloften waren maar lastig en aandacht eisers...

Nu hebben ze er twee. Strontvervelend, niet luisteren en verwend. Maar wel alles idd anders als wij doen 😅🤣.

Wij trouwen volgend jaar, kinderen meer dan welkom en ook kinder entertainment aanwezig. Vinden ze helemaal leuk want hun kinderen horen er toch ook bij. En zo fijn dat het hele gezin kan komen ipv alleen volwassenen. Ik heb het aangehoord en me wijselijk stil gehouden. 

S.ndra schreef op 05-07-2023 om 07:51:

Ik zou erheen gaan met man en baby. Tijdens de ceremonie gaat man met baby een stukje wandelen. Zelf bij de ceremonie blijven. Daarna weer naar huis gaan.

Het is twee uur heen en twee uur terug. Dat zou ik echt teveel moeite vinden voor alleen een ceremonie. Ook voor een broer. Ze hebben immers een koele band. Broer wil de baby er niet bij, het gevolg kan dan dus zijn dat zijn zus er niet bij is omdat de baby borstvoeding nodig heeft. 

Eleanor schreef op 05-07-2023 om 06:54:

[..]

Ik laat mijn jonge baby (die ook nog eens een moeilijke start heeft gehad) echt niet ineens een hele dag achter bij een onbekende, laat staan iemand van twaalf. Zelfs al zou dat prima in orde komen, het is voor de baby toch niet fijn?!

Maar twee uur in de auto, de hele dag op schoot of in de wandelwagen en continu vreemden die aan je willen zitten en daarna nog eens twee uur terug rijden is toch ook niet echt fijn voor een baby?

Hoe lastig de wens van je broer ook voor je is, ik zou hoe dan ook gaan. 

Er zijn best oplossingen te vinden met behulp van je man en/of andere familie. Zelf zou ik ergens in de buurt een huisje huren in plaats van een hotelkamer. Misschien kan je dat samen met je ouders doen of met familie die met dezelfde uitdaging zit? Dan kan je elkaar afwisselen en hoef je na het feest niet nog helemaal naar huis. Op die manier kan je er samen een gezellig uitje van maken.

Als je er niet meteen een paar dagen van kan/wil maken, kan je je broer misschien vragen of je gebruik mag maken van zijn huis? Ik neem tenminste aan dat hij in de buurt woont. En dan doe je daar eenzelfde constructie voor het oppassen, met hulp van bijv. opa en oma?

Verder zou ik je broer sowieso vertellen wat je allemaal gaat organiseren om erbij te kunnen zijn en hem vragen of hij zelf nog een handreiking kan doen om het makkelijker te maken.

Aviendha schreef op 04-07-2023 om 21:20:

[..]

Ik gaf ook volledige borstvoeding maar een paar uur weg kan wel hoor, ik ging op pad met rugzak, handkolf en koeltasje erin. Ze hoeft niet gelijk de hele dag.

Het is al meer dan 2 uur rijden, en dan de bruiloft nog.

Anna Cara schreef op 04-07-2023 om 21:48:

ik zou proberen oppas te regelen voor 6 uur en naar huwelijk gaan. Alleen voor officieel deel. Dan weer naar huis.Je broer trouwt maar 1 keer als het goed is, mijn advies is om wel bij de trouwplechtigheid te zijn. Ook om band te versterken. Geen opppas? Je man kan wellicht meerijden en bij de baby blijven. Ook gingen wij al op pad naar hotel met baby heel jong. Wellicht dan nl nog de optie om dan in avond nog even gedag te zeggen met baby. Gewoon 5 minuten. En weer weg. Huilt je baby, dan niet naar binnen. Lekker weekendje met je gezin van maken.

Bij de trouwplechtigheid zijn om de band te versterken???

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.