Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-08-2021 om 10:54
Na 1.5 jaar beperkingen begrijp ik dat het merendeel van het land weer gaat leven. Verjaardagen met veel mensen, borrels en personeelsfeesten: alles lijkt weer te kunnen. Dit moet ieder voor zichzelf weten, ergens begrijp ik ook wel dat het leven ooit weer opgepakt moet worden maar ik zit met het volgende.
Ik ben hoogzwanger en heb ervoor gekozen mijn vaccinatie pas na mijn bevalling te nemen. Nu lees je in de media steeds meer verhalen over de gevaren van corona in het laatste trimester. Hierdoor ben ik erg voorzichtig in mijn contacten en spreek ik nog steeds alleen af in beperkte kring.
Ik merk dat dit de laatste tijd weerstand oproept in mijn omgeving. Ik ga als enige niet naar verjaardagen van vriendinnen, ga weg wanneer er bij een activiteit plots meer mensen komen dan vooraf vermeld en wil niet samen in een auto met collega's bijv naar een werkmeeting.
Enerzijds sla ik wellicht wat door, anderzijds is bevallen met corona en hierdoor je baby niet kunnen vasthouden natuurlijk erger dan bekend staan als de zeikert van de vriendengroep/familie 😉
Hoe gaan andere zwangeren hiermee om? En niet zwangeren, zouden jullie begrip hebben wanneer een zwangere in jullie omgeving niet zou deelnemen aan groepsactiviteiten?
Liefs,
12-10-2021 om 21:05
Dankjewel. Inmiddels een mooie dochter rijker. Ik vind het erg dubbel. Ergens vind ik het wel lekker om een reden te hebben kraambezoek te beperken maar anderzijds merk ik dat ik de spontaniteit wel heb gemist bij deze baby omdat ik erg aan huis gekluisterd bleef.
Nou moet ik zeggen dat mijn dochter die net op school zit tegenwoordig mijn grootste risico is, die hoest zich wederom een ongeluk dus ergens blijft het heel dubbel want mijn dochter kan ik moeilijk buiten zetten haha.
Respect voor alle relaxede zwangeren/net bevallen moeders, ik heb mezelf wel echt leren kennen deze periode en ben het niet 😁
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.