Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-02-2024 om 15:49
Dit voorjaar gaan we weer kamperen met de tent & baby. Vorige keer (afgelopen zomer) was mijn zoontje nog maar een paar maanden oud dus had genoeg aan de wandelwagen(bak) & waterdicht kleed als "verblijfplaats". Maar inmiddels is hij 8 maanden oud dus nu moet er ook een kinderstoel worden toegevoegd aan de kampeer-inventaris (naast het Deryan slaaptentje wat we al hebben).
Heeft iemand tips voor een handige kinderstoel? Onze eigen kampeertafel & stoelen staan op hoogte, dus ook bij voorkeur een hoge kinderstoel. En de auto zit al vol genoeg met alle spullen dus een stoel die klein opklapbaar is of weinig ruimte in beslag neemt is wel essentieel.
Andere kampeertips met een baby (van dan 10 maanden oud) zijn natuurlijk ook welkom
25-02-2024 om 10:51
IKEA kinderstoel, absoluut. En ook handig om mee in de douche te nemen op de camping als kindje helemaal onder fruithapje zit of iets.
25-02-2024 om 11:09
Ysenda schreef op 24-02-2024 om 23:31:
[..]
De zitverhoger zijn wij gaan gebruiken toen zoon echt net kon zitten met een maand of 6. (Hij was motorisch vrij sterk) Omdat de verhoger vast zit aan de gewone stoel en je kind vast zit in de verhoger gaat dat prima.
Ik vond en vind de ikea stoel echt een drama. En was ook niet te doen in onze tent.
Oh, dat klinkt veel vroeger dan ik zou denken en het plaatje eruit ziet! Had je dan altijd een extra "volwassen" stoel mee voor hem met kamperen?
25-02-2024 om 11:13
Suuus schreef op 25-02-2024 om 08:05:
hi, ga je meerdere campings doen of naar 1? Je kan altijd de camping even bellen, sommigen hebben kinderstoelen staan en die kun je dan gewoon lenen of voor een klein bedrag huren. Je kan het altijd proberen.
Straks in het voorjaar eerst 1,5 week op dezelfde camping, maar daarna in de (vroege) zomer nog wel een paar campings (ik denk zo'n 5-7 dagen per camping, totaal 3 weken oid?). We kamperen meestal op kleine natuurcampings, dus ik acht de kans niet heel groot eigenlijk dat ze daar zomaar een kinderstoel hebben staan. Maar bedankt voor de tip!
25-02-2024 om 11:16
masatu schreef op 25-02-2024 om 11:09:
[..]
Oh, dat klinkt veel vroeger dan ik zou denken en het plaatje eruit ziet! Had je dan altijd een extra "volwassen" stoel mee voor hem met kamperen?
Niet altijd, maar ik heb laagzitters, dus hij zat er ook wel gewoon op de grond in. Met een band met aan weerszijden een oog en dan met grondspijkers vastgezet zodat hij niet weg kon met verhoger en al. En ik had altijd 2 stoelen mee voor het geval een andere volwassene bij mijn tent wilde komen zitten. Ik kampeerde altijd alleen met zoon.
Ik heb ook wel eens tuinstoelen gehuurd bij een camping.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.